آخرین قوانین سفر به ترکیه در سال 2021




 

 

 

سفر به ترکیه در سال 2021

 

ترکیه یکی از کشورهای هم مرز با ایران است. این سرزمین دارای آب و هوای معتدل به دلیل قرار گرفتن در نواحی دریایی سیاه، مرمر، اژه و مدیترانه است. فرهنگ مردمان ترکیه بی شباهت به ایرانی ها نیست، از این لحاظ این دو کشور ارتباط نسبتا پایداری با یکدیگر دارند. برای سفر به ترکیه ویزا ضروری نیست و توریست های ایرانی مجوز اقامت حد اکثر 90 روزه یا سه ماه را در این کشور دارند. اما با توجه به اتفاقات اخیر در رابطه با همه گیری کوید 19، همه چیز تحت شعاع این ویروس قرار گرفته و کشورها قوانین جدیدی را برای پذیرش مسافرین برون مرزی وضع کرده اند. ترکیه هم از این قاعده مستثنی نبوده است. بنابراین قبل از خرید بلیط هواپیما به مقصد استانبول، آخرین قوانین سفر به ترکیه در سال 2021 را در این مقاله ی سام سیر مطالعه کنید.

 

 

قبل از سفر به ترکیه بخوانید

 

  • در شرایط شیوع ویروس کوید 19 باید دو روز مانده به پرواز تست PCR  بدهید
  • در صورت منفی بودن تست کرونا، دولت ترکیه پذیرای شما خواهد بود
  • 3 الی 4 روی قبل از پرواز به ترکیه باید فرم ورودی یا Travel Entry Form  را پر کنید
  • این فرم برای اطلاع از تماس با افراد مبتلا به کرونا قبل از سفر و همچنین محل اقامت در طول سفر است
  • در صورت مثبت بودن جواب تست، با توجه به شرکت هواپیمایی، سفر شما به تعویق می افتد. مثلا ترکیش ایرلاین با همان کلاس بلیط خریداری شده، برای بعد از طول مدت بیماری اقدام به جایگزینی بلیط هواپیما را می کند.
  • مسافرین از کشورهای افغانستان، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، نپال، بنگلادش و برزیل موظف به ارائه ی تست پی سی آر و همچنین قرنطینه هستند.

 

traveling to Turkey

 

 

روزهای یکشنبه تمام مکان های دیدنی و رستوران های استانبول و دیگر شهرهای توریستی ترکیه تعطیل هستند. شما می توانید از فضای کافه و رستوران های هتل ها و همچنین آفتاب گرفتن و شنا در ساحل دریای مرمر از سفر لذت ببرید

 

 

آیا تزریق واکسن کرونا برای توریست در ترکیه امکان پذیر است؟

 

در حال حاضر دولت ترکیه هیچ خبری مبنی بر واکسیناسیون توریست های خارجی را منتشر نکرده است. جمعیت ترکیه رو به افزایش است و کشوری نسبتا پهناور است. از طرفی دیگر شمار بی شمار سیل مهاجرین به این کشور، واکسن رسانی به کل جمعیت را با روندی آهسته مواجه ساخته است.

 

 

چطور بلیط هواپیما ترکیه را تهیه کنیم؟

 

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد ترکیه به این لینک وارد شوید. به راحتی تاریخ سفر را انتخاب کرده و مراحل بعدی را برای نهایی شدن خرید بلیط ادامه دهید. فراموش نکنید که پاسپورت باید تا شش ماه قبل از تاریخ انقضا، مهلت داشته باشد. اگر به هر دلیل با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را به صورت آنلاین راحت نیستید، از طریق این لینک با سام سیر تماس بگیرید



نظرتان را بنویسید







منو