کاهش فشار هوای داخل کابین هواپیما باعث چه اتفاقاتی می شود؟ (بخش اول)




 

فشار هوای داخل هواپیما

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

کاهش فشار هوای داخل کابین هواپیما باعث چه اتفاقاتی می شود؟ (بخش اول)

 

یکی از مهم ترین چیزها داخل هواپیما فشار هواست که می تواند بسیار خطرناک باشد اما در عین حال به راحتی می توان آن را کنترل کرد. یکی از عمده ترین نگرانی های مسافران که پس از خرید بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما برایشان پیش می آید درباره فشار هواست مخصوصا بعد از اینکه مهمانداران می گویند اگر فشار داخل کابین کاهش یافت ماسک های بالای صندلی پایین می افتند و باید آن را روی دهان و بینی خود قرار دهید.

 

این توصیه برای کسانی که اولین بار است سوار هواپیما می شوند بسیار نگران کننده است. دلیل نگرانی آن ها این است که خیال می کنند هر لحظه ممکن است دچار مشکلات تنفسی شوند و به ماسک احتیاج پیدا کنند.

 

در یک پرواز داخلی هند خلبانان فراموش کردند فشار هوای کابین را تنظیم کنند و این مسئله باعث شد کسانی که با خرید بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما در حال سفر هستند دچار خونریزی از ناحیه بینی شوند و گوش هایشان آسیب ببیند و ماسک ها به طور خودکار به پایین بیوفتند.

 

 

چرا هوای داخل هواپیما را تنظیم می‌کنند؟

 

برای تنظیم کردن هوای داخل هواپیما از هوای خنک و فیلترشده ای که از موتور دمیده می شود استفاده می کنند و فشار هوا را معادل فشار هوای 2.438 متری از سطح زمین نگه می دارند. هواپیمای بوئینگ دریم لاینر دارای تکنولوژی جدیدی است که با استفاده از آن فشار هوا را تا ارتفاع 1.828 متری کاهش می دهد که همین باعث می شود هوای داخل هواپیما دلپذیرتر شود.

 

هوایی که داخل کابین جریان دارد باعث می شود مسافرانی که باخرید از بهترین سایت خرید بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما سوار آن شده اند احساس دهیدراته بودن داشته باشند اما در عوض به راحتی می توانند نفس بکشند و به کارهای مورد علاقه شان مشغول شوند.

 

وقتی فشار هوای داخل کابین از بین می رود خیلی چیزها تغییر می کند. این اتفاق علت های مختلفی می تواند داشته باشد که یکی از آن ها وجود مشکلات تکنیکی در سیستم تنظیم فشار هواست. دلایل دیگری مثل ترک روی پنجره ها یا بدنه هواپیما، درست نبستن درها، شکاف و درز در هواپیما می تواند باعث هدر رفتن هوای داخل کابین و در نتیجه کاهش فشار هوا شوند. برای خرید بلیط هواپیما و پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما به سام سیر مراجعه کنید.

 

نشتی های کوچکی که از آن ها نام بردیم آرام آرام باعث از بین رفتن فشار هوای داخل کابین می شوند. در چنین شرایطی خلبان زمان کافی دارد تا ارتفاع را کاهش دهد و بین 2.438 تا 3.047 متر ارتفاع داشته باشد. این کاهش ارتفاع اضطراری باعث تکان خوردن های زیاد می شود اما کشنده نیست.

 

ایرباس در سال 2007 اقدام به انتشار مطلبی کرد که عنوانش هشدارهای مربوط به تداخل در فشار هوای کابین بود. در این مطلب گفته شده بود در صورتی که هواپیما در ارتفاع 12.192 متری باشد و مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما داخل آن هستند با کمبود اکسیژن مواجه شوند فقط 18 ثانیه می توانند هوشیاری خود را حفظ کنند. طبق گفته های آن ها هنگامی که خطر هیپوکسی یا بی اکسیژنی زیاد می شود هیچ کدام از مسافرها متوجه آن نمی شوند تا زمانی که دیگر نمی توانند نفس بکشند و از هوش می روند.

 

در این نوشته تاکید زیادی روی علائم بی اکسیژنی شده است که عبارت اند از حالت تهوع، سر درد و سرخوش شدن. علائم کاهش فشار کابین نیز شامل صدای مهیب که در اثر برخورد هوای درون و بیرون هواپیما رخ می دهد، معلق شدن ذرات در هوا و پرت شدن اشیایی که نزدیک شکاف هستند می باشد.

 

در یکی از هواپیماهایی که این اتفاق افتاده بود یکی از مهماندارها نزدیک بود به بیرون پرتاب شود که توسط یکی از مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما سوار هواپیما شده بود نجات داده شد چون زانوهای مهماندار را گرفته بود.



نظرتان را بنویسید







منو