همه چیز درباره ی سفر به ازمیر




 

 

 

همه چیز درباره ی سفر به ازمیر

 

 

ازمیر یکی از شهرهای دوست داشتنی دنیاست. از لحاظ جغرافیایی در جنوب ترکیه قرار دارد و آب و هوای نسبتا گرم و مرطوبی دارد. سفر به ازمیر در همه ی فصل سال می تواند جذاب باشد. اما بهترین زمان اواخر تابستان و اوایل بهار است. بلیط سفر به ازمیر به طور مستقیم از سایت های رزرو آنلاین بلیط هواپیما مثل سام سیر قابل خریداری است. به ویزا نیازی ندارید و به مدت سه ماه در حالت عادی می توانید در این کشور اقامت داشته باشید. با مقاله ی همه چیز درباره ی سفر به ازمیر می خواهیم گشت و گذاری با هم داشته باشیم.

 

 

 

جاذبه های گردشگری ازمیر

 

 

به نظر من حتی بودن و نفس کشیدن در این شهر زیر سایه ی نخل ها و در کنار ساحل دریای زیبای اژه دلیلی کافی برای سفر به این ناحیه از زمین می تواند باشد. مردم ازمیر مهربان و کمک رسان هستند. غذاهای ازمیری و ترکی بویژه مزه های قبل از غذای اصلی بی نظیر هستند. حال و هوای پر هیاهو و سرگرم کننده ی اینجا دل هر توریستی را می برد. تا جایی که تصمیم می گیری چند روز بیشتر در ازمیر اقامت داشته باشی.

 

 

 

 

 

خیابان گردی و خرید در ازمیر

 

 

اگر قصد خرید از برند های نسبتا مشهور دنیا را در سر دارید به مراکز خرید ازمیر مثل اپتیوم OPtium یا Mavi  بروید. در همه جا بوی قهوه ی استار باکس به مشام می رسد. آدانا کباب، غذاهای دریایی و چای با شیرینی کنافه به طور مداوم از سمت کارمندان رستوران های جذاب ازمیری مدام به رهگذران پیشنهاد می شود. در اینجا شهر گردی و پرسه زدن در کوچه پس کوچه های پر رمز و راز یک جاذبه ی گردشگری محسوب می شود. در هر کوچه ممکن است 10 کافه و رستوران موجود باشد. فرقی نمی کند که از کجا آمده ای و به کجا می روی. بر سر هر میزی که متعلق به توست می نشینی و غذا و نوشیدنی محبوب ت را می خوری.

 

 

اقامت در ازمیر

 

بستگی به بودجه ی شما برای سفر به ازمیر دارد. جا برای همه هست. هتل، متل و اتاق برای حجم متفاوت حساب بانکی هست. از Whyndam Grand Hotel  گرفته تا هاستل های کرایه ای بهترین اقامت را برایتان رقم خواهند زد. ازمیر شهری نسبتا بزرگ و مدرن است. دسترسی به مناطق مختلف با تاکسی، اتوبوس و مونو ریل امکان پذیر است.

 

 

 

 

 

چشمه در 80 کیلومتری ازمیر واقع شده. این شهر به مرز دریایی یونان نزدیک است. منطقه ی آلاچاتی در چشمه فضایی دنج و جذاب دارد که سفر را تبدیل به تجربه ای منحصر به فرد می کند.

 

 

 

همین الان برنامه ی سفر ازمیر رو بچینیم

 

وقت چیدمان است. ازمیر مدرن، شیک، بومی، ساحلی، پرهیاهو و آرام است. حیف است که عمری از ما برود و ازمیر را ندیده باشیم. در استکان های کمر باریک چای نخورده باشیم و به ساحل و بندرگاه های دریای اژه خیره نشده باشیم و از آواز مرغان دریایی و پرواز پر اوج آنها حس رهایی نگرفته باشیم... از همین الان به فکر سفر باشید. رزرو بلیط هواپیما و هتل را هم به سام سیر بسپارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو