مقایسه مساحت قطر با شهرهای ایران




 

 

کشور قطر در جنوب غرب آسیا واقع شده و توسط خلیج فارس احاطه شده است. این کشور کوچک یکی از توسعه یافته ترین و ثروتمندترین کشورهای منطقه است. پایتخت قطر، دوحه، مشهور ترین شهر این کشور است و جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. به دلیل مساحت کوچک و نزدیکی به ایران، تور قطر طولانی و سخت نیست و می توانید  با قیمتی مناسب به این کشور سفر کنید.

اطلاعات کلی درباره قطر

کشور قطر حدود ۱۱.۴۹۳ کیلومتر مربع مساحت دارد که از مساحت استان تهران کمتر است. همچنین استان خوزستان حدود 5 برابر کشور قطر مساحت دارد. این کشور در بخش جنوبی خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد.قطر تنها با کشور عربستان مرز زمینی مشترک دارد و با سایر کشور ها نظیر ایران، کویت، عراق، امارات و بحرین، مرز مشترک آبی دارد. 

پایتخت این کشور دوحه است که در واقع مهم ترین شهر قطر نیز بشمار می رود. از سال 2014 به دلیل مساحت کوچک، قطر به 8 شهرداری تقسیم بندی شده است که بزرگترین واحد تقسیم بندی خاک این کشور است. 8 شهرداری قطر نیز به 98 منطقه تقسیم شده است که در زیر شهرداری های مختلف را نام برده ایم:

  1. دوحه (Doha)

  2. الریان (Al Rayyan)

  3. الوکره (Al Wakrah)

  4. الخور (Al Khor)

  5. الشحانیه (Al-Shahaniya)

  6. ام صلال (Umm Salal)

  7. الضعاین (Al Daayen) 

  8. الشمال (Al Shamal)

کشور قطر دارای بیشترین ذخیره گاز در جهان است. به همین دلیل مجله معتبر فوربس قطر را به عنوان ثروتمندترین کشور جهان با درآمد ناخالص ملی معرفی کرده است. نظام سیاسی این کشور نیز دولتی متمرکز بر پادشاهی مشروطه است. زبان رسمی مردم قطر عربی است و زبان انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم بین مردم رایج است. 

پیش شماره قطر 974 و شماره اورژانس، آتش نشانی و پلیس 999 است. قطری آب و هوایی شبیه جنوب ایران دارد و حشرات زیادی در این کشور مشاهده می شود. به همین خاطر سمپاشی به صورت روزانه انجام می شود و امکان مسموم بودن غذا و مواد مصرفی نیز وجود دارد. به همین دلیل به شما توصیه می شود در تور قطر به مکان های باکیفیت برای خوردن غذا مراجعه کنید.

 

دین در کشور قطر

دین رسمی کشور قطر نیز مانند ایران اسلام و اغلب مسلمان هستند. واحد پول قطر ریال است اما خرید با دلار نیز در این منطقه رواج دارد. جمعیت این کشور در سال 2017 چیزی معادل 2.5 میلیون نفر تخمین زده شده است. نکته جالب اینجاست که فقط یک چهارم این جمعیت را زنان تشکیل می دهند زیرا حجم کارگران مهاجر مرد در این کشور زیاد است. 

گردشگری قطر

قطر یکی از کشورهایی است که بالاترین رشد را در زمینه گردشگری در چند سال اخیر دارد. بر اساس آخرین رتبه بندی جهان، بیشتر از 2.5 میلیون گردشگر بین المللی در سال اخیر از قطر بازدید کردند. قطر نیز کوشش هایی در زمینه تسهیل این روند انجام داده است، از جمله اینکه گردشگران 88 کشور دنیا برای ورود به قطر به ویزا نیاز نداشته باشند. شما هم میتوانید با انتخاب تور قطر به این کشور زیبا و پر گردشگر سفر کنید.

بهترین زمان برای تور قطر چه تاریخی است؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم قطر کشوری گرم و خشک است و آب و هوایی شبیه شهرهای جنوبی ایران دارد. به همین دلیل بسیاری از مسافرانی که قبلا تور قطر را تجربه کرده اند ترجیح می دهند پاییز و زمستان به این کشور سفر کنند. نیمه دوم سال بهترین زمان برای ثبت نام تور قطر است. در این ایام آب و هوا کمی معتدل تر و مطلوب تر می شود و نیازی به تحمل آفتاب سوزان قطر نیست. 

اما اگر می خواهید که هزینه تور قطر ارزان تر باشد و از نظر آب و هوایی نیز زیاد به مشکل نخورید، بهتر است فصل بهار را برای خرید تور قطر در نظر بگیرید. در این فصل رطوبت هوا بیشتر است و گرمای قطر هنوز به اوج خود نرسیده است. همچنین در این فصل تعداد گردشگران نیز کمتر و قطر خلوت است. 

برای سفر به قطر به چه ارزی نیاز داریم؟

برای سفر به هر کشوری، بهتر است مقداری از بودجه خود را به ارز واحد آن کشور تبدیل کنید. بخش دیگر آن را نیز یورو و دلار تهیه کنید. ارز رسمی کشور قطر ریال است. در تمامی بخش های سفر از جمله فرودگاه های اصلی، صرافی هایی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید  پول خود را به ریال قطر تبدیل کنید.

تور قطر شامل چه امکاناتی می شود؟

در تور قطر سام سیر می توانید از امکانات زیادی استفاده کنید. به عنوان مثال با انتخاب یک تور مناسب می توانید از بیمه مسافرتی خوبی بهره مند شوید. همچنین در بسیاری از تور های ارزان قطر مانند تور دوحه ترانسفر بین شهری و فرودگاهی وجود دارد. بازدید از مکان های دیدنی نیز به همراه یک لیدر مسلط به زبان عربی صورت می گیرد. قطر به دلیل مساحت کوچک دارای اقامتگاه ها و هتل های با کیفیت است. حتی اگر از تور ارزان قطر استفاده کنید، هتل ها کیفیت بالایی در ارائه خدمات دارند. هتل های تور قطر سام سیر شامل سرویس صبحانه و برخی از آن ها نیز شامل ناهار و شام می شوند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو