دبی توریستی و هیجان انگیز




 

 

 

 

دبی پر زرق و برق؛ بهترین مکان برای گذارندن تعطیلات در امارات متحده عربی است. این شهر پر از آسمان خراش و مراکز خرید، خود را از یک بیابان دور افتاده به مقصد طلایی تغییر داده است، جایی که گردشگران برای فروش و معامله به انجا می آیند، آفتاب می گیرند و خانواده ها سرگرم می شوند. دبی برای جاذبه های دیدنی مانند Burj Khalifa (بلندترین ساختمان جهان) و مراکز خرید که با آکواریوم های فوق العاده بزرگ و پیست اسکی داخل سالن، مشهور است.

 

 

اما شهر دبی، دارای بسیاری از نکات برجسته فرهنگی و کارهایی است که باید انجام شود. در این شهر بسیاری از تکنولوژی ها و سرگرمی های پیشرفته قرار دارد. در اطراف دهکده قدیمی و توریستی بستکیه – قسمت شرقی منطقه بردبی – گردش کنید و دبی به سبک قدیم را مشاهده کنید، سپس با قایق های سنتی چوبی به نام Dhow در رود Creek به گشت و گذار بپردازید، به زودی متوجه می شوید که این شهر چیزی بیشتر از ظاهر پر زرق و برق خودش است.

 

 


 

 

برج خلیفه

 

 

با 829.8 متر ارتفاع، بلندترین ساختمان ساخته شده در جهان است که در سال 2010 تکمیل شد. اگر در شهر دبی هستید حتما یک سفر به طبقه 124 این برج داشته باشید. در این طبقه شما نمایی ابدی به کل شهر دبی خواهید داشت که منظره شگفت انگیزی از آسمان خراش های دبی و بیابان های آن در یک طرف و نمای اقیانوس در طرف دیگر آن. اما برای عکاسان وقتی شب می شود، این طبقه برای آنان بسیار محبوب می شود، چرا که چشم انداز بسیار زیبایی به نورپردازی های مشهور برج های دبی دارد.

 

پیشنهاد می شود، اگر قصد دارید به این طبقه از برج بروید از قبل بلیط ورودی برج را خریداری کنید که در صف های طولانی نمانید؛ مخصوصا اگر آخر هفته می خواهید به این برج بروید.

 

به زمین برمی گردیم، ساختمان هایی با باغ های بسیار زیبا و پیاده روهای پیچ در پیچ و زیبایی که اطراف این برج طراحی شده اند. در بین همه اینها، بزرگترین فواره نمایشی جهان در بین یک برکه بسیار بزرگ – دقیقا پایین این برج – قرار دارد که از روی فواره مشهور Bellagio در لاس وگاس، طراحی شده است.

 

 

مکان: ورودی دبی مال، بزرگراه شیخ زاید، مرکز شهر

وب سایت رسمی: www.burjkhalifa.ae

 

 

 

 


 

 

دبی مال یا Dubai Mall

 

 

دبی مال، برترین و بهترین مرکز خرید دبی و ورودی به برج خلیفه و آکواریوم دبی است. اگر به دنبال گزینه های بیشتری برای سرگرمی هستید، یک پیست اسکی رو یخ، منطقه بازی و سینما نیز وجود دارد. خرید و غذا فراوان و بی حد است و تقریبا همیشه رویدادهای ویژه ای مانند موسیقی زنده و نمایش مد در داخل این مرکز خرید، وجود دارد. معروف ترین آنها جشنواره خرید دبی در ماه ژانویه و فوریه (اوایل دی تا اوایل بهمن) و جشنواره تعطیلات تابستانی دبی در ماه های جولای و اگوست (اوایل تیر تا اوایل شهریور) است.

 

 

مکان: جاده دوحه، بزرگراه شیخ زاید

سایت رسمی: www.thedubaimall.com

 

 

 

 


 

 

موزه دبی

 

 

موزه مشهور دبی در قلعه فهیدی واقع شده است که در سال 1787 برای دفاع از دبی کریک ساخته شده است. دیوارهای قلعه از بلوک های مرجانی سنتی ساخته شده و که با اهک به یکدیگر چسبیده اند. طبقه بالا با ستون های چوبی ساخته شده است، و سقف از برگ نخل، گِل و گچ ساخته شده است. در تاریخ خود، قلعه به عنوان اقامتگاهی برای خانواده حاکمان، محل حکومت، پادگان و زندان بکار است. در سال 1971 (و دوباره در سال 1995 به طور گسترده ای) مورد بازسازی قرار گرفت، و در حال حاضر برترین موزه شهر دبی است. در ابتدای ورود شما نقشه قدیمی امارات و دبی را می بینید، که زندگی مردم این سرزمین از زمان ماموت تا قبل از کشت نفت به چه شکل بوده است.

 

 

در حیاط این قلعه، چند قایق سنتی و خانه های سنتی که با استفاده از برگ درخت نخل و برج های بادگیر به سبک اماراتی ساخته شده است، قرار دارد. در سالن سمت راست جنگ افزارهای قدیمی قرار دارند و در سالن سمت چپ سازهای موسیقی اماراتی به نمایش گذاشته شده است. در زیر زمین هم، تصاویر زیبا و رنگی از امارات قدیم، همراه با نمایش ها و مدل های زنده به همراه جلوه های ویژه، تصویری واضح از زندگی سنتی مردم اماراتی (صید مروارید و زندگی بیابان نشین ها) از زمان ماموت تا زمان کشف نفت و تا امروز در این شهر اماراتی، نشان می دهد.

 

 

در سایت باستان شناسی این موزه، بسیاری از آثار تاریخی از جمله وسایلی ساخته شده از مس، مرمر و سفالی در قبرهای متعلق به سه تا چهار هزار سال پیش نگهداری می شود. اخیرا باستان شناسان موفق به کشف آثار تاریخی دیگر از جمله سکه ها، ظروف سفالی و اسلحه هایی مربوط به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح، شده اند.

 

 

آدرس: خیابان فهیدی، فهیدی

زمان بازدید: شنبه تا پنجشنبه 8.30 صبح تا 7.30 عصر ؛ جمعه ها 2 بهدازظهر تا 7.30 عصر

 

 

 

 


 

 

بستکیه، دبی قدیم

 

 

محله بستکیه (گاهی نیز به نام محله فهیدی) در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد، که خانه تاجران ثروتمند ایرانی – مروارید و پارچه – بود که به خاطر تجارت بدون مالیات و دسترسی راحت تر به کریک، به دبی نقل مکان کرده بودند.

 

 

این محله، در ناحیه شرقی Bur Dubai در کنار کریک قرار دارد، ساختمان هایی قدیمی با بلوک های مرجانی و آهک کاری شده همراه با برج های بادگیر به خوبی در این محله حفظ شده اند. این برج های بادگیر، همان فرم اولیه تهویه مطبوع هستند که توسط بازرگانان ایرانی به معماری ساختمان های اماراتی نفوذ کرده است.

 

 

در داخل این ناحیه گالری Majlis با مجموعه ای از سرامیک های سنتی عربی و مبلمان (در برج های بادگیر) و گالری XVA با مجموعه هنر معاصر عربی (واقع در یکی از ساختمان های تاریخی) پیدا خواهید کرد.

 

 

مکان: الفهیدی، بَردبی

 

 

 

 


 

 

خانه شیخ سعید آل مکتوم

 

 

شیخ سعید آل مکتوم، حاکم دبی و پدربزرگ حاکم فعلی از سال 1921 تا 1958 بود. محل اقامت سابق او به عنوان یک موزه بازسازی و تعمیرات شده که نمونه خوبی از معماری عربی است. خانه اصلی در سال 1896 توسط پدر شیخ سعید ساخته شد تا بتواند فعالیت کشتی های باربری را از بالکن خانه مشاهده کند. این خانه تخریب شد، اما خانه فعلی در کنار خرابه های خانه اصلی دوباره بازسازی شد و به استناد به مدل اصلی؛ درها از چوب ساج حک شده، مشبک های چوبی در پنجره ها و صفحه های تهویه گچی با طرح های گل و گیاهان؛ ساخته شده است. 30 اتاق در اطراف حیاط مرکزی با برج های بادگیر در بالای آنها ساخته شده است.

 

 

در داخل خانه، موزه عکس ها و اسناد تاریخی دبی با بسیاری از عکس های فوق العاده شگفت انگیز از دبی قدیم در سال های 1948 تا 1953 قرار دارد. در قسمت دریانوردی موزه عکس های ماهیگیری، صید مروارید و ساخت قایق هستند. در سرتاسر ساختمان، نامه ها، نقشه ها، سکه ها و تمبرهایی به نمایش گذاشته می شود که نشان از توسعه امارات دارد. در همنان نزدیکی خانه شیخ عبید بن تانی قرار دارد، که آن هم بازسازی شده است.

 

 

آدرس: خیابان الخلیج، بَر دبی

 

 

 

 


 

 

دبی کریک

 

 

دبی کریک، شهر دبی را به دو قسمت دیره در شمال و بَردبی به جنوب تقسیم می کند. کریک عنصری با نفوذ در رشد شهر است، برای اولین بار مهاجران برای ماهیگیری و صید مروارید به این شهر جذب شدند. روستاهای کوچک در 4000 سال پیش در کنار کریک شروع به رشد کرده اند، تا زمانی که در دوران مدرن در دهه 1830 هنگامی که قبیله ی بنی یاس در این منطقه مستقر شدند. Wharfage Dhow در کنار دبی کریک، در شمال پل آل مکتوم واقع شده است. هنوز هم توسط معامله گران کوچک از سراسر خلیج استفاده می شود، برخی از dhows – قایق های باری چوبی کوچک – در این جا به به بیش از 100 سال قبل می رسند. شما می توانید این بخش از تور دبی را بازدید کنید، بارگیری و خالی کردن بار از این قایق ها را تماشا کنید. کارکنان Dhow اغلب گردشگران را برای یک تور در دبی کریک دعوت می کنند، جایی که شما می توانید زندگی این ملوانان سنتی را ببینید. بسیاری از dhows به کویت، ایران، عمان، هند و به شاخ آفریقا سفر می کنند. این بقایای کوچک اقتصاد سنتی دبی همچنان یک مکان شلوغ و شگفت انگیز است که هنوز هم در حال حرکت هستند.

 

 

برای سفر در سراسر کریک، شما می توانید یکی از dhows ها که برای این کار بازسازی شده اند را، انتخاب کنید و یا یک Abra (کشتی های چوبی کوچک) بین لنگرگاه های Bur Dubai و دیره انتخاب کنید.

 

 

 

 


 

 

مسجد جمیرا

 

 

مسجد جمیرا توسط بسیاری به نظر می رسد که زیباترین مسجد دبی است. یک نسخه دقیق از مسجد الازهر قاهره که هشت برابر اندازه آن است، مسجد جمیرا نمونه خوبی از معماری اسلامی است. این ساختار سنگی به سبک سنتی دوران فاطمیان ساخته شده است و دارای دو مناره است که جزئیات ظریفی را در کارهای سنگی نشان می دهند. این مسجد زمانی خیلی جذاب است که با نورافکن روشن می شود. مرکز تفکر فرهنگی شیخ محمد بن راشد (که همچنین برنامه ای از تورها، سخنرانی ها، کلاس های عربی و غذاهای فرهنگی را اجرا می کند) تورهای هدایت شده از مسجد را طراحی می کند تا تلاش کند تا درک درستی از ایمان مسلمان ایجاد کند. تورها، هر روزه از ساعت 10 صبح به جز جمعه آغاز می شود.

 

 

آدرس: خیابان جمیرا

سایت رسمی: www.cultures.ae

 

 

 

 


 

 

دیره - Deira

 

 

دیره در بندر شمالی دبی کریک قرار دارد، خیابان های پر پیچ و خم آن معرف ملیت های مختلفی است که دبی را خانه خود نامیده اند. دیره، برای مسافران به خاطر سوق یا بازارهای شلوغ سنتی اش معروف است. Deira Gold Souk به عنوان بزرگترین بازار طلا در جهان مشهور است.

 

 

بازار ادویه دیره هم، هر ادویه ای که فکرش را بکنید دارد. در تمام غرفه های آن کیسه هایی پر از کندر هندی، زیره سبز، فلفل قرمز هندی، زعفران، سماق و آویشن و همچنین عودهای خوشبو، آب گل رز و بخورهای خوشبو وجود دارد. بازار ماهی هم یک تجربه گردشگری فوق العاده است.

 

 

خانه میراثی که مربوط به یک بازرگان ثروتمند ایرانی بود در سال 1890 در دبی ساخته شده و بعدها توسط شیخ احمد بن دالموک (تاجر مشهور مروارید در دبی) خریداری شده است، بسیار مکان خوبی برای دیدن فضای داخلی یک خانه ای که مربوط به یک خانواده سنتی است، می باشد. مدرسه الحمدیه، که در سال 1912 ساخته شده است، قدیمی ترین مدرسه در دبی است و اکنون موزه آموزش عمومی است.

 

 

محل: دبی کریک

 

 

 

 


 

 

جاده شیخ زاید

 

 

جاده شیخ زاید اصلی ترین جاده ای است که، در دبی و به سمت مراکز مهم تجاری و تفریحی قرار دارد. این بزرگراه دارای هشت باند عریض است که، روکش بلندی متشکل از شیشه، کروم و استیل در سرتاسر آن کشیده شده است. در اطراف این جاده پر از آسمان خراش های باند شیشه ای و فلزی است. جاذبه های اصلی در امتداد یا در کنار و اطراف این آزاد راه قرار دارند و اکثر مراکز معروف دبی در مسیر این جاده هستند. برج تجارت جهانی دبی در بالاترین طبقه خود به گردشگران پیشنهاد دیدن دبی با دید وسیع می دهد (که ارزان تر از برج خلیفه است)، و پارک طلا و الماس (جاده شیخ زاید) یک فروشگاه مجلل برای عاشقان طلا و جواهر با 118 سازنده و 30 خرده فروش همگی در زیر یک سقف.

 

 

محل: آزاد راه شیخ زاید

 

 

 

 


 

 

آکواریوم دبی

 

 

یکی از جاذبه های مهم گردشگری در این شهر، آکواریوم دبی که دارای 140 گونه از جانداران دریایی در یک مخزن بزرگ معلق در طبقه پایین دبی مال است. از داخل دبی مال می توانید به طور رایگان آکواریوم را ببینید، ولی اگر می خواهید از نزدیک تر این آکواریوم را مشاهده کنید با پرداخت یک ورودی وارد تونل شیشه ای آکواریوم می شوید و می توانید در آن شروع به قدم زدن و دیدن مناظر داخل آکواریوم کنید.  

 

 

اگر خیلی نگاه دقیق تری می خواهید می توانید با قایق هایی که کف شیشه ای دارند در بالای مخرن آکواریوم، یک تور در آکواریوم داشته باشید. اگر هیجان بیشتری می خواید می تونید در داخل قفس های آهنی به پایین ترین سطح آکواریوم بروید و کوسه های داخل آکواریوم را از نزدیک نگاه کنید.

 

 

آدرس: دبی مال

سایت رسمی: www.thedubaiaquarium.com

 

 

 

 


 

 

برج العرب یا Burj Al Arab

 

 

Burj Al Arab - بلندترین هتل جهان است که در ارتفاع 321 متری بالای یک جزیره مصنوعی در خط ساحلی دبی قرار دارد. طراحی آن شبیه به بادبان کشتی های dhow است، و نمای بیرونی آن بسیار زیبا نورپردازی شده است. Burj Al Arab یکی از گرانترین هتل های جهان است که لوکس ترین سوئیت های آن با هزینه بیش از 15،000 دلار برای یک شب است.

 

 

برای افرادی که اعتبار نامحدود دارند، راهی برای تجربه کردن هیجان و لوکس بودن بیش از حد، این است که برای شام در رستوران زیر آب Al-Mahara که پنل های شیشه ای از کف تا سقف در دیوارها، به شما اجازه می دهد زندگی دریایی را در حالی که شما شام می خورید، ببینید. یا می توانید ناهار را در رستوران فیوژن کالیفرنیا میل کنید. برای یک نمایش نهایی با دید وسیع بر روی شهر، چای بعدازظهر را در بار Skyview در طبقه 27 رزرو کنید.

 

 

آدرس: جاده جمیرا

 

 

 

 


 

 

ساحل جمیرا

 

 

این ساحل سفید شنی، مقصد شماره یک ساحلی برای مسافران تور دبی است. هتل ها در سراسر طول آن کشیده شده اند، و یکی از محبوب ترین مکان هایی است که، مسافران برای اقامت آن را انتخاب می کنند. ساحل دارای امکانات عالی، با بسیاری از صندلی های مخصوص ساحل، رستوران ها، و اپراتورهای ورزش های آبی که اسکی جت را پیشنهاد می کنند.

 

 

در حالی که در این منطقه هستید، برای یک ساعت این ساحل شنی سفید را رها کنید و سری به Majlis Ghorfat Um Al-Sheef منزل حاکم دبی شیخ رشید ابن سعید آل مکتوم بزنید، تنها چند قدم تا ساحل فاصله دارد. ساخته شده در سال 1955، این خانه، محل سکونت تابستانی مرحوم شیخ رشید بن سعید ال مکتوم بود. این اقامتگاه، از گچ و بلوک مرجانی ساخته شده بود، که بازسازی شده و توانسته بسیاری از دکورهای زیبا و اصلی خانه را به همان شکلی که بودند، حفظ کنند. دیدن این منزل، به شما درک بهتری از شیوه زندگی مرفه، حاکمان دبی می دهد. باغ این خانه، دارای یک سیستم آبیاری عربی قابل توجه و تعداد زیادی نخل خرما که سایه درست می کند، می باشد.

 

 

مکان: جاده ساحل جمیرا

 

 

 

 


 

 

امارات مال یا Mall of the Emirates

 

 

Mall of the Emirates یکی از معروف ترین مراکز شهر با امکانات چشمگیر و پیست اسکی داخل سالن است. شیب سرپوشیده داخلی با تله سی یژ و یک محوطه حفاظت شده پنگوئن است. دمای این مجموعه به طور مداوم -4 درجه سانتیگراد است. همچنین یک مجتمع سینمایی و یک مرکز تفریحی خانوادگی نیز تعبیه شده است. فرصت های خرید بی حد و مرز است – فروشگاه زنجیره ای کارفور در این مرکز خرید است - و شما در این مرکز خرید از تمام برندهای فست فود مشهور جهان و رستوران های زنجیره ای از هر آشپزی در جهان خواهید دید.

 

 

مکان: جاده شیخ زاید

سایت رسمی: www.malloftheemirates.com

 

 

 

 


 

 

IMG Worlds of Adventure

 

 

این پارک، در نزدیکی دهکده جهانی، که پر از سینماهای حرفه ای چند بعدی است که برای کودکانی با سن پایین و نوجوانان هم مناسب است. یک منطقه آن با مضمون شخصیت های مارول است؛ یکی دیگر هم با مضمون دایناسور؛ و منطقه ای که شبکه کارتونی آن را به دست می گیرد، با سواری و فعالیت های عجیب و غریب برای بچه های جوانتر. آیا شما می خواهید به کمک Avengers در نبرد  برویدUltron، یا تنها در یک خانه خالی بترسید، و یا به مرد عنکبوتی بپیوندید تا با او در سراسر شهر تاب بخورید، اینجا یک بهشت برای خانواده هایی است که به دنبال یک روز خیلی سرگرم کننده می گردند.

 

 

آدرس: جاده شیخ محمد بن زاید

سایت رسمی: www.imgworlds.com

 

 

 

 


 

 

Kite Beach یا ساحل Kite

 

 

این ساحل سفید شنی در جنوب ساحل جمیرا، نه تنها یک مقصد عالی برای حمام آفتاب است و کسانی که قصد دارند تا یک روز فقط شنا کنند و جلوی آفتاب دراز بکشند و استراحت کنند. Kite Beach به عنوان مقصد برتر دبی برای موج سواران و کایاک سواران شناخته می شود و در آن بسیاری از ورزش های آبی در حال انجام است.

 

 

آدرس: جاده جمیرا

 

 

 

 


 

 

Dubai Parks and Resorts

 

 

در Dubai Parks and Resorts، همه نیازهای تفریحی شما در یک مکان خلاصه می شود. تنها مشکل در اینجا، این هست که شما کدوم کار رو می خواهید اول انجام بدید. این پروژه عظیمی در بین پارک های موضوعی جهانی در سطح جهان است که چیزی برای هر کس با هر سنی فراهم می کند.

 

 

Motiongate موضوع خود را از تولیدات هالیوود با ترن هایی بر اساس فیلم های blockbusters الهام گرفته است.

پارک Bollywood، دنیای فیلم های معروف هند را با ساخت سینماهای چند بعدی حرفه ای زنده می کند.

Legoland دبی، برای کودکان بیشتر سرگرم کننده است. پر از اسباب بازی و ماکت های ساختمان های دبی که با Lego ساخته شده اند.

 Waterpark Legoland که پارک آبی این مجموعه می باشد.

 

 

مرکز این پارک ها هم به منطقه Riverland وصل شده است که پر از مراکز خرید و رستوران است. این منطقه به سبک دهکده های فرانسوی طراحی شده است.

 

 

در کنار این پارک ها، هتل 4 ستاره مجللی به نام Lapita Hotel قرار دارد که برگرفته از جزایر پلی نز – مجمع جزایری در اقیانوس آرام که یک گوشه آن به هاوایی، گوشه دیگر نیوزیلند و گوشه دیگر جزیره ایستر می رسد – می باشد. کسانی که اقامت در این هتل را برای خودشان رزرو می کنند، تمامی ورودی های پارک ها برای آنان رایگان است. برای رزرو تور دبی کلیک کنید.

 

 

ساعات بازدید:

 

 

 

 

آدرس: جاده شیخ زاید، جبل علی

سایت رسمی: www.dubaiparksandresorts.com

 

 

 

 


 

 

پارک آبی Aquaventure

 

 

این پارک آبی، که در هتل Atlantis, The Palm واقع شده است، محل خوبی برای خنک شدن پس از چند روز خرید و گشت و گذار در دبی است. سرسرهای آبی در اینجا عالی و جهانی است. Aquaconda، طولانی ترین سرسره آبی در جهان است؛ یک سرسره 9 طبقه بسیار بلند، که به درستی به نام جهش ایمان یا Leap of faith است؛ و سرسرهایی با تویوب های مخصوص. شما در این پارک با یک کلاه مخصوص می توانید در زیر آب به پیاده روی بروید. یک منطقه بازی اختصاصی برای کودکان کوچکتر با سرسره آبی تعبیه شده است؛ و زمانی که تمام انرژی شما از بین رفته است، یک ساحل 700 متری سفید وجود دارد، تا در آن خستگی شما در برود.

 

 

اگر در هتل Atlantis, The Palm اقامت دارید، این پارک به صورت نامحدود برای شما رایگان می باشد.

 

 

ساعت کار پارک: هر روز از 10 صبح تا 6 عصر

آدرس: جاده الهلال، پالم جمیرا

سایت رسمی: www.atlantisthepalm.com

 

 

 

 

کلمه کلیدی: بلیط خارجی

 



نظرتان را بنویسید







منو