نکاتی مهم در فرودگاه مبدأ برای مسافرانی با اولین تجربه پرواز




 

نکاتی مهم در اولین پرواز

بلیط هواپیما سام سیر

 

 

آشنایی با نکاتی مهم در فرودگاه مبدأ برای مسافرانی با اولین تجربه پرواز

 

مسافرانی که تابه‌حال تجربه سفر با بلیط خارجی یا داخلی هواپیما را نداشتند از برخی نکات مهم که ممکن است به علت عدم رعایت آن‌ها به مشکل بخورند اطلاع ندارند. همین عدم اطلاع در فرودگاه باعث پریشانی و استرس آن‌ها می‌شود. به‌طور نرمال وقتی مسافری برای سفر خود بلیط خارجی یا داخلی تهیه می‌کند به هنگام ورود به فرودگاه نمی‌داند که باید چه اموری را انجام دهد تا به‌راحتی سوار هواپیما شود. ندانستن این امور گاهی سبب جا ماندن شما از هواپیما می‌شود. اگر از بلیط ارزان هواپیما چارتری بهره برده باشید در صورت جا ماندن از هواپیما تمام مبلغ بلیط هواپیما سوخت می‌شود. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا در فرودگاه با آرامش به تکمیل مراحل سفر خود بپردازید.

 

همراه داشتن بلیط هواپیما

 

به هنگام خرید بلیط داخلی یا خارجی هواپیما حتماً یک عکس و یا اسکیرین شات از بلیط هواپیما خود بگیرید. لزومی برای پرینت گرفتن از بلیط هواپیما نیست و تنها نشان دادن تصویر بلیط درگوشی موبایلتان برای گرفتن کارت پرواز از کانتر کافی است. درصورتی‌که تصویر بلیط خارجی یا داخلی خود را درگوشی موبایل خود ندارید و در فرودگاه به یاد این موضوع افتادید می‌توانید ایمیلی را که پس از خرید بلیط هواپیما برای شما ارسال‌شده است به کانتر نشان دهید و کارت پرواز خود را از کانتر تحویل بگیرید.

اگر هنوز بلیط هواپیما تهیه نکردید و قصد خرید بلیط ارزان هواپیما را دارید می‌توانید با مراجعه به مقالات قبل از روش‎های خرید بلیط ارزان هواپیما آگاه شوید و هزینه سفر خود را کاهش دهید.

 

مدارک شناسایی لازم

 

به یاد داشته باشید که حتماً مدارک زیر را با خود به فرودگاه ببرید در صورت نیاوردن هریک شما قادر به پرواز نخواهید بود.

از این مدارک می‌توان به کارت ملی (برای بلیط هواپیما داخلی)، پاسپورت (برای بلیط خارجی)، شناسنامه، عکس بلیط هواپیما، عکس رسید رزرو هتل نام برد.

مدارک بالا در فرودگاه و در طول پرواز باید در دسترس شما باشد پس از قرار دادن مدارک بالا در چمدانی که قرار است به بار تحویل دهید خودداری کنید. مدارک بالا را در یک کیف‌دستی کوچک و یا کیف کمری بگذارید تا به‌راحتی و همیشه در دسترس شما باشد.

 

چند ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشیم

 

معمولاً برای بلیط هواپیما داخلی حداقل یک ساعت زودتر از زمان پروازی که در بلیط هواپیما ثبت‌شده است و برای بلیط خارجی حداقل سه ساعت زودتر از زمان پروازی که در بلیط هواپیما ثبت‌شده است باید در فرودگاه حاضر باشید. تا با خیالی آسوده به امور خود برسید.

البته باید توجه داشته باشید که اگر زمان پرواز شما خیابانها پرترافیک است، زودتر از ساعاتی که در فوق ذکر کردیم از منزل راهی شوید.

لازم به ذکر است اگر به هنگام خرید بلیط ارزان هواپیما اکونومی، بلیط خارجی یا داخلی فرست کلاس و بلیط هواپیما بیزینس کلاس برای خدمات ویلچر درخواست داده‌اید باید زودتر از زمان فوق به فرودگاه بیایید تا برای انجام امور خود دچار مشکل نشوید.

 

وزن بار برای تحویل به بخش بار فرودگاه

 

همان‌طور که میدانید و یا شنیده‏اید مسافران تنها می‌توانند یک ساک دستی کوچک که شامل وسایل ضروری و مورداستفاده در طول سفر است را با خود به داخل کابین حمل کنند. ابعاد این ساک دستی حداکثر باید 50 تا 70 سانتی‌متر باشد و حداکثر وزن ساک دستی باید ده کیلوگرم باشد.

حال شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که چمدانها چه می‌شوند؟ برای پاسخ به این پرسش باید به اطلاع شما رسانیم که چمدانهای خود را باید به بخش بار تحویل دهید. وزن چمدانها هم دارای محدودیت است. شما می‌توانید برای اطلاع از حداکثر وزن مجاز، اطلاعات روی بلیط هواپیما خود را مطالعه کنید و مطابق با آن چمدان خود را ببندید.

درصورتی‌که در فرودگاه چمدان شما اضافه‌وزن داشت با پرداخت جریمه می‌توانید اضافه‌بار خود را جبران نمایید. حال اگر به دنبال هزینه کمتر هستید بهتر است پس از بستن چمدان خود یک‌بار آن را برای اطمینان در منزل وزن کنید که اگر وزن چمدان شما از حد مجاز فراتر بود نسبت به کاهش آن در منزل اقدام کنید و در فرودگاه در عمل انجام‌شده قرار نگیرید.

 

اطلاع از وسایل ممنوعه

 

لازم به ذکر است که به هنگام بستن چمدان همراه داشتن برخی لوازم به داخل کابین و قسمت بار غیرمجاز می‌باشد. درصورتی‌که لوازم ممنوعه به همراه داشته باشید مأموران امنیتی فرودگاه آن لوازم را از شما خواهند گرفت. پس برای جلوگیری از این رخدادها و از دست دادن لوازم حتماً لیست وسایل ممنوعه را مطالعه فرمایید.



نظرتان را بنویسید







منو