در آفریقا غذا چه بخوریم؟!




 

 

 

در آفریقا غذا چه بخوریم؟!

 

سفر به قاره ی آفریقا یکی از بهترین اتفاقات زندگی می تواند باشد. آشنایی با فرهنگ متفاوت و آیین های به ظاهر عجیب آفریقایی برای اغلب توریست های این منطقه جذاب بوده است. ناگفته نماند مسافر آفریقا تقریبا می داند که به کجا سفر می کند. قطعا افرادی که حضور در دورهمی ها و جشن های این قوم را کاری بی معنا می دانند و یا از آن لذتی نمی برند، سفر توریستی دیگری را در برنامه دارند. مثلا می توانند به ترکیه یا تایلند سفر کنند. غذا مسئله ای است که نقش مهمی را در ماندگاری یک سفر ایفا می کند. در اینجا و در این مقاله، به نظر شما در آفریقا چه بخوریم؟

 

 

غذاهای آفریقایی بیشتر ترکیبی از گوشت، مرغ و برنج هستند. یک برنامه ی مستند در تلویزیون سبک غذاهای موزامبیک را نشان می داد که بی شباهت هم به برخی غذاهای ایرانی نیستند. پس اگر خیلی سخت گیر نباشید در آفریقا گرسنه نخواهید ماند.

 

 

 

پاپن ولیس در آفریقای جنوبی

Pap en vleis

 

گوشت در این غذا حرف اصلی را می زند. سبزیجات مخلفات پاپن ولیس هستند. طعم این غذا تند است و معمولا با فرنی آرد ذرت سرو می شود.

 

 

 

 

 

 

پیری پیری چیکن یک بشقاب موزامبیکی

Piri piri chicken

 

این خوراک ترکیبی از طعم های شرقی، عربی و پرتغالی دارد. ادویه، سس نارگیل و بادام زمینی در خوشمزگی این غذای محبوب موزامبیکی حرف اول را می زند. بهترین پیری پیری در مرکز شهر ماپوتو- موزامبیک پیدا می شود!

 

 

 

 

 

 

برنج Jollof و سوپ Egusi  از نیجریه

 

این غذا کلا در غرب  آفریقا طرفداران زیادی دارد. یک قابلمه ی بزرگ حاوی برنج و فلفل و پیاز که بسیار ساده اما دوست داشتنی سرو می شود. این غذا را گاهی اوقات به همراه سوپ Egusi ( دانه های خربزه آسیاب شده و برگ سرخ شده ی چنار که طعم تلخی دارد) بر سر میز کافه های نیجریه می آورند.

 

 

 

 

 

 

بانی چاو در آفریقای جنوبی

 

Bunny chow

 

تقریبا هیچکس نمی داند که چرا اسم این غذا بانی چاو است. ولی آنچه که مسلم است این خوراک بانمک توسط کارگران مهاجر هندی در قرن نوزدهم به آفریقا رسیده است. این غذا حاوی گوشت مزه دار شده با سس کاری است که در نان باگت به شکل زیر آماده می شود.

 

 

 

 

 

کاپنتا با سادزا خوراک زیمبابوه ای

 

Kapenta with sadza

 

مواد اولیه این غذای معروف زیمباوه از ماهی های کوچک آب شیرین دریاچه ی تانگانیکا است. پوره ی ذرت دورچین این غذا است که ترکیب بی نظیری است. کاپنتا معمولا با دست خورده می شود. سرو ماهی تیلاپیا سرخ شده با کره و لیمو یکی دیگر از غذاهای هیجان انگیز آفریقایی است. 

 

 

 

 

اصیل ترین غذای افریقای جنوبی، کیپ بریانی

Cape bryani

 

شک ندارم که شما عاشق این غذا می شوید. ماهیت کیپ بریانی به ذائقه ی ایرانی نزدیک است. برنج، گوشت، عدس، ادویه جات و پیازداغ اعضای اصلی این غذا است. من که گرسنه ام شد! شما چطور؟

 

 

 

 

تور آفریقا با سام سیر

 

 

هر کدام از کشورهای آفریقایی گنجینه ای بی بدیل هستند. مسافر کیپ تاون باشید یا کنیا ،در هر حال در ناحیه ای ارزشمند قدم گذاشته اید. خوراک های آفریقایی توام با گوشت و مرغ و ادویه ی تند همراه هستند. افریکن ها به غذای کبابی، پوره ی سیب زمینی، برنج و ذرت علاقه مند هستند. بدون تشریفات آشپزی می کنند. غذاها را ساده و لذیذ سرو می کنید. حالا چه برسد به اینکه در میان اقوام کهن این مرز و بوم خوراکی را تست کنید. به این میگن سفر! مسافر افریقا هستید؟ بلیط هواپیمای آفریقای جنوبی اینجاست! کلیک کنید!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو