بایدها و نبایدهای تور روسیه ( قسمت اول)




 

 

 

 

 

 

بایدها و نبایدهای تور روسیه ( قسمت اول)

 

Do’s and Dont’s in traveling to Russia

 

 

سفر به روسیه در تمام فصول سال مخاطبین خود را دارد. شهرهای زیبای مسکو و سن پترزبورگ یکی از مکان های رویایی جهان برای مسافرت اس. شاید 7 نفر از 10 نفر تمایل به رزرو تور روسیه را داشته باشند. شاید غافلگیرکننده ترین هدیه تولد بلیط سفر به مسکو باشد! یا یک ماه عسل رویایی در سن پتربورگ باشد! تصور کنید با کسی که دوستش دارید یا تنها و آزاد پای کاخ کرملین یک سلفی بگیرید! خب هر مملکتی یک سری قوانین رسمی و سنتی دارد، روسیه هم با توجه به تاریخ سابقه جهانی از بایدها و نبایدهایی پیروی می کند. به طور مثال انعام دادن یا ندادن به گارسون در یک فرهنگ مورد استقبال و در فرهنگی دیگر نوعی توهین تلقی می شود. قرار است در این سفر با قوم و قبیله ای دیگر آشنا شویم و حالی خوب کسب کنیم. پس با این مقاله سام سیر همراه ما باشید.

 

 

در سفر به روسیه این نکات را رعایت کنید

 

 

از ترافیک خیابان نوسکی سن پترزبورگ آگاه باشید!

 

یکی از خیابان های توریستی و مشهور شهر سن پترزبورگ Nevsky  است. اینجا همیشه پر از آدم است. این خیابان با تردد و ترافیک شکل می گیرد. ممکن است در مسیر پیاده روی فرد جلوی شما مات و مبهوت به ساختمان های اطراف یهو بایستدو بخواهد چند لحظه ای را تماشا و تامل کند! پیشنهاد می کنم اگر زیاد حوصله این جور شلوغی ها را ندارید، چند ساعتی را در کافه های این خیابان از داخل بیرون را تماشا کنید

 

 

لذت سفر با مترو در سفر به سن پترزبورگ و مسکو

 

 

شاید به جرات بتوان گفت که مترو/ underground  یکی از جذابیت های توریستی شهرهای مهم روسیه است. مترو مسکو بی شباهت به گالری های مشهور جهان نیست. تا ساعت 12 شب مترو قابل دسترس است و تقریبا به 90 درصد لوکیشن های پهناور شهر رفت و آمد میکند. فرصت سفرهای برون شهری را هم با مترو میتوانید داشته باشید. مسافری عادی نباشید! ماجراجویی کنید! حتما با مترو در تور روسیه تردد کنید. ضمنا هزینه سفر هم کمتر می شود.

 

 

 

 

 

مترو روسیه در عمق نسبتا زیادی از سطح زمین است. بنابراین پله برقی ها طولانی تر هستند. در نتیجه در ردیف راست پله برقی بایستید تا کسانی که عجله دارند از پاهای خود همراه با پله برقی استفاده کنند.

 

 

ارتباط چشمی با روس ها نداشته باشید

 

روس ها قلبی مهربان درون یک کالبد سرد دارند. سعی نکنید در مترو به آن ها چشم بدوزید، لبخند بزنید، چشمک بزنید یا اینکه بخواهید فوری دوست بشوید. این رفتار در فرهنگ رفتاری روسی رایج و پذیرفته نیست. یک جور تهاجم به حقوق افراد و مورد تمسخر قرار دادن روس ها تلقی می شود.

 

 

 

برای اتوبوس در سواری در روسیه زرنگ تر باشید

 

معمولا تعداد کمی از توریست های خارجی با اتوبوس در روسیه رفت و آمد میکنند. باید شناخت خوب از مسیر داشته باشید و یا از نقشه استفاده کنید. یکی از دلایل مهم زبان اعلام کننده است که به زبان روسی می باشد. بر همین اساس مترو پیشنهاد می شود. یک نوع مینی باس های دیگری هم با نام marshrutka  هستند که سریع تر و هزینه کم تری دارند، باید از راننده بخواهید که فلان جا نگه دارد، چون در همه ایستگاه ها توقف ندارد.

 

 

 

یک نهار سه ساعته در روسیه

 

 

وعده نهار برای روس ها مهم است. مفصل و کامل است. ابتدا سالاد به عنوان پیش غذا، سوپ به عنوان بین غذا و یک تکه استیک و مخلفات به عنوان غذای اصلی سرو می شود. بعد هم با چای و دسر اختتامیه نهار اعلام میشود. این عادت در روسیه جا افتاده است. اگر دوستی روسی دارید و یا در سفر به روسیه در خانه یک روس ساکن هستید، بهتر است خود را با این شرایط وفق دهید.

 

 

 

 

روس ها چه غذاهایی می خورند؟ روی این لینک کلیک کنید!

 

 

شاید بهترین منو غذایی را در روسیه ببینید. برای خوراک خود وقت بگذارید. از غذاهای محلی تست کنید و لذت ببرید. پای و پیراشکی و سوپ روی میز رستوران همیشه هست. سالاد های روسی خوش طعم و باب ذائقه ایرانیان است.

 

 

صرف چای با شیرینی یا دسر در ای کشور معمول است. اگر با چای شیر میل می کنید، حتما باید از کافه بخواهید تا برای شما بیاورد. کیک و دیگر شیرینی جات در فرهنگ روسی جایگاه بالایی دارد.

 

 

 

اصراری نیست زود به اقامتگاه خود برگردید

 

اگر آدم شب گردی های شهری و کافه نشینی در شب تا دیر وقت هستید، پیشنهاد می کنم با این لینک تور روسیه را در برنامه زندگی خود بگنجانید! اکثر فروشگاه بویژه در خیابان نوسکی سن پترزبورگ تا ساعت 12 شب باز هستند. همچنین برخی رستوران تا حوالی صبح سرویس میدهند. پس جان می دهد برای تجربه یک گشت و گذار شبانه بدون بازگشت!

 

 

یکی از چیزهای جالب در سن پترزبورگ پدیده Anti-Cafe/ ضد کافه است. این شهر پس از اروپا مقام دوم مدرن و فشن را دارد. در ضد کافه مشتری برای هر ساعت نشستن بها می پردازد و در عوض با بی نهایت چای و قهوه و بازی های فکری رومیزی سرگرم می شود.

 

 

 

بایدها و نبایدهای سفر به روسیه با سام سیر در این لینک ( قسمت دوم)



نظرتان را بنویسید







منو