آشنایی با دو کلان شهر کشور آمریکا




 

شهرهای آمریکا

 

بلیط هواپیما آمریکا سام سیر

 

آشنایی با دو کلان شهر کشور آمریکا

 

 

همانطور که میدانید کشور آمریکا سومین کشور دنیا از نظر جمعیت است؛پس با تهیه یک بلیط هواپیما آمریکا به سوی این کشور پر جمعیت راهی میشویم.همراه با تور آمریکا به چند شهر جذاب و دیدنی که همواره مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران است سری میزنیم.

 

در ابتدای معرفی آمریکا باید بدانیم که مرز شمالی آمریکا با کشور کانادا و مرز جنوبی آن با کشور مکزیک است. ایالات متحده آمریکا متشکل از ۵۰ ایالت میباشد،و  یک منطقه فدرال، پنج سرزمین خودمختار و دارای مجموعه‌ای از جزایر پراکنده است.

 

کشور آمریکا در مجموع دارای مساحتی معادل با  ۹/۸ میلیون کیلومتر مربع است و جمعیتی برابر با ۳۲۵ میلیون نفر دارد. از شهر نیویورک زنده و شلوغ گرفته تا شهر کالیفرنیای خوش آب و هوا، همه دلایلی است تا با تهیه یک بلیط هواپیما آمریکا بخواهید از این کشور زیبا و پهناور دیدن کنید.

 

 

شهر لس آنجلس

 

یک بلیط هواپیما آمریکا ارزان برای  تور آمریکا که در ابتدا میخواهیم سری بزنیم به شهر لس آنجلس که بزرگترین شهر ایالت کالیفرنیا است و دومین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا پس از نیویورک به حساب می آید. برای اطلاعات عمومی خودتان بدانید که شهر لس آنجلس به صورت خلاصه حروف LA و با لقب شهر فرشتگان نامگذاری می ‌شود.

 

جمعیت این کلان‌ شهر که به لس آنجلس بزرگ مشهور است تقریبا ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.این کلان شهر در سال ۲۰۱۵  در لیست شهرهای پرجمعیت جهان قرار گرفت و رتبه هجدهمین شهر پرجمعیت جهان را به خود اختصاص داد.

 

شایان ذکر است که اقتصاد لس‌آنجلس بر پایه واردات و صادرات، صنایع سرگرمی (خصوصاً فیلمسازی)، هوافضا، فناوری و گردش‌گری بنا نهاده شده است. بندرهای به هم پیوسته لانگ بیچ درگاه ورود و خروج واردات و صادرات به کشورهای شرق آسیا میباشند و مقام پنجم پر رفت‌وآمدترین بندر دنیا را به خود اختصاص داده اند.شهر تجاری لس‌آنجلس بزرگترین مرکز ساخت و ساز در غرب ایالات متحده است.

 

 

ورزش در  شهر لس انجلس

 

 تیم های بسکتبال لس آنجلس لیکرز در این شهر قرار دارند همچنین تیم بیس بال و لس انجلس کلیپرز  وتیم هاکی داجرز در این شهر بازی می  کنند.

 

 

شهر شیکاگو

 

در تور آمریکا به مقصد شیکاگو سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده آمریکا میرسیم شهر شیکاگو بزرگترین شهر ایالت ایلینوی است که در سرشماری سال ۲۰۱۰  شیکاگو دارای دو میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت بود و به نوعی پرجمعیت ترین شهر منطقه غرب میانه ایالات متحده به شمار می اید  بیشتر گردشگران تور آمریکا را به سمت خود جذب می‌کند.

 

 

اقتصاد  شهر شیکاگو

 

این شهر تجاری به طور رسمی در سال ۱۸۳۷ میلادی به عنوان یک شهر شناخته شد.قابل ذکر است که شهر شیکاگو یکی از مراکز عمده تجاری، مالی، ترابری و فرهنگی در ایالات متحده محسوب میشود و تأثیر شگرف و فراوانی در آموزش، سرگرمی و سیاست مردمان دارد.

 

این شهر بزرگ دارای هشت خط مترو و دو فرودگاه می باشد. متروی شیکاگو در سال ۱۸۹۲ تأسیس شده است و در حال حاضر دارای ۸ خط و ۱۴۵ ایستگاه می‌باشد، که این مترو از قدیمی‌ترین متروهای جهان محسوب میشود.

 

 در واقع میتوان گفت فرودگاه بین‌المللی اوهر دومین فرودگاه شلوغ  جهان است که در سال  ۲۰۱۲  تقریبا بیش از ۶۶ میلیون مسافر داشت. و اما همراه با تور آمریکا به یکی از جاذبه های توریستی این شهر سری میزنیم ،دروازه ابری پارک میلینیوم شیکاگو از جاذبه های توریستی  شیکاگو است. این اثر هنری توسط فردی به نام آنیش کاپور ساخته شده است  و از 168 قطعه استیل جلا دار ضد زنگ تشکیل شده است. و اما در سمت شرق شیکاگو دریاچه میشیگان قرار دارد که دریاچه نسبتا بزرگی است که تا حوالی کانادا ادامه دارد.



نظرتان را بنویسید







منو