شهر کوریتیبا در تور برزیل، نمونه ای موفق از شهرسازی مدرن




شهر کوریتیبا در تور برزیل، نمونه ای موفق از شهرسازی مدرن

تور برزیل سام سیر

 

 

آشنایی با شهر کوریتیبا در برنامه تور برزیل | Curitiba In Brazil

 

شهر زیبای کوریتیبا واقع در کشور سرسبز و پرباران برزیل است. این شهر به‌عنوان یک شهری بندری شناخته‌شده که در آن پر از درختانی که ارتفاع زیادی دارند، وجود دارد. به دلیل اینکه این شهر 1000 متر بالاتر از سطح دریاهای جهان است در آن برف زیادی نمی‌بارد. شهر کوریتیبا شهری سرسبز و بدون وجود کربن است که برای زندگی مردم بسیار مفید است. با تور برزیل حتماً از این شهر دیدن کنید.

 

 

تاریخ

 

اهالی این شهر را کوری و یا تیبا می‌نامند. زبان مردمانی که در جنوب شهر زندگی می‌کنند باستانی تاپی است. براثر حمله پرتغالی‌ها به این شهر بسیاری از مردمان این شهر مجبور به بردگی کردن برای آن‌ها شدند به همین خاطر زبان پرتغالی نیز در این شهر دیده می‌شود.

 

 

تبدیل‌شدن شهر کوریتیبا به شهری بزرگ و سرسبز

 

ممکن است برایتان شگفت‌انگیز و غیر باور باشد که امروزه شهر کوریتیبا با 1.7 میلیون نفر جمعیت در 40 سال قبل یک دهکده کوچک و زراعی بوده باشد. در سال 1971 شهردار این مکان به اسم جیم لرنر شروع به ایجاد تحولات اساسی در این شهر کرد. یکی از مشکلات اساسی این منطقه این بود که به‌شدت سیل‌خیز بود او برای حل این مشکل بدون اینکه هزینه‌ی زیادی برای مهندسی آن پرداخت کند با فکری هوشمندانه یک کمربندی سرسبز وسیع دو تا دور شهر ساخت. به این وسیله هم مشکل سیل را حل کرد هم فضای بسیار زیبا برای مردم شهر ساخت. حتماً با تور برزیل از این شهر سرسبز دیدن کنید.

 

به دلیل این اجرای این طرح بسیار مفید، به هر فردی که در این شهر زندگی می‌کند 50 متر زمین سبز تعلق‌گرفته است. به همین دلایل رشد جمعیت این شهر چند برابر شده و امروز جزو هشتمین شهر پرجمعیت برزیل شناخته‌شده است. با تور برزیل به این شهر سفر کنید و از تماشای زمین‌های سرسبز لذت ببرید.

 

شهردار خلاق این منطقه ازلحاظ‌های دیگر نیز این شهر را دگرگون کرده، اوبا تغییر سیستم حمل‌ونقل شهر باعث شده که افراد کمی برای تردد از خودروهای شخصی استفاده کنند و در این شهر اتوبوس‌های طراحی‌شده که هرکدام سرعت خاصی دارند و در ایستگاه‌های خاص توقف را دارند و مسافربر اساس نیاز خود اتوبوس مد نظر را سوار می‌شود. همین امر موجب شده که کمتر کسی با ماشین شخصی خودش تردد کند. با تور برزیل که سفر کنید خود شاهد این موضوع می‌شوید.

 

علاوه بر طراحی این اتوبوس‌ها او اولین خیابان مرکزی شهر را برای پیاده‌ها افتتاح کرد همچنین یک مسیر 241 کیلومتری را مختص دوچرخه‌سوارها طراحی و اجرا کرد. اگر دنبال آرامش هستید حتماً با تور برزیل به این شهر سفر کنید.

 

 

چند مورد از جاذبه‌های دیدنی کوریتیبا

 

باغ گیاه‌شناسی: باغ گیاهشناسی که در این شهر ساخته‌شده به‌شدت متفاوت است زیرا که شما به‌محض ورود به آن دیگر سروصدای شهر را نمی‌شنوید و فقط صدای طبیعت به گوش می‌رسد. این باغ به حدی زیبا و دل‌نشین است که انسان را به آرامش کامل می‌رساند. این باغ تعداد زیادی فواره دارد که بسیار منحصربه‌فرد است. پس با تور برزیل که سفر کردید بازید از این باغ زیبا را فراموش نکنید.

 

موزه اسکار نیمیر: این موزه در یک ساختمان مدرن ساخته‌شده و بسیار جالب است زیرا که شکل این ساختمان به شکل چشم است و در سال 2002 افتتاح‌شده و جزو عجیب‌ترین ساختمان‌های برزیل است.

 

خانه اپرا: یکی دیگر از دلایل معروفیت این شهر به دلیل برگزاری تئاترهای هنری و جذاب آن است. خانه اپرا نیز برای اجرای تئاتر ساخته‌شده که 1000 تماشاچی در آنجا می‌شوند.



نظرتان را بنویسید







منو