آشنایی با معماری های برجسته ی مادرید پایتخت اسپانیا (بخش اول)




 

معماری های مادرید اسپانیا

 

تور اسپانیا سام سیر

 

آشنایی با معماری های برجسته ی مادرید پایتخت اسپانیا (بخش اول)

 

یکی از بهترین مقصدهای گردشگری در قاره اروپا شهر مادرید می باشد که پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا است و دارای تاریخی غنی و ساختمان های قدیمی با معماری های شگفت انگیز است.

 

برای دیدن این معماری ها می توانید با خرید بلیط هواپیما و شرکت در تور اسپانیا به این شهر سفر کرده و با قدم زدن در خیابان های آفتابی مادرید جذابیت های بی نظیر معماری این شهر را مشاهده کنید. در این مقالهد می خواهیم شما را با این معماری ها آشنا کنیم تا در صورتی که با تور اسپانیا و خرید بلیط هواپیما سفر کردید بدانید از چه ساختمان هایی دیدن کنید.

 

 

- موزه مرکز ملی هنر رینا سوفیا (Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía)

 

این موزه یکی از مشهورترین موزه های جهان است که آثار متنوعی از پیکاسو تا سولانا را به نمایش درآورده و دارای یک مجموعه ی متنوع از هنر اسپانیایی قرن بیستم است.

 

معروف ترین اثری که در این موزه به نمایش درآورده شده است نقاشی گرنیکا متعلق به پیکاسو می باشد که در سال 1937 کشیده شده است.  این نقاشی آبی، سیاه و سفید است که بمب باران دهکده گرنیکا در شمال اسپانیا توسط آلمان نازی به تصویر می کشد.

 

تمام بیننده هایی که از این اثر دیدن می کنند احساس مرگ، خشونت، بی رحمی، زجر و درماندگی دارند. اگر با تور اسپانیا و خرید بلیط هواپیما به اسپانیا بروید و از این موزه دیدن کنید می توانید آثار نقاشان بسیار مشهوری مثل سالوادور دالی و خوان میرو را نیز مشاهده کنید.

 

 

- بنای یاد بود پوئرتا د آلکالا (Puerta de Alcalá)

 

اولین طاق پیروزی مدرن بعد از دوران رومیان در مادرید ساخته شده است و پوئرتا د آلکالا نام دارد. در زمان های دور شهر مادرید با دیوارهایی محاصره ده بوده و این دروازه مدرن ورودی آن بوده است. البته این بنا اولین آلکالای ساخته شده نیست.

 

در دهه 1500 میلادی نمونه ای کوچک تر اما با شکوه کمتر در نزدیکی مرکز شهر قرار داشته است که با قدرت گرفتن پادشاه کارلوس سوم تصمیم بر این شد که دروازه جدیدی ساخته شود بنابراین در سال 1764 این بنای اصلی تخریب و دروازه ی طاق دار جدید ساخته شد.

 

بنایی که با شرکت در تور اسپانیا و خرید بلیط هواپیما در مادرید مشاهده می کنید در سال 1769 تکمیل و در سال 1778 مورد استفاده قرار گرفت.

 

 

- کاخ پالاسیو د لونگوریا (Palacio de Longoria)

 

این کاخ محل سکونت فردی بسیار پولدار به نام خاویر گونزالز لونگوریا بوده است که با الهام از معماری کشور فرانسه به سبک آرنوو یا هنر نوین ساخته شده است. همانطور که گفتیم پالاسیو د لونگوریا محل زندگی خانواده ی پولداری بوده است و در منطقه ی مالاسانیا قرار دارد.

 

از سال 1950 دفتر انجمن نویسندگان و ناشران اسپانیا در این کاخ قرار گرفته است. این کاخ از سه طبقه تشکیل شده که معمولا برای بازدید عموم باز نیست اما اگر بخواهید به دیدن طراحی داخلی بسیار زیبا، راه پله های سلطنتی و تزئین های پر نقش و نگار این کاخ بروید می توانید زمانی که خرید بلیط هواپیما انجام دادید و با تور اسپانیا به مادرید رفتید برای دیدن این کاخ یک تور رزرو کنید.

 

 

- ساختمان ادیفیسیو متروپلیس (Edificio Metrópolis)

 

طراحی ساختمان متروپلیس در سال 1907 توسط جولز و ریموند فوریر انجام شده است که در آن 30 هزار ورقه ی طلای 2 عیار برج ادیفسیو متروپلیس را پوشانده اند. یکی از مهم ترین و برجسته ترین ویژگی های این ساختمان مجسمه هایی است که روی سقف گنبدی شکل متروپلیس قرار دارند.

 

این مکان یکی از نمادین ترین نقطه های مادرید است که در خیابان آلکالا و گرن ویا قرار گرفته است و متعلق به شرکت بیمه ای به نام متروپلیس سگورس می باشد. متروپلیس یکی از زیباترین نقاط شهر مادرید برای عکاسی است که با خرید بلیط هواپیما و شرکت در تور اسپانیا می توانید از آن دیدن کنید.



نظرتان را بنویسید







منو