مکان های دیدنی هند ( قسمت اول)




 

 

مکان های دیدنی هند ( قسمت اول)

 

 

کوله پشتی خود را ببندید که وقت سفر است. چمدان خود را هم خیلی سنگین نکنید که حمل بار خیلی آزارتان ندهد. به یکی از جذاب ترین و در عین حال عجیب ترین کشورهای جهان سفر می کنیم. به هندوستان! سرزمین سیک ها و طوطی و عود! سفر به هند را با سام سیر تجربه کنید! مکان های دیدنی هند بی شمار هستند. در این مقاله با گلچینی از جاذبه های گردشگری هند آشنا می شویم.

 

 

 

 

در تور هند از کجاها دیدن می کنیم

 

 

 

آگرا شگفت انگیز

 

تاج محل را تقریبا همه می شناسند! نماد هند این بنای بی نظیر است. طلوع و غروب خورشید بازتاب تاج محل را در چشم توریست ماجراجوی ما زیباتر جلوه می کند. تاج محل در کنار ابنیه تاریخی دیگر مثل مقبره اکبر در شهر آگرا واقع شده است. حقیقتا تاج محل باشکوه و اسرار آمیز است.

 

 

 

 

 

گشت و گذار در دهلی نو و قدیم

 

 

دهلی پایتخت هند است. دهلی نو و دهلی قدیم هر یک شامل مکان های دیدنی هستند. در پایتخت هند بین مردمان هندو و یک سبک زندگی رنگارنگ و خشنود کننده به اصالت این خطه از کره ی خاکی پی خواهید برد. مسجد جاما، قلعه ی سرخ و گذرگاه خرید چاندی چوک از با ارزش ترین مکان های دیدنی دهلی قدیم هستند.  معبد نیلوفر آبی، دروازه ی هند، مقبره ی همایون و قطب منار( بلند ترین مناره هند) در دهلی نو شما را صدا می زنند. غرفه های چای و رستوران های شیک دهلی موقعیت های مختلف خوراکی را برای توریست ها فراهم کرده اند.

 

 

در هند چه بخوریم؟ به این لینک بروید!

 

 

 

بمبئی لوکس

 

 

در بمبئی تفریحات لوکس و زندگی اشرافی هندی را تجربه خواهید کرد. زرق و برق بمبئی شما را خواهد گرفت! اینجا مقر بازیگران بالیوودی است! هتل های پنج ستاره، رستوران های درجه یک و ساحل گردی با کشتی/ قایق تفریحی، پارک ملی سانجی گاندی، ماجراجویی بین حکاکی های غار 2000 ساله ی کانهری و گشت و گذار در بازار سنتی از جذابیت های بمبئی هستند!

 

 

 

 

 

 

راجستان سرزمین پادشاهان

 

 

یکی از ایالت های  شمال هند راجستان ( Rajasthan ) است. این استان توریستی به سرزمین پادشاهان معروف است که شهرهای کوچک تر و تاریخی را در خود جای داده است. شهر تاریخی جیپور که ضلعی از مثلث طلایی گردشگری هند ( دو ضلع دیگر دهلی نو و آگرا هستند)محسوب می شود در راجستان قرار دارد. کاخ های مجلل، ساختمان های صورتی و جواهر فروشی مشهور است. به جیپور پاریس هند هم می گویند. راجستان مملو از کاخ ها و عمارت های سلطنتی و باستانی هند است. شهر آبی جودپور در قلعه ی مهرانگر، اودایپور با خیابان های گلگاری شده و جایسالمر از مهم ترین جاهای خیلی دیدنی سرزمین پادشاهان است.

 

 

 

 

ریشیکش

 

 

ریشیکش ( Rishikesh )  شهر عجیبی است. جایی برای مشاهده ی اعمال و سبک زندگی یوگی ها و مرتاض های هند است. ریشیکش در دامنه ی هیمالیا و سواحل رودخانه ی مقدس گنگ قرار دارد. از اواخر دهه ی 1960 با حضورگروه موسیقی راک بیتلز برای گذراندن دوره ای تحت نظر ماهاریشی این شهر مرکز توجه توریست ها شد.

 

 

 

ادامه....

مکان های دیدنی هند ( قسمت دوم ) در این لینک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو