۶ اشتباه رایج در خرید بلیط هواپیما به شکل آنلاین و جلوگیری از آن‌ها




۶ اشتباه رایج در خرید بلیط هواپیما به شکل آنلاین و جلوگیری از آن‌ها

بلیط هواپیما سام سیر

 

۶ اشتباه رایج در خرید بلیط هواپیما به شکل آنلاین و جلوگیری از آن‌ها
 

هر شخصی حتی کارشناسان سفر هم ممکن است در خرید آنلاین بلیط هواپیما خطا کنند که این خطا باعث بروز مشکلاتی میشود.در این مقاله سعی داریم اشتباهات رایج را خصوصا در پرواز خارجی مورد بررسی قرار دهیم:
 


1- از فرودگاه‌های جایگزین غافل نشوید.


معمولا در شهرهای بزرگ بیشتر از یک فرودگاه بین المللی وجود دارد ، به طور مثال شهر لندن که دارای دو فرودگاه مهم گاتویک و هیتراست. در این صورت شما اگر فقط با یک فرودگاه آشنایی داشته باشید و بخواهید فقط  به مقصد آن فرودگاه بلیط هواپیما بخرید، احتمالا با دو مشکل مواجه میشوید؛ اول اینکه ممکن است مرکز شهر تا فرودگاه انتخابی شما فاصله ی زیادی داشته باشد و دوم اینکه احتمالا برخی از بلیط‌های ارزان هواپیما‌ را از دست میدهید.
حال برای جلوگیری از این اشتباه باید هنگامی که برای خرید آنلاین بلیط هواپیما تلاش میکنید روی گزینه ی تمام فرودگاه ها کلیک کنید تا همه ی بلیط های مقصد در تمامی فرودگاه ها برای شما به نمایش دربیاید و انتخاب بهتری داشته باشید.

 


2-  کوکی‌های مرورگر خود را حذف کنید.


یکی از مشکلات مطرح شده توسط مسافرانی که تجربه کمتری در خرید آنلاین بلیط هواپیما دارند مخصوصا در پرواز خارجی این است که ما بلیطی که قیمت آن مناسب باشد را پیدا نمیکنیم. اگر چند سوال آسان از این مسافران پرسیده شود به راحتی ایرادشان مشخص میشود. این دسته از مسافران معمولا از سایت هایی بلیط میخرند که پوشش کاملی از همه ی پروازها ندارند. برای عدم ورود به چنین سایت هایی باید کوکی های مرورگر خود را حذف کنید تا سایت هایی که با تبلیغات بالا هستند جزو گزینه های انتخابی شما نباشند تا بتوانید از سایت های جامع و کامل خرید کنید.

 


3- در مواقعی که قیمت بلیط‌ها گران تر میشود، بلیط نگیرید.


جز در صورت لزوم روزهای پایانی هفته را برای خرید بلیط انتخاب نکنید.برای پرواز خارجی روزهای شنبه و یکشنبه که آخر هفته تقویم میلادی است بلیط ها گران تر میشود.میتوانید برای دانستن تقریبی هزینه سفر خود در روزهای مختلف قیمت بلیط را چک کنید.

 

پرواز خارجی سام سیر

 

 


4- از یک سایت معتبر برای خرید بلیط استفاده کنید.


مهم ترین چیز در خرید آنلاین بلیط هواپیما پیدا کردن یک سایت معتبر است.برای انتخاب یک سایت معتبر نباید فقط قیمت بلیط ها مورد توجهتان باشد بلکه باید اعتبار سایت را نیز در نظر بگیرید، برای این کار باید دنبال نماد اعتماد تجارت الکترونیک بگردید سپس کامل بودن پروازها به خصوص پرواز خارجی را مورد بررسی قرار دهید.از ویژگی های دیگر یک سایت خوب پشتیبانی و پرداخت آسان است.قبل از اینکه بلیط خود را بخرید با شماره تلفنی که روی سایت گذاشته شده است تماس بگیرید تا مطمئن باشید که اگر مشکلی رخ داد حتما پیگیری خواهد شد.

 

 

5- از تجربه های پرواز استفاده کنید.


میتوانید با کمی جست و جو ایرلاین هایی را پیدا کنید که با هزینه ی مشابه با سایر ایرلاین ها خدمات بهتری را برای شما فراهم میکنند. به دلیل رقابت زیادی که امروزه بین ایرلاین های مختلف در جریان است ممکن است یک ایرلاین با قیمت تقریبا یکسان خدمات بهتر و متفاوت تری از سایر ایرلاینها  به شما ارائه دهد.پس شما میتوانید با کمی حوصله و دقت هم درهزینه هایتان صرفه جویی کنید و هم پرواز راحتی را تجربه کنید.

 


6- حواستان به بقیه هزینه ها باشد.


گاهی با خرید از ایرلاین‌هایی که بلیط ارزانی دارند مجبور میشوید پول صرفه جویی شده را برای خدمات دیگر خرج کنید.بنابراین هنگام خرید بلیط هواپیما باید هزینه های دیگری که ممکن است در پرواز ارزان متحمل آن شوید را درنظر بگیرید.


برای مثال ممکن است فرودگاه فاصله ی زیادی با شهر داشته باشد که در این صورت شما باید هزینه ی زیادی را برای حمل و نقل بپردازید.یا مثلا برای حمل بار در پرواز خارجی محدودیت وجود داشته باشد و شما مجبور به پرداخت جریمه ی بار اضافی باشید. بعضی از ایرلاین ها نیز سرو غذا را از خدماتشان حذف میکنند و در پرواز خارجی و طولانی مجبور به خرید غذا میشوید که اصلا صرف ندارد.



نظرتان را بنویسید







منو