زیبا ترین پل های موجود در جهان با ساختاری عجیب (بخش دوم)




 

زیباترین پل های جهان

 

پرواز خارجی سام سیر

 

آشنایی با زیبا ترین پل های موجود در جهان با ساختاری عجیب

 

افراد زیادی هستند با خرید بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی به کشور های مختلف سفر می کنند تا با جاذبه های گردشگری  کشور های مختلف آشنا شوند و از تماشای مناظر موجود در آنها لذت ببرند. یکی از جاذبه های کشور های مختلف ممکن است وجود پل هایی با طراحی خاص و منحصر به فرد باشد. در این مطلب ما درباره پل های زیبای کشور های مختلف دنیا برای شما سخن می گوییم تا شما با آنها آشنا شوید.

 

 

پل واسکو دو گاما (Vasco da Gama Bridge)در پرتغال

 

یکی از پل های منحصر به فرد دنیا پل واسکو دوگاما است که در کشور پرتغال واقع شده است. این پل جزو طولانی ترین پل اروپا محسوب می شوند زیرا که طول این پل 17 کیلومتر یعنی 10 مایل است. این پل طولانی توسط آرماندو ریتو طراحی شده است. به طور دقیق این پل در شهر لیبسون پرتغال واقع شده است و دو شهر ساکاوم و آلکوشت را به هم وصل می کند. این پل در سال 1998 افتتحاح شده و ردم توانسه از آن استفاده کنند. نام این پل از نام کاشف پرتغالی که توانسه اولین بار از راه دریا از اروپا به هند برود.

 

این پل طولانی بر روی رودخانه تاقوس می باشد و به اندازه ای محکم می باشد که در برابر باد تا سرعت 155 مایل در ساعت را تحمل می کند و مقاوم است. اگر روزی خرید بلیط داخلی لحظه آخری یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی به این مقصد انجام دادید  حتما از این پل استفاده کنید تا از تماشای مناظر وجود در آن لذت ببرید.

 

 

پل بیپان جیانگ (Beipanjiang Bridge)در چین

 

یکی دیگر از پل های بی نظیر جهان پل بیپان جیانگ می باشد که در کشور چین قرار دارد. این پل به دلیل ارتفاع بلندی که دارد در لیست بلندترین پل های جهان است. ارتفاع این پل 560 متر می باشد. این پل از لحاظ ساخت با پل های دیگر تفاوت دارد و از استحکام بالایی برخوردار است. این پل راه ارتباطی شهرهای لیوپانشوی و کوجینگ می باشد. یکی از ویژگی ها ی منحصر به فرد این پل این است که از زمان سفر در مسیر سخت و بحرانی بزرگراه، 3 ساعت کم کرده است. هزینه ی ساخت این پول بیشتر از 88 میلیون پوند بوده است. ارتفاع این پل حدودا بیشتر از دو برابر شارد لندن است.

 

اگر بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی تهیه کردید و به این مقصد سفر کردید حتما از این پل جالب استقاده کنید و زمان سفر خود را کمتر کنید.

 

 

پل طلایی (Golden Bridge)در ویتنام

 

یکی دیگر از پل هایی زیبای جهان پل طلایی در ویتنام است، این پل دارای طولی به اندازه 150 متر و ارتفاعی به اندازه 1400 متر بالاتر از سطح دریا دارد. این پل در ماه ژوئن پارسال افتتحاح شده است. نکته ی جالبی که درباره این پل وجود دارد این است که بلافاصله بعد از افتتاح به یک حاذبه ی توریستی تبدیل شده است و گردشگران زیادی با خرید بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی به این مقصد سفر کردند و از این پل دیدن کردند.

 

این پل خاص و زیبا در بالای کوه در نزدیکی شهر داناگ قرار دارد. طراحی این پل بسیار زیبا و نحصر به فرد است و همین طراحی باعث شده است که در فهرست پل های خارق العاده جهان قرار گرفته است. شکل طاهری این پل به گونه ای است که انگار توسط دو دست غول پیکر نگه داشته شده است.

 

بنابراین اگر بلیط داخلی یا خارجی برای پرواز خارجی یا داخلی تهیه کردید و قرار شد به این مقصد سفر کنید، حتما از این پل استفاده کنید تا متوجه ی منحصر به فردی آن شوید.



نظرتان را بنویسید







منو