آشنایی با جاذبه های کمتر شناخته شده در پاریس (بخش دوم)




 

جاذبه های پاریس فرانسه

 

تور فرانسه سام سیر

 

آشنایی با جاذبه های کمتر شناخته شده در پاریس (بخش دوم)

 

 

- موزه خون آشام (The Vampire Museum)

 

یکی از دانشمندان عجیب و غریب فرانسوی اقدام به تاسیس این موزه ی ترسناک کرد تا در آن اطلاعاتی که درباره ی ارواج نامیرا و مردگان متجرک دارد را با مردم در میان بگذارد.

 

اگر به این موضوعات علاقه دارید حتما زمانی که با تور فرانسه سفر کرده اید از این موزه دیدن کنید تا با ابزار مخصوص کشتن خون آشام ها، متن های کمیاب درباره دیوشناسی و آثار باستانی مرموز آشنا شوید.

 

طبق توصیف بازدیدکنندگان این موزه یک جای شلوغ، چندش آور و ترسناک است به همین دلیل برای همه یک تجربه ی منحصر به فرد محسوب می شود. اگر زمانی با بلیط خارجی به پاریس سفر کردید برای دیدن این موزه باید از قبل وقت بگیرید.

 

 

- راه آهن کمربند کوچک (Petite Ceinture)

 

در سال های 1862 تا سال 1964 راه آهنی وجود داشت که تمام پاریس را دور می زد اما بعد از اینکه طرح های توسعه ی شهری شروع شد این راه آهن تبدیل به یک مکان متروکه گشت.

 

امروزه بیشتر قسمت های این راه آهن قدیمی توسط گیاهان خودرو و علف های هرز پوشانده شده است و فقط برخی قسمت های آن برای بازدید عموم باز می باشد. اگر با تور فرانسه و خرید بلیط خارجی به پاریس سفر کردید از این راه آهن دیدن کنید تا در طول مسیر با انواع گل ها و هنرهای خیابانی آشنا شوید. جالب است بدانید دیدن بخشی از این راه آهن غیرقانونی است و فقط اجازه ی دیدن بخش های مشخص شده و مجاز را دارید.

 

 

- ساعت آفتابی سالوادور دالی (The Salvador Dalí Sundial)

 

یکی از آثار هنری معروف روی دیوار یکی از خیابان ها در پاریس ساعت آفتابی سالواردور دالی می باشد که توسط هنرمند مشهور جهانی یعنی سالوادور دالی خلق شده است. برای دیدن این اثر باید زمانی که با تور فرانسه و بلیط خارجی به پاریس رفته اید به خیابان سنت ژاک بروید.

 

این اثر ترکیبی از صورت یک انسان و یک صدف حلزونی است که نماد یگ قدیس به نام کامینو د سانتیاگو می باشد که خیابانی را نیز به نامش نام گذاری کرده اند. این ساعت آفتابی واقعا کار نمی کند اما یک اثر هنری زیبا از هنرمندی است که در جهان بسیار مشهور است.

 

 

- گورستان مون مارتر (Montmartre Cemetery)

 

بزرگترین و مشهورترین گورستانی که در پاریس وجود دارد گورستان پر لاشز است که باری کسانی که به مکان های ساکت و خلوت علاقه دارند و می خواهند دور از همهمه باشند بسیار مناسب است.

 

معمولا گردشگران تور فرانسه که با بلیط خارجی به پاریس می روند برای اینکه بتوانند چشم انداز زیبایی از کلیسای سکره کر دو مون مارتر را ببینند به بالای مون مارتر می روند اما کسانی که برای دیدن خود گورستان وقت می گذارند بسیار کم هستند.

 

گورستان مون مارتر در سال 1825 باز شد. در این گورستان قدیمی و بزرگ می توانید آرامگاه های خاک گرفته و تار عنکبوت بسته ی چندین گربه ی خیابانی را مشاهده کنید که در آنجا آرمیده اند.

 

 

- موزه جعل (The Museum of Counterfeiting)

 

در سال 1972 در پاریس موزه ای افتتاح شد به نام موزه جعل که در آن کالاهای جعلی و تقلبی که توسط پلیس و یا ماموران گمرک جمع آوری می شود را نگه می دارند. 500 کالای مختلف از هنرهای تقلبی گرفته تا کالاهای لاکچری که برندها به موزه اهدا کرده اند در این موزه وجود دارد.

 

اگر با تور فرانسه و گرفتن یک بلیط خارجی به پاریس رفتید برای داشتن یک تجربه شگفت انگیز و دیدن نمونه ی تقلبی از لباس های گران قیمت و شیک از این موزه دیدن کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو