در عروس خاورمیانه چه می گذرد؟




در عروس خاورمیانه چه می گذرد؟

 

سفر به لبنان یکی از بهترین اتفاق های زندگی می تواند باشد. بیروت پایتخت زیبای این کشور در کنار ساحل مدیترانه جای گرفته. آب و هوای این منطقه در فصل بهار و پاییز بی نظیر است. مردمان عرب به میهمان نوازی معروف هستند. غذاهای لبنانی وسوسه انگیز و همه پسند است. زبان های عربی و فرانسوی در لبنان رایج است. با اینکه کشور درگیر جنگ های داخلی بوده، اما شادی میان گروه های مختلف مردم دیده می شود. کافه های بیروت با زمزمه ی ترانه ی بیروت فیروز دنج و دوست داشتنی هستند. بد نیست با ما به در عروس خاورمیانه چه می گذرد همراه باشید.

 

جذابیت های گردشگری بیروت

 

حتی قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر و یا در نوار ساحلی به تنهایی دلیلی برای سفر به لبنان می تواند باشد. شهر به نوعی در فضای تاریخی و مدرن قرار گرفته است.

 

خیابان حمرا

 

Hamra Street

 

حمرا مرکز دور همی های اجتماعی و روشنفکرانه است. همان جایی که محلی ها و توریست ها قهوه می نوشند، گردشی در کتاب فروشی ها دارند، و شب ها را در کافه ها  و رستوران های این خیابان معروف خاطره می سازند.  دانشگاه های معروف بیروت مثل AUB  در حمرا قرار گرفته اند.

 

کافه ای در خیابان حمرا بیروت

 

 

 

میدان شهدا یا Martyrs’ Square

 

مجسمه ای از دو انسان در وسط این میدان به میدان شهدا یا مرتر اسکور معروف است. اصل این یادبود تاریخی به جنگ عثمانی بر می گردد. این میدان نقطه ی تقسیم بیروت به بخش شرقی و غربی است. تماشای این مکان فرصت بخاطر آوردن رنج های مردم لبنان را فراهم می کند.

 

 

ساحل زیتونای بیروت

 

Zaitunay Bay

 

 

مگر نه اینکه مدیترانه یکی از آبی ترین دریاهای دنیا است...؟ صرف صبحانه رستوران های لب اسکله، آفتاب گرفتن، شنا، تفریحات آبی و ریلکس کردن در ساحل زیتونای یک پیشنهاد فوق العاده است! باد دریای مدیترانه روح زندگی می بخشد!

 

 

ساحل زیتانی بیروت

 

 

صخره های روشه از گنجینه های طبیعی بیروت هستند. نشانه ها حاکی از وجود تمدنی باستانی در اطراف این منطقه است. قایق سواری و گذز از میان صخره ها به همراه نسیم خنک مدیترانه ای در تصور هم ما را به خوابی خوش فرو می برد.

 

 

 

موزه ی هنرهای معاصر بیروت

 

علاقه مندان به مکان های تاریخی حتما از موزه ی هنرهای معاصر Sursock  دیدن کنند. این خانه متعلق به یک خانواده ی اصیل لبنانی در قرن نوزدهم است. بنای کار شده با سنگ مرمر معماری این خطه از جغرافیا را به دیده هدیه می کند.

 

 

خانه ی ویران بیروت 80 ساله یکی دیگر از بناهای جالب در حال بازسازی است. موقعیت استراتژیک این مکان با عنوان خانه ی زرد دستخوش آسیب های جنگ های داخلی بوده است.

 

 

مسجد محمد آل امین

 

این مکان عبادتی مسلمانان معروف به مسجد آبی هدیه ای از آخرین روزهای حیات رفیق حریری نخست وزیر لبنان است. زیبایی این ابنیه در تصویر زیر مشهود است

 

مسجد آبی بیروت

 

 

موزه ملی لبنان

 

این جاذبه ی گردشگری تاریخ باستانشناسی لبنان را از زمان رومیان تا اعراب ارائه می کند. سیر در تاریخ تحولات و تفکر به سرگذشت آدمیان در جایی به نام بیروت، عمق معنایی سفر را بالا می برد.

 

 

غذاهای دلچسب لبنانی

 

حمص، کفتا، فتوش و کنافه از جذاب های خوردنی در بیروت هستند. رستوران های ساحلی با چشم انداز مدیترانه و صخره های روشه مثل یک داستان خیال انگیز است.

 

 رزرو هتل در بیروت

 

کرون پلازا یا هیلتون بیروت هتل نمونه هایی از مکان های اقامتی لوکس و رویایی بیروت هستند. البته برای بودجه های مختلف فرصت رزرو اتاق و هتل هست. روی این لینک کلیک کنید!

 

 

حمص غذای محبوب لبنانی

 

 

خرید بلیط هواپیما به لبنان-بیروت

 

 

چطور به لبنان سفر کنیم؟ اگر تصمیم به خرید بلیط و رزرو هتل به لبنان را گرفته اید به شما تبریک می گوییم! شما در جای درستی قرار دارید!  با خرید بلیط از ایرلاین های ترکیش، فلای دبی یا قطر ایر ویز پروازی بین 8 تا 14 ساعت از تهران به بیروت خواهید داشت. این سفر ارزشمندی است. زمان را از دست ندهید! با سام سیر برای انجام بقیه کارها تماس بگیرید!

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو