شهر قدیمی لیجیانگ و ساختمان نیلوفر آبی در وجین




 

جاذبه های چین

 

تور چین سام سیر

 

از شهر قدیمی لیجیانگ و ساختمان نیلوفر آبی در وجین چه میدانیم

 

اولین مکان دیدنی  در تور چین که حتما باید از آن دیدن کنید شهر ممنوعه (Forbidden City) است. شهر ممنوعه مرکز امپراتوری چین در طول سلسله مینگ و کوئینگ بوده است. زمانی که شهر ممنوعه در اوج رونق خود قرار داشت بیش از 9 هزار نفر در آن زندگی می کردند! امروزه شهر ممنوعه بزرگترین و سالم مانده ترین مجموعه از مجموعه قصرهای باستانی به جا مانده قدیمی در تمام دنیا می باشد.

جالب است بدانیم یکی از عجیب ترین بناهای جهان متعلق به مرکز دایره‌ای «کانجو» در چین است.

این بنا شبیه به یک شیرینی دونات است. این مکان با نمای جذاب خود، بزرگترین مرکز تجاری پلاستیک خام جهان است.

 

 

ساختمان نیلوفر آبی در وجین، چین

 

ساختمان بی نظیر لوتوس در دریاچه مصنوعی وجین در کشور چین قرار دارد و یکی از زیباترین بناهای ساخته شده در قرن اخیر به شمار می رود که بیشتر گردشگران تور چین را به خود جذب میکند.

با بلیط هواپیما چین از جزیره پیانو بازدید کنید.

جزیره گولانگ‌یو در استان فوجیان چین به عنوان «جزیره موسیقی» یا «جزیره پیانو» معروف است.

از سال‌های دور این جزیره مهد موسیقی کلاسیک در چین بوده.

پل عابرپیاده ‌ی لاکی‌نات یا گره‌ی خوش شانسی در چانگشای چین با ۲۴ متر ارتفاع و ۱۸۵ طول از گره‌ی موبیوس الهام گرفته شده که میتوان گفت  به نوعی نماد شانس و موفقیت است.

پل جاودانه چین از خطرناک ترین پل های جهان است. این پل لذت یک پیاده روی خطرناک را در خاطره ها ثبت میکند.

 

پارک ملی وولانگ در شهر چونگ‌کینگ چین که  اخیراً هم در یونسکو ثبت شده و سالانه گردشگران زیادی به خاطر پل‌های سنگی طبیعی و دره‌های عمیق این پارک، اینجا را از دست نمی‌دهند.

 

هوانگ لونگ مکان دیدنی بعدی در فهرست ما است که بخاطر 5 جاذبه اصلی خود مانند دریاچه های رنگین کمان، شن و ماسه های سنگ آهکی، قله های پوشیده از برف، دره های تنگ و عمیق و جنگل های بکر شناخته شده است. جاذبه اصلی منطقه هوانگ لونگ که همچنین به گلدن دراگون والی معروف است، دریاچه های سنگ آهکی بی شمار با قله 5.588 متری در پس زمینه این دریاچه ها می باشد.

 

 

معبد بهشت چین در پکن

 

مجموعه پارک و معبد بهشت یک مکان دیدنی در جنوب پکن واقع شده که دومین جاذبه محبوب گردشگری در این شهر محسوب میشود. این مجموعه در سال 1406 توسط امپراتور سلسله مینگ،"یانگ لی" ساخته شده است که پر از مکان های سمبولیک با معماری بسیار زیبا می باشد. به خاطر گنبد آبی رنگ و شکل خاص این مکان به آن "معبد بهشت"می گویند.

 

پادشاهان در معبد آسمان چین مراسم باشکوهی برای آسمان و برکت فراوان بر پا می‌کرده‌اند و برای آسمان قربانی میکرده اند شاه در چین فرزند آسمان نامیده می‌شده است.

 

 

شهر قدیمی لیجیانگ در شهر یونان چین

 

جاذبه بعدی در تور چین سام سیر که برای شما معرفی می کنیم شهر قدیمی لیجیانگ است. لیجیانگ بهترین شهر باستانی سالم به جا مانده از دوران گذشته در چین می باشد که پیشینه تاریخی آن به بیش از 800 سال قبل بر میگردد.

 

این شهر همچنین در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. زمانی شهر قدیمی لیجیانگ به خاطر قرار داشتن در مسیر تجاری باستانی Tea Horse Road بسیار رونق داشت و پر از مغازه های صنایع دستی بود و کوچه ها و خیابان های شهر با سنگهای قرمز رنگ فرش شده بودند.

 

ماکائو، لاس وگاس آسيا شبه جزیره‌ای در کشور چین که دیدنی‌های فراواني دارد، به ماكائو پاريسي معروف هست كه برج ايفل را در نصف ابعاد واقعيش ساخته اند.



نظرتان را بنویسید







منو