بلیط ارزان هواپیما یا بلیط لحظه اخری چیست؟




 

بلیط لحظه اخری چیست؟

 

بلیط ارزان هواپیما سام سیر

 

بلیط ارزان هواپیما یا بلیط لحظه اخری چیست؟

 

احتمالاً در تبلیغات مختلف عبارت بلیط ارزان هواپیما یا بلیط لحظه اخری زیاد به چشمتان خورد ه است. ممکن است پیامک های وسوسه کننده از بلیط های لحظه اخری دریافت کرده باشید یا در سایت های مختلف دیده باشید و حتی فکر سفر کردن به سرتان بزند برای مثال پرواز داخلی تهران- مشهد فقط 80 هزار تومان یا پرواز داخلی تهران – تبریز 100 هزار تومان.

 

اگر اسم بلیط چارتر زیاد به گوشتان خورده و نمی‌دانستید معنی آن چیست در واقع همان بلیط لحظه آخری است که به یک بلیط ارزان محسوب می‌شود. بلیط های چارتر به خاطر پر نشدن صندلی های هواپیما و نزدیک شدن به زمان پرواز قیمتی کمتر از قیمت اصلی بلیط دارند.

 

 

چرا بلیط های لحظه آخری از نظر اقتصادی به صرفه هستند؟

 

دو نکته قابل توجه برای بلیط ارزان هواپیما این است که اولا این بلیط ها به ساعت پرواز خیلی نزدیک هستند و معمولاً 24 ساعت مانده به  پرواز به فروش می‌رسند و دوما در پرواز داخلی پر تقاضا مانند مشهد، کیش و... و پرواز خارجی پر تقاضا مانند استانبول، نجف و ... می‌توانید بلیط لحظه آخری پیدا کنید.

 

همان‌طور که قبلاً گفتیم بلیط لحظه آخری در حقیقت بلیط چارتر است و تنها پروازهای شلوغ و پر از مسافر چارتر می‌شوند. خیلی اوقات ممکن است در پرواز رفت بلیط کمتری از پرواز برگشت به فروش برسد یا در پرواز برگشت افراد کمتری بلیط بخرند. در چنین مواقعی پروازی که تعداد بیشتری از صندلی هایش خالی مانده قیمت پایین تری دارد و مسافران می‌توانند بلیط ارزان هواپیما بخرند.

 

 

فرق بین دو بلیط  لحظه آخری و سیستمی چیست؟

 

قیمت بلیط ارزان هواپیما یا همان بلیط چارتر فقط توسط شخص چارترکننده مشخص می‌شود و تغییرات قیمت یا زمان هم به خالی ماندن یا پرشدن ظرفیت پرواز بستگی دارد و تصمیم چارتر کننده می‌تواند روی آن تأثیر مستقیم داشته باشد، در صورتی که قیمت و زمان بلیط سیستمی به عهده ی خود ایرلاین هاست و اینگونه بلیط ها قیمت و زمانشان ثابت است و تغییری نمی‌کند.

 

نکته ی حائز اهمیتی که دانستن آن ضروری است این است که بلیط لحظه آخری به هیچ عنوان پس گرفته نمی‌شود و در صورتی که سفرتان کنسل شود یا تغییری در زمان آن به وجود آید هیچ هزینه ای به شما بازگردانده نمی‌شود. پس اگر برنامه ی سفرتان برای پرواز داخلی یا خارجی قطعی نیست یا احتمال می‌دهید که تغییری در تاریخ یا ساعتش به وجود آید اصلاً فکر بلیط چارتر یا همان بلیط لحظه آخری نباشید.

 

 

بلیط لحظه آخری برای چه کسانی بهتر است؟

 

آژانس هایی که تورهای مسافرتی برگزار می‌کنند جزو مهم ترین ارائه دهندگان بلیط ارزان هواپیما هستند. این آژانس ها خواهان پرواز چارتر برای پرواز داخلی یا حتی پرواز خارجی  از ایرلاین ها می‌شوند و بلیط  این پروازها را به مسافران می‌فروشند و لیست آن را به ایرلاین تحویل می‌دهند. معمولاً در زمان هایی که مسافران زیادی به سفرهای تفریحی می‌روند مخصوصاً در مواقعی که چند روز پشت هم تعطیل است درخواست برای پرواز چارتر زیاد می‌شود.

 

جالب است بدانید کسی که تور مسافرتی می‌گذارد از قبل هزینه‌ی پرواز را داده است به همین دلیل هر جوری که هست باید تمام بلیط های پرواز داخلی یا خارجی را به فروش برساند. در اینجور مواقع کسانی که می‌خواهند به سفر تفریحی بروند و برنامه زمانی برایشان اهمیتی ندارد از طرفداران بلیط لحظه آخری هستند. پیشنهاد می‌کنیم اگر برنامه ای که برای سفر دارید انعطاف پذیر هست و می‌توانید آن را تغییر دهید بلیط لحظه آخری را فراموش نکنید. با گرفتن بلیط لحظه آخری می‌توانید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و به جای اینکه مبلغ زیادی را صرف خرید بلیط کنید همان هزینه را برای خوش‌گذرانی و تفریحات بیشتری در سفر خرج کنید.



نظرتان را بنویسید







منو