آشنایی با مناطق گردشگری شهر لیون در فرانسه (بخش دوم)




مناطق گردشگری لیون در برنامه تور فرانسه

بلیط خارجی سام سیر

 

 

از چه مناطق شهر لیون در برنامه تور فرانسه دیدن کنیم؟

 

شهر لیون از معدود شهرهایی در فرانسه است که با دیدن کردن از آن می‌توان به پیشینه و تاریخی بودن آن پی برد. هرچند این شهر به دلایل مختلف ازجمله بلایای طبیعی و همچنین تغییراتی که بشریت در آن به وجود آورده‌اند دست‌خوش تغییر شده است اما همچنان مناطقی در آن وجود دارد که بیانگر تاریخ غنی این سرزمین می‌باشند. همین امر موجب شده تا سالانه گردشگران بسیاری با تهیه بلیط خارجی و تور فرانسه به دیدن این منطقه از فرانسه بروند.

 

در ادامه به معرفی برخی از مناطق گردشگری شهر لیون در فرانسه می‌پردازیم.

 

 

تئاتر رومی فورویر

 

این تئاتر که به دستور آگوستوس در قرن 15 تا 17 هجری قمری ساخته شد از قدیمی‌ترین تئاترها موجود در فرانسه می‌باشد. به دلیل قدمت این اثر سالانه هزاران مسافر با تهیه بلیط خارجی و تور فرانسه به این شهر سفر می‌کنند تا این بنای تاریخی را از نزدیک مشاهده کنند. در این تئاتر چینش صندلی‌ها به‌صورت شیب‌دار است و طبقات دارای تزئینات می‌باشند. برای بخش نمایش در این تئاتر از  یک صحنه نمایش بزرگ استفاده‌شده است.

 

داشتن تمامی این خصوصیات تئاتر فورویر را به یک جاذبه گردشگری و تاریخی در شهر لیون تبدیل کرده که گردشگران بسیاری با تهیه بلیط خارجی و تور فرانسه برای بازدید از آن به این شهر سفر می‌کنند.

 

 

موزه‌های هنرهای زیبا

 

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر که به دست بشر ساخته‌شده است می‌توان به این موزه اشاره کرد. این بنا که با استفاده از سنگ‌های سقوط کرده از دیوار ساخته‌شده است اولین مکان صومعه سنت پیر بوده است.

 

این مکان نیز به دلیل داشتن قدمتی طولانی بازدیدکنندگان بسیاری را که از طریق تهیه بلیط خارجی و تور فرانسه به این کشور سفرکرده‌اند را به سمت خود کشانده است.

 

در طول انقلاب فرانسه  که راهبه ها از شهر اخراج شدند شورای شهر، این بنای تاریخی را برای حفظ آثار فرهنگی در لیون برگزید. این موزه در تاریخ 1803 به‌طور رسمی بازگشایی شد و در اختیار عموم قرار گرفت. از آن تاریخ به امروز افراد بسیاری با تهیه بلیط خارجی و تور فرانسه از این موزه دیدن به عمل‌آورده‌اند.

 

این موزه با داشتن آثار تاریخی از مصر باستان و نقاشی  نقاشانی چون ماتیس، پیکاسو و براک در میزان حجم و تنوع آثار می‌تواند با موزه لوور پاریس رقابت کند.

 

 

میدان ترو

 

این میدان که اولین قدم برای ساخت آن در قرن سیزدهم برداشته شد در مرکز شهر لیون قرار دارد و نقشی اساسی در تاریخ این شهر ایفا می‌کند. این اثر  تاریخی مسافران زیادی را که با خرید بلیط هواپیما به فرانسه سفر می‌کنند را به‌سوی خود کشانده است.

 

 

پارک سر طلایی

 

این پارک می‌تواند مقصدی مناسب برای ورزش دوستان و خانواده‌ها باشد. داشتن چرخ‌وفلک، باغ‌وحش، یک قطار کوچک و مراسم خیمه‌شب‌بازی توانسته به محبوبیت این پارک بی افزاید به‌طوری‌که همه‌ساله مسافران بسیاری از طریق خرید بلیط هواپیما برای دیدن آن به این شهر سفر می‌کنند.

 

این پارک با داشتن دریاچه‌ای بزرگ و زیبا امکان قایق‌سواری و پیک‌نیک دریایی را برای مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفرکرده‌اند را فراهم می‌کند.

 

 

کلیسای فورویر

 

این بنا به دست معماری به نام پیر بوسان در قرن نوزدهم میلادی طراحی شد. هرساله گردشگران بسیاری که با خرید بلیط هواپیما به این منطقه سفرکرده‌اند از این اثر تاریخی دیدن می‌کنند.

این بنا که با توجه به دو سبک معماری بیزانسی و روم شرقی ساخته‌شده است در نوع خود بی‌نظیر است. در  این کلیسا یک برج ناقوسی به همراه مجسمه‌ای طلایی از مریم مقدس قرار داده‌شده است که گردشگران با خرید بلیط هواپیما برای دیدن آن راهی این کشور می‌شوند.



نظرتان را بنویسید







منو