دانستنی‎های جالب شهر مادرید در اسپانیا (بخش اول)




 

شهرهای اسپانیا

 

تور اسپانیا سام سیر

 

دانستنیهای جالب شهر مادرید در اسپانیا (بخش اول)

 

مادرید که امروزه به عنوان پایتخت کشور اسپانیا شناخته خواهد شد یکی از بهترین شهرهای موجود در این کشور میباشد که در آن میتوان انواع مختلفی از جاذبههای گردشگری را مشاهده نمود و همین موضوع سبب شده تا سالانه هزاران گردشگر با استفاده از تور اسپانیا به این شهر سفر کنند تا از نزدیک شاهد زیباییهای موجود در آن بپردازند.

 

در رابطه با این شهر زیبا و منحصربفرد نکات جالب و منحصربفردی وجود دارد که قصد داریم در ادامه به ارائه برخی از آنها بپردازیم. در صورتی که قصد دارید با تهیه بلیط داخلی به دیدن این شهر بروید در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری نسبت به این شهر بدست آورید.

 

 

سومین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا

 

مادرید از بزرگترین شهرهای موجود در کشور اسپانیا میباشد اما نکته قابل توجه در رابطه با این شهر آن است که مادرید در میان شهرهای موجود در اتحادیه اروپا نیز شهر بزرگی محسوب خواهد شد و رتبه سوم در این زمینه را به خودش اختصاص داده است. این موضوع نشان دهنده آن است که این شهر به معنای واقعی کلمه بزرگ میباشد.

 

در سال 2015 آماری منتشر شد که با توجه به آن حدود 3 میلیون نفر در این شهر در حال سکونت هستند. علاوهبر افرادی که در این شهر ساکن هستند همه ساله افراد زیادی با استفاده از تور اسپانیا ارزان قیمت برای دیدن آثار و جاذبههای گردشگری موجود در این منطقه به این شهر سفر میکنند. جمعیتی که در این شهر در حال سکونت هستند برابر میباشند با جمعیتی که در کشور ارمنستان سکونت دارند.

 

 

مادرید هم شهر است هم استان

 

نکته دیگری که افراد زیادی از آن بیخبر میباشند آن است که مادرید نام یک شهر است و هم نام یک استان در این کشور میباشد. در واقع مادرید پایتخت کشور اسپانیا و همچنین مرکز استان مادرید میباشد. کشور اسپانیا در کل دارای 17 استان میباشد که از مهمتری آنها میتوان به مادرید اشاره کرد. در این شهر جاذبههای گردشگری فراوانی وجود دارد که برای دیدن آنها افراد با استفاده از بلیط داخلی و خارجی به این منطقه از کشور اسپانیا سفر میکنند.

 

 

ارتفاع شهر مادرید از سطح دریا

 

زمانی که با استفاده از تور اسپانیا به این شهر سفر کنید درختان نخلی را در ان مشاهده خواهد کرد که دیدن آنها سبب میشود تصور کنید در شهری با ارتفاع کم از سطح دریا قرار گرفتهاید. اما نکته قابل توجه در رابطه با این شهر آن است که مادرید در واقع در ارتفاع 700 متری از سطح دریا قرار گرفته است. با توجه به این موضوع آب و هوای موجود در این منطقه تحت تاثیر بادهای کوهستانی قرار دارد و هوایی تمیز و نسبتا خنک در این منطقه جریان دارد که در صورت سفر به این شهر میتوانید از آن لذت ببرید. این نکته در زمانی که قصد داشته باشید در فصول سرد به این شهر سفر کنید بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

علامت مخصوص در نظر گرفته شده برای شهر مادرید

 

در این شهر یک میدان وجود دارد که با نام پورتا دل سول نامگذاری شده است. در صورتی که در طول سفرتان به این شهر با استفاده از بلیط داخلی مناسب به این میدان سری بزنید مجسمه یک خرس که در کنار درختی قرار گرفته است شما را تعجبزده خواهد کرد. نکته دیگری که در رابطه با این شهر وجود دارد آن است که از گذشته دور خرسی که در کنار درختی قرار گرفته است به عنوان نمادی برای این شهر استفاده میشده که امروزه نیز از آن استفاده خواهد شد. خرسی که توسط 12 ستاره احاطه شده است نمادی از شورای شهر مادرید میباشد و درخت نماد پیمان و تعهد بوده است.



نظرتان را بنویسید







منو