سفر به میلان در برنامه تور ایتالیا




برنامه تور ایتالیا و سفر به میلان

سفر به میلان در برنامه تور ایتالیا

 

 

سفر به میلان در برنامه تور ایتالیا

 

شاید سفر به ایتالیا آرزوی همه ما باشد. تجربه‌ی مناطق ساحلی و رویایی در جزایر ایتالیا که قبلاً درباره آن‌ها صحبت کردیم و گشت‌وگذار در شهرهای منحصربه‌فرد ایتالیا مثل رم، فلورانس، ونیز و میلان از خاص‌ترین حس‌های دنیاست که باید خواهان تجربه این حس باشید تا برای شما پیش بیاید. خب البته هزینه سفر به ایتالیا کم نیست، اما با پس‌انداز برای مدتی با هدف سفر به ایتالیا به رویای خود حقیقت ببخشید.

 

 

سفر به میلان در تور ایتالیا

 

نیم‌نگاهی به میلان

 

آن‌قدر زیبایی درباره میلان هست  که نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم ! شهری است با ترکیبی از سنت و مدرنیته، هنر، مد، تاریخ و غذاهای لذیذ، بی‌راه نیست که به‌عنوان یکی از پربازدید ترین شهرهای جهان نام گرفته. قلعه دومو  Duomo،  گالریGalleria  و استادیوم San Siro بخش کوچکی از جذابیت‌های میلان هستند. کار سختی است که  از میان این‌همه مکان دیدنی بخواهید انتخاب کنید. حتماً قبل از سفر به یک برنامه‌ریزی خوب برای بازدید از بهترین مکان‌های میلان را داشته باشید تا هزینه تور ایتالیا ، بلیط هواپیما و غیره را هدر ندهید!

 

 

سفر به میلان - سفر با هواپیما

 

میلان 2 فرودگاه دارد. یکی دورتر از شهر ( MilanMalpensa Airport) که حدود 50 دقیقه و دیگری( Linate Airport) 20 دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد که البته بیشتر برای پروازهای داخلی و ایرلاین های ارزان است. این به هواپیما شما بستگی دارد که در کدام فرودگاه می‌نشیند.

 

 

سفر به میلان – سفر با قطار

 

برای یک توریست ماجراجو جذاب است که با قطار به میلان سفر کند. اگر شما ساکن اروپا هستید و یا اینکه با هواپیما سفر می‌کنید، می‌توانید برای مهیج ساختن سفر خود بخشی را با هواپیما و قسمتی را با قطار سفر کنید.

 

برای رفت‌وآمد در داخل شهر از مترو استفاده کنید. به‌صرفه و هیجان‌انگیز است و امکان بازدید از مناطق بیشتری را به شما می‌دهد.

 

 

دیدنی‌های میلان در تور ایتالیا

 

Piazza del Duomo

 

اولین جای دیدنی که به‌محض ورود راهنما تور و یا راننده تاکسی شمارا به آنجا می‌برد Piazza del Duomo  است. یک بنای قرون‌وسطایی که نتیجه قرون گذشته است. بنای گوتیک Duomo در آن‌طرف‌تر از میدان با نمای مرواریدی و 135 مناره‌ی کوچک و بزرگ و 3400 مجسمه این قسمت از میلان را شبیه فیلم‌های تخیلی کرده است.

 

پنجره‌های کلیسا با ویترای ( نقاشی روی شیشه) طراحی‌شده است و در روزهای آفتابی نورهای رنگارنگی را بر روی ستون‌های بلند سالن اصلی منعکس می‌کند. فضای داخلی کلیسا کاملاً گوتیگ است. در زیرزمین ترسناک این کلیسا یک سری از افراد مهم مدفون هستند. مجسمه‌ی ساخته از مس  و قدیمی مریم مقدس هم  که درگذشته به‌عنوان حافظ شهر شناخته می‌شد در این کلیسا پادشاهی می‌کند.

 

 

شام آخر در میلان

 

شام آخر اصلی در میلان قرار دارد. یکی از قدیمی‌ترین اثر نقاشی جهان  که در میان دیگر اثرها چیز متفاوت و خاصی است، چرا اینکه  این اثر به دستان نقاش بزرگ و مشهور دنیا لئوناردو داوینچی به سفارش" لودوویکو اسفورزا " یکی از دولت‌مردان میلان خلق‌شده است. این نقاشی بر روی دیوار است و حدود سه سال با نهایت دقت و رعایت اصول هنری در نقاشی به اتمام رسید. اما این تکنیک‌ها نتیجه خوبی نداشت. بعد از گذشت چند سال ذره‌ذره این اثر تخریب شد و باگذشت قرن‌ها و جنگ جهانی دوم با توجه به تمام بازسازی‌ها و تلاش‌ها برای حفظ و نگهداری این اثر هنوز هم در معرض ویرانی است. اما بازهم ارزش خرید بلیط هواپیما و تور میلان  را دارد.

 

 

در رنسانس قدم بزنید

 

Pinacoteca di Brera محل نمایش آثار هنری رنسانس است. بیش از 500 اثر هنری از قرن چهاردهم تا بیستم میلادی در این گالری وجود دارد. بازگشایی این موزه در سال 1809 میلادی دریکی از زیباترین ساختمان‌های قرن نوزدهمی بوده است. شاهکارهای دنیا از پیرو دلا فرانچسکا، رافائل ، ماتنا، بلینی و غیره به چشم می‌خورد. هیجان‌انگیز است بازدید از این موزه برای توریست‌های دوستدار هنر!

 

 

جاذبه‌های گردشگری میلان در فضای باز

 

خب شاید همه توریست‌ها از بازدید آثار هنری و موزه‌ها لذت نبرد. بعضی از آدم‌ها از بازدید فضاهای باز توریستی و تنفس در فضای بیرون لذت می‌برند.

 

پارک Parco Sempione با وسعت 116 هکتار با طبیعت سبز و گل‌کاری‌های شگفت‌انگیز، مجموعه ورزشی ، قلعه‌های قرون‌وسطایی و آکواریوم‌ها جایی است که به‌دوراز شلوغی‌های شهر  در جنگلی شهری لذت ببرید.

 

 

با قایق میلان را کشف کنید

 

این یک سبک قدیمی در میلان است که از راه‌آبی و کانال در میلان تردد می‌کنند. برای یک توریست و کسی که از این تجربیات دور بوده خیلی هیجان‌انگیز خواهد بود که برای تردد و رفتن به نقطه دیگری از میلان و لمباردی با قایق سفر کند.

 

 

اهل فوتبال‌ها به San Siro بروند

 

استادیوم San Siro بزرگ‌ترین استادیوم در اروپاست و خانه بازی‌های تیم‌های آ.س میلان و اینتر میلان است. این هم می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده برای فوتبالی‌ها باشد. تصور شنیدن صدای هیاهو و سرودخوانی 80000 نفر تماشاچی در زیر سقف نیمه‌باز استادیوم سن سیرو لرزه بر تن هواداران خود می‌اندازد.

 

 

رستوران‌های قطاری در میلان

 

تماشای دنیا از پشت پنجره قطار دنیای دیگری است. ترن‌های ایتالیا مدرن و مناسب برای سفرهای تک نفره یا دو نفره رمانتیک هستند. سفر از شهری به شهر دیگر و لذت خوردن غذای ناب ایتالیایی با صدای ممتد و آرامش‌بخش کلوپ قطار روی ریل چیز دیگری است.

 

برای گشت‌وگذارهای یک‌روزه به شهرهای میلان، سام سیر شهرهای لگانو، برگامو، جنوا و تورین هستند که بیشتر حالت ییلاقی در کنار ساحل دریاچه‌ای هستند. زیبایی این شهرها مثال‌زدنی است.

 

 

خرید در میلان در برنامه تور ایتالیا

 

ازآنجایی‌که میلان سابقه درخشانی در عرصه مد و لباس داشته است به‌طور حتم خرید لباس و کفش و کیف و کلاه از بهترین‌های مورد خرید در میلان است. مراکز خرید بزرگ و لوکس که چشم هر بیننده‌ای را روشن می‌کند در میلان متعدد است. نگران قیمت‌ها هم نباشید. اگر بوده‌ی خیلی بالایی هم ندارید می‌توانید چرخی در مراکز خرید بزنید و خریدی به‌یادماندنی از میلان داشته باشید.  Il Centro, Scalo Milano, Piazza Portello or City Life Shopping District  از مراکز خرید مناسب برای توریست هستند.

 

 

غذاهایی که حتماً در میلان باید تست کنید

 

غذاهای ایتالیایی در اکثر جاهای دنیا معروف هستند. ظرف‌های غذایی با گوشت و پوره، پنیر و پاستا است. ریزوتو ، کوتولتا، اسوبوکو از غذاهای معروف و پانه تان از نان‌های کشمشی است که در کریسمس محبوب‌تر می‌شود.

 

 

با تور ایتالیا به میلان برویم یا نرویم

 

با این توصیف‌های بالا مگر می‌شود به میلان نرفت! باید برنامه‌ریزی نید که به کدام جذابیت‌های میلان علاقه‌مند هستید، قدم زدن در پارک یا ساعتی خیره ماندن به اثر شام آخر لئوناردو داوینچی، هیجان تماشای فوتبال در استادیوم و یا قایقرانی در شهر برای رسیدن به قطار و خوردن ریزوتو در رستوران‌های رمانتیک قطاری

 

 

نگران مسائل مالی هستید؟

 

همیشه راه‌حلی وجود دارد. به فکر راه انداختن حساب پس‌انداز سفر خود باشید.شاید چند ماه طول بکشد اما همیشه پیشنهادهای ویژه تور ارزان به میلان یا بلیط هواپیما در مواقع تخفیف هست.



نظرتان را بنویسید







منو