خطرناک ترین فرودگاه های دنیا برای فرود هواپیما را بشناسید.




 

خطرناک ترین فرودگاه های دنیا

 

پرواز خارجی سام سیر

 

خطرناک ترین فرودگاه های دنیا برای فرود هواپیما را بشناسید.

 

فرودگاه هایی که قصد داریم در ادامه آن ها را معرفی کنیم به دلیل داشتن شرایط جوی و جغرافیایی در لیست خطرناک ترین فرودگاه های دنیا قرار می گیرند که باعث می شوند خلبان و مسافرهای هواپیما که در حال سفر با پرواز خارجی یا پرواز داخلی هستند در شرایط سخت و خطرناکی قرار بگیرند.

 

سفر کردن علاوه بر اینکه بسیار لذت بخش است و جذابیت های زیادی دارد اما خطراتی را نیز شامل می شود مخصوصا اگر بخواهید با پرواز خارجی یا پرواز داخلی در شرایط آب و هوایی نامساعد و خطرناک سفر کنید. فکر کنید سوار یک هواپیما شده اید و این هواپیما باید برای فرود از بالای دره ها و کوه هایی که غرق در مه هستند به همراه وزش شدید باد عبور کند. در چنین شرایطی چه احساسی به شما دست خواهد داد؟

 

کسانی عاشق سفر کردن و رفتن به مکان های زیبایی مثل کوه آلپ هستند چشمشان را به روی این خطرات می بندند و شرایط اقلیمی و جوی سخت مانع سفر کردن آن ها نمی شود.

 

 

- اینزبروک

 

یکی از مقصدهای رویایی اما خطرناک اینزبروک است که جزو مقصدهای مورد علاقه ی اسکی بازان است. اسکی بازان برای سفر به این منطقه که در کوه های آلپ قرار دارد خانه هایشان را ترک می کنند. اما باید بدانید برای رسیدن به این منطقه باید هواپیمایی که برای پرواز خارجی چارتر یا پرواز داخلی سوار آن می شوید در یکی از خطرناک ترین فرودگاه های دنیا فرود آید.

 

اگر می خواهید شرایط خطرناک فرود هواپیماها در این منطقه را بهتر درک کنید سری به صفحه ی شخصی کاپیتان روبرت کویمن بزنید. این کاپیتان در صفحه اینستاگرام خود ویدئویی را از لحظات فرود هواپیمایش در فرودگاه اینزبروک منتشر کرده است که شرایط سخت هواپیما برای فرود را نشان می دهد. در این ویدئو دوربین که در اتاقک خلبان است مناظر را از رو به رو نشان می دهد و مشخص می کند که خلبان در چه شرایط سختی باید در مه سنگین از بالای قله هایی که بین مه پنهان شده اند گذر کند تا بتواند روی باند فرودگاه فرود بیاید.

 

به دلیل وجود چنین مشکلاتی است که این فرودگاه در لیست خطرناک ترین فرودگاه های جهان یعنی در دسته سوم قرار گرفته است. دسته اول متعلق به فرودگاه هایی است که هواپیما برای پرواز خارجی و پرواز داخلی وارد شرایط سخت نمی شوند و دسته دوم شامل فرودگاه هایی می شود که ریسک لازم برای فرود در آن ها متوسط است و هواپیماها باید میزان کمی ریسک را تحمل کنند.

 

 

- فرودگاه شامبری فرانسه

 

منطقه اسکی شامبری مانند اینزبروک جزو مناطق سخت برای سفر است. این منطقه جایی است که اسکی بازان به ایده آل ترین پیست های دنیا مثل پارادیسکی دست پیدا می کنند به همین دلیل با پرواز خارجی و پرواز داخلی بدون توجه به خطراتش به آن سفر می کنند. برای خواندن واقعیت های پرواز داخلی و خارجی روی لینک https://samseir.com/1194/Blog/پرواز-خارجی-داخلی/دانستنی-های-سفر کلیک کنید.

 

فرودگاه شامبری از طرفی به منتها علیه جنوبی دریاچه بورژه فرانسه که عمیق ترین و بزرگترین دریاچه ی این کشور است و از طرف دیگر به کوهستان های معروف فرانسه متصل است.

 

خلبانان برای فرود در این فرودگاه نیز باید از شرایط سخت آب و هوایی و دید دشوار و شرایط ناپایدار باد گذر کنند تا بتوانند فرود موفقی در آنجا داشته باشند. خلبانان در چنین شرایطی لحظات آخر تصمیماتی را می گیرند که تعیین کننده ی یک فرود موفق یا نا موفق است.

 

 

- فرودگاه سایان سوئیس

 

فرودگاه سایان نسبت به دو فرودگاه اینزبروک و شامبری کم رفت و آمدتر و کوچک تر است اما باز هم مسافرانی که با پرواز خارجی یا پرواز داخلی به این منطقه سفر می کنند باید از شرایط آب و هوایی سختی عبور کنند.

 

در میان فرودگاه های قرار گرفته در میان کوه های آلپ، فرودگاه سایان با بلندترین قله ها و عمیق ترین دره ها احاطه شده است به همین دلیل لحظات پایانی فرود هواپیماها بسیار حساس می باشد.



نظرتان را بنویسید







منو