فاصله تهران تا شهرهای یزد و همدان




 

فاصله تهران تا یزد و همدان

 

بلیط داخلی سام سیر

 

فاصله تهران تا شهرهای یزد و همدان چقدر است؟

 

از دیگر شهرهای زیبای ایران می‌توان به یزد و همدان اشاره کرد. معمولاً در فصل زمستان و پاییز بازدید از شهر زیبای یزد به دلیل گرم و خشک بودن هوای آن بیشتر می‌شود. همچنین سفر به همدان در فصول بهار و تابستان بسیار مناسب است چرا که همدان یک شهر کوهستانی با آب‌وهوای خنک می‌باشد. متناسب با زمان سفر مسافران می‌توانند یکی از این دو مقصد زیبا را برای سفر خود انتخاب نمایند.

 

حال ما در این مقاله می‌خواهیم به فاصله تهران تا یزد و همدان بپردازیم. تا مسافران با دانستن فاصله زمانی سفر با اتوبوس، قطار، اتومبیل شخصی و بلیط داخلی هواپیما بتوانند به راحتی یکی از وسایل نقلیه فوق را برای سفر خود انتخاب نمایند.

 

 

شهر مبدأ: تهران – شهر مقصد : یزد

 

شهر یزد یک شهر کویری است. اختلاف دمای روز و شب این شهر با یکدیگر بسیار متفاوت است. به دلیل سبک زیبای معماری مسکن‏ها، بادگیرها و ... این شهر برای مسافران بسیار جذاب و دل‎انگیز خواهد بود. از مکان‎های دیدنی یزد می‌توان به مجموعه امیر چخماق، زورخانه صاحب‎الزمان، آتشکده زرتشتیان، دخمه، چَک چَک، قلعه سریزد و ... اشاره کرد.

 

معمولاً بیشتر مسافران برای تماشای آسمان پرستاره راهی سفر به شهرهای کویری می‌شوند. پس حتماً به هنگام سفر به یزد از آسمان پرستاره آن غافل نشوید. چرا که به خودی خود یکی از عوامل جذب مسافران به یزد همین آسمان بی‌نظیر و پرستاره آن است.

 

برای سفر به یزد می‌توانید با پرواز داخلی، اتوبوس و اتومبیل شخصی مسافت را طی کنید. اگر با اتوبوس یا اتومبیل شخصی به یزد سفر کنید باید مسافت 626 کیلومتر را طی کنید. که حدوداً 07:00 باید در جاده باشید. اگر در فصل زمستان و پاییز قصد سفر به یزد را دارید بهتر است با بلیط داخلی به یزد بروید تا از حوادث ناشی از جاده  دور بمانید. چراکه در این فصول امکان لغزندگی و یخ‌زدگی جاده در طول مسیر وجود دارد.

 

اگر با خرید بلیط ارزان هواپیما داخلی قصد سفر به یزد را دارید باید بدانید که پس از بلند شدن پرواز داخلی، شما 01:00 بعد در یزد خواهید بود.

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید تفاوت فاصله زمانی با اتومبیل و پرواز داخلی بسیار زیاد است. پس درصورتی‌که خواهان سفری باکیفیت هستید به شما پیشنهاد می‌شود تا با خرید بلیط ارزان هواپیما داخلی به راحتی و بدون خستگی به شهر زیبای یزد بروید و بیشتر زمان خود را برای دیدن جاذبه‎های دیدنی یزد بگذارید تا در راه رسیدن به یزد.

 

 

شهر مبدأ: تهران – شهر مقصد : همدان

 

همدان دارای آب و هوای خنکی است. بیشتر مناطق این شهر زیبا در ارتفاعات واقع شده است. از این رو سفر در فصول گرم سال بسیار لذت بخش خواهد بود. از مکان‎های دیدنی همدان می‌توان به غار علی‌صدر، دهکده گنج‌نامه، دریاچه و سد اکباتان، آرامگاه باباطاهر عریان، آرامگاه ابوعلی سینا، تپه هگمتانه و ... نام برد.

 

اگر شما جزء افرادی هستید که سفر با قطار را به خرید بلیط ارزان هواپیما داخلی و اتومبیل ترجیح می‌دهید باید بگوییم که شهر همدان دارای راه‌آهن نمی‌باشد پس اگر می‌خواهید به این مقصد زیبا بروید باید با اتوبوس، اتومبیل و یا پرواز داخلی بروید.

 

برای سفر با اتومبیل و اتوبوس باید مسافت 333 کیلومتری را طی کنید. این مسافت حدوداً 04:00 زمان می‌برد. این مدت زمان بسیار مطلوبی است و قطعاً پس از رسیدن به مقصد خسته نخواهید بود. اما اگر علاقه به خرید بلیط ارزان هواپیما داخلی را دارید باید بدانید که 01:39 در پرواز خواهید بود. به دلیل کم بودن اختلاف‌زمانی سفر با بلیط داخلی هواپیما و سفر با اتومبیل هر دو گزینه برای سفر بسیار مطلوب هستند و مسافران در این شرایط تنها می‌توانند به بودجه سفر خود توجه کنند. اگر بودجه کافی برای خرید بلیط داخلی همدان را داشتند با هواپیما سفر کنند در غیر این صورت با اتومبیل هم با گذراندن زمانی کم می‌توانند به مقصد خود برسند.



نظرتان را بنویسید







منو