هر آنچه باید درباره سفر به رم بدانید




هر آنچه باید درباره سفر به رمدر تور ایتالیا بدانید

تور ایتالیا و سفر به رم

 

 

هر آنچه باید درباره سفر به رم بدانید

 

سفر به رم در تور ایتالیا

 

شهر افسانه‌ای رم میزبان توریست از تمام دنیا است. همه‌روزه بیشترین بلیط هواپیما به مقصد توریستی جهان "رم" صادر می‌شود. در خیابان‌ها و رستوران‌های رم توریست‌ها با شگفتی از معماری بی‌بدیل رم با یکدیگر بحث می‌کنند و درباره غذاهای لذیذ ایتالیایی نظر می‌دهند. پیتزا ایتالیایی یکی از معروف‌ترین غذاهای این کشور است که در هر کافه‌ای به‌راحتی و به خوشمزگی پیدا می‌شود.

 

رم یکی از قدرتمندترین، بزرگ‌ترین و ثروتمندترین شهرهای غرب است. این شهر 900 کلیسا و شمار زیادی از مکان‌های باستانی و تاریخی را در بستر خود جای‌داده است. رم برای کسی که عاشق این شهر است، کثیف، شلوغ و پر سروصدا به نظر نمی‌رسد. در گوشه و کنار رم آدم می‌بینید. پر از کافه‌ها و رستوران‌های خیابانی و حجم زیادی از مهاجر که در داخل و خارج از شهر زندگی می‌کنند. بعد از گشت‌وگذار در شهر، شاید به یک‌گوشه دنج و یک‌تکه پیتزا ناب ایتالیایی نیاز شدید داشته باشید!

 

 

قبل از تور ایتالیا و سفر به رم باید بدانیم که ...

 

هیچ نیازی برای پرداخت هزینه بلیط مترو برای کودکان زیر 10 سال نیست.

بلیط مترو را قبل از سوارشدن تهیه کنید تا در مترو مستأصل نمانید، بعد از اتمام سواری با مترو بلیط ها قابل شارژ هستند.

بلیط مترو و اتوبوس تنها برای 75 دقیقه اعتبار دارند.

فاصله فرودگاه تا مرکز شهر چیزی حدود 30 کیلومتر است، هزینه قطار از فرودگاه تا ایستگاه ترمینی چیزی حدود16 یورو است.

تاکسی‌ها در رم گران هستند ولی اگر در سفر باحوصله باشید می‌توانید قیمت مناسب‌تر هم پیدا کنید.

قطار ایستگاه‌های متعددی دارد که با تشخیص خود می‌توانید در ایستگاه نزدیک به هتل پیاده شوید، شاید نیاز شود برای رسیدن تا دم در مقصد از تاکسی یا قطار دیگری استفاده کنید.

 

 

برنامه سفر به رم در تور ایتالیا

 

بهترین کار این هست که قبل از سفر برنامه‌ی فرودگاه تا هتل را مشخص کنید و حتی کرایه تاکسی را هم در نظر بگیرید تا زمان را به‌خوبی در دست داشته باشید و به‌محض رسیدن به فرودگاه رم گیج و سردرگم نباشید.

 

نرخ آب آشامیدنی در رم بالا و پایین است. تا آنجا که مکان دارد از دکه‌ها و دست‌فروش‌ها آب نخرید، سعی کنید از سوپرمارکت‌ها آب‌معدنی تهیه کنید. حتی در کنار برخی از آب‌نماهای معروف رم، آب آشامیدنی هست که بعد از دیدن تابلوی potabl ewater)) یا Drinking water) ) بطری خود را پرکنید تا از صرف هزینه اضافی در سفر در امان بمانید.

 

 

 حواستان به تکدی‌گرها باشد

 

یک عادت همه‌جایی است که افراد تکدی‌گر جنس خود را به شما قالب می‌کنند. در رم هم این داستان ادامه دارد، ممکن است گل رز به سمت شما بیندازند و اگر گل را بردارید مجبور به پرداخت بهای زیادی برای گل خواهید بود، خیلی قشنگ و محترمانه یک "نه" بگویید و خیال خود و ما را راحت کنید. اگر اهل "نه " گفتن نیستید، اقدام به خرید بلیط هواپیما رم نکنید. 

 

 

نسبت به جزییات صورت‌حساب غذا و یا خرید خود حساس باشید

 

ممکن است در رستوران‌ها بیش ازآنچه که در صورت‌حساب بوده است شارژ شوید. از رستوران بخواهید که به شما صورت‌حساب با جزییات موردی دهد و از اعتراض درباره این موضوع ترسی نداشته باشید.

 

به‌اندازه‌ای که انعام در آمریکا مهم است در ایتالیا نیست. گارسون در ایتالیا به‌اندازه کافی درامد دارد که محتاج به انعام نباشد، این از مالیات بر ارزش‌افزوده روی صورتحساب است. بااین‌حال اگر خیلی از رستوران و خدمت راضی بودید، کافی است 5 درصد از انعام را روی میز بگذارید.

 

 

بهتر است هر کس پیش‌غذا خود را سفارش بدهد

 

قانون جالب دیگر این هست که بعد از سفارش پیش‌غذا مثلاً یک سالاد از شما پرسیده می‌شود که برای چند نفر سفارش می‌دهید. اگر یک پیش‌غذا برای یک میز و بیش از 3 الی 4 نفر باشید دو برابر قیمت پیش‌غذا از شما دریافت می‌شود.

 

 

اقامت در تور ایتالیا

 

در انتخاب محل اقامت خود دقت کنید

 

تقریباً تمام مکان‌های دیدنی رم در مرکز شهر و در فاصله کمی از هم قرارگرفته‌اند. هزینه اقامت در خارج از رم خیلی مناسب‌تر است ولی بهتر این هست که در شهر اقامت داشته باشید و نسبت به انتخاب لوکیشن و در دسترس بودن به حمل‌ونقل عمومی مشکلی نداشته باشید، تقریباً مترو در همه جای رم ایستگاه دارد. بیشتر هتل‌های لوکس در قسمت مرکزی شهر و نزدیک به مکان‌های تاریخی هستند.

 

این به شما بستگی دارد که چقدر بودجه برای سفر خود در نظر گرفته‌اید. چیزی که مهم هست میزان هوشیاری شما در انتخاب لوکیشن نزدیک به مترو، اتوبوس و مکان‌های توریستی است. پیشنهاد سام سیر این است که قبل از سفر اقدام به خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با اطلاعات کافی بکنید و اگر اطلاعات زیادی در مورد رم و ایتالیا ندارید از برنامه تور ایتالیا استفاده نمایید.

 

 

یادتان باشد که برای استفاده از سرویس بهداشتی عمومی باید مبلغ 1 یورو را به متصدی پرداخت کنید.

 

 

در تور ایتالیا یک توریست هوشیار باشید

 

مراقب کیف‌قاپ‌های کمین کرده اطراف خود باشید حتی برای یک‌لحظه هم کیف و یا متعلقات خود را روی زمین نگذارید.این به این معنا نیست که رم شهر ناامنی است، اصلاً ! فقط هوشیار باشید و مات و مبهوت عجایب دیدنی و زیبا اطراف نشوید تا کیف‌قاپ‌ها فرصت را مغتنم نشمارند.

 

 

با آلفا رومئو جولیا خیلی بااحتیاط در رم تردد کنید

 

تا جایی که امکان‌پذیر است از رانندگی در رم خودداری کنید، جو زده نشوید و با دیدن یک آلفا رومئو جولیا سریع روی زین نپرید، موتورسوارها در شهر رالی می‌کنند و لاین بندی هیچ نقشی ظاهراً ندارد. در رم رانندگی‌ها خیلی قانونمند نیست. در سفر به رم دقت لازم را داشته باشید و زمان رزرو تور ایتالیا نکات مهم این سفر را مطالعه کنید.

 

سعی کنید هوشمندانه سفر کنید. قبل از سفر به رم برنامه سفر ویا برنامه تور ایتالیا خود را بچینید. جاهایی را که قصد بازدید دارید را خوب بررسی کنید و از قبل برای رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید تا مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی بلیط باشید.

 

 

بوی ناب اسپرسو در کافه‌های رم

 

بهترین اسپرسو را در دکه‌های خیابانی رم بنوشید.

شاید برای کسی که درکی از قهوه درجه‌یک اسپرسو نداشته باشد طعم متفاوت این قهوه در خیابان‌های سنگ‌فرش شده ایتالیا در میان ساختمان‌های رمی، حسی متفاوت و ماندگار باشد.

 

 

تور ایتالیا در فصل تابستان

 

فصل تابستان معمولاً برای افرادی که سریع گرمازده می‌شوند به‌هیچ‌وجه مناسب نیست، گرمای دور از انتظار رم در تابستان موجب لذت نبردن شما از سفر می‌شود. بسیاری بی‌اطلاع از این موضوع اقدام به رزرو بلیط هواپیما یا تور ایتالیا می‌کنند و به‌محض پیاده شدن از هواپیما خیال می‌کنند که به‌جای ایتالیا به صحرای عربستان سفرکرده‌اند!

 

 

ژلاتو بازها در رم

 

به مرکز ژلاتو دنیا سفرکرده‌اید، فقط از تازگی آن مطمئن شوید و نوش جان‌کنید، اینجا جایی نیست که بتوانید نسبت به رژیم غذایی خود وفادار بمانید. غذا در ایتالیا به‌تنهایی یک تور مسافرتی می‌طلبد.

 

 

در تور ایتالیا کمی متفاوت باشید

 

قرار نیست هرجایی که همه می‌روند شما هم باشید و پول بدهید. مکان‌های دیدنی رایگان در رم برای کیف پول های کوچک هستند، گالریا، ویلا سانتا، سانتا پرسده، گالری اسپادا و باربرینی پلازو بی‌نیاز از خرید بلیط آماده بازدید هستند.

 

 

زبان ایتالیایی یاد بگیرید

 

اصطلاحات و عبارات عامیانه و کاربردی ایتالیایی را قبل و در طول سفر حفظ کنید.شاید معنای "NO MEAT" یعنی اینکه شما گیاهخوار هستید در ایتالیایی مفهوم دیگری داشته باشد.

 

Buon giorno =  صبح بخیر
Buona sera = عصر بخیر

Ciao =  سلام/ خدانگهدار
Arrivederci = خدانگهدار
Grazie = متشکرم

Prego = خواهش میکنم
Per favore = لطفاً

Sì = بله
No = نه
Mi scusi = ببخشید
Parla inglese? = انگلیسی می‌توانید صحبت کنید

 

 

خرید در تور ایتالیا

 

یکی از موارد عجیب و گاهی اوقات اعصاب خورد کننده، بی‌خیالی و ریلکسی مردمان رم است، اکثر فروشگاه‌ها در رم بین ساعت 1 تا 4 برای یک چرت بعدازظهری تعطیل هستند و گاهی بدون اطلاع قبلی شما با فروشگاه‌های بسته مواجه می‌شوید!

 

شاید برایتان مشکل باشد که دائم از کارت اعتباری خود استفاده کنید، بنابراین همیشه مقداری پول نقد به همراه داشته باشید.

 

 

از مناطق دیدنی رم هر چه بگوییم کم گفته‌ایم

 

برای سفر به رم باید عاشق بازدید از مراکز تاریخی و آثار باستانی باشید. باید علاقه‌مند به قدم زدن در گذر زمان و قرون باشید. باید سختی‌های سفر را با جان و دل قبول کنید. در غیر اینصورت رم تنها اسمی از سفر را برای شما خواهد داشت. خود را در معرض مخارج بیهوده خرید بلیط هواپیما، رزرو تور ایتالیا و رزرو هتل قرار ندهید. برای کسی شیفته سفرهای دریایی و تکنولوژی به‌روز دنیاست، سفر به آلمان و جزایر ایتالیایی برایش بهتر از رم خواهد بود.

 


برای مشاهده آفرهای تور ایتالیا کلیک کنید!


 



نظرتان را بنویسید







منو