برای طراحی هواپیما به چه نکاتی باید توجه شود؟




 

نکاتی برای طراحی هواپیما

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

برای طراحی هواپیما به چه نکاتی باید توجه شود؟

 

آیا تابه‌حال هنگام پرواز خارجی و یا پرواز داخلی، یا حتی هنگام خرید بلیط هواپیما، طراحی هواپیما نظر شما جلب کرده است؟ در این مطلب قصد داریم به نکات مهمی که باید در طراحی هواپیما در نظر گرفته شوند، اشاره کنیم. این مطلب ممکن است برای کسانی که به طراحی و مهندسی هواپیما علاقه دارند، و یا متقاضیان خرید بلیط هواپیما، جالب باشد.

 

 

برج مراقبت و مدیریت ترافیک هوایی

 

برای سالم ماندن هواپیماها و مسیرهای پروازی، سیستم مدیریت هوایی در همه‌ی زمان‌ها این وظیفه را به عهده دارد. خلبانان هم باید مانند رانندگان اتومبیل که طبق قوانین جاده‌ای رانندگی می‌کنند، قوانین و مقررات زیادی را در طول پرواز خارجی و پرواز داخلی رعایت کرده تا باعث حفظ ایمنی فضای پروازی و باند فرودگاه شوند.

 

حفظ جان مسافرانی که اقدام به خرید بلیط هواپیما کرده‌اند بسیار حائز اهمیت است زیرا آن‌ها با خرید بلیط هواپیما خارجی و حتی داخلی، این وسیله را برای داشتن سفری ایمن انتخاب نموده‌اند. ازاین‌رو مدیران ترافیک هوایی درباره‌ی مسائل مربوط به آب‌وهوا، ترافیک و سایر حوادث، با خلبانان و افرادی که در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند، در ارتباط بوده و آن‌ها را مطلع می‌سازند. ترافیک هوایی در ۷ مرحله با خلبان در ارتباط است که شامل مرحله‌ی آمادگی قبل از پرواز داخلی یا خارجی، آغاز پرواز و پریدن، خارج شدن از فرودگاه، مسیریابی، کاهش ارتفاع، نزدیک شدن به فرودگاه و در آخر فرود، می‌شود.

 

 

پنجره‌ هواپیما

 

برای ساخت پنجره‌های هواپیما از پلکسی گلاس استفاده می‌کنند که چندین چارچوب آن را در مقابل فشار بالای هوا مقاوم ساخته است. طراحی بدنه‌ی لوله‌ای شکل هواپیما به گونه‌ای انجام شده که با عبور هوا مانند یک شکل متحد از کنار بدنه، باعث کاهش فشار بر روی بدنه‌ی هواپیما شود. طراحی بیضی شکل پنجره هواپیما با سطوح گوشه‌دار باعث ایجاد فشار هوایی یکنواخت در طول پرواز داخلی یا خارجی می‌گردد.

 

دانستن این موضوع برای کسانی که به تازگی سفری در پیش دارند و خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی خود را انجام داده‌اند، ممکن است جالب باشد که شیشه‌ی پنجره‌ی داخلی دارای سه قاب شیشه‌ای و یک سوراخ کوچک است. این سوراخ مکانیسم مورد نیاز برای تغییر فشار بین پنجره‌ی قطور بیرونی با پنجره‌ی نازک داخلی را ایجاد می‌کند

 

 

چرخ‌ دنده‌های فرود

 

تنها بخشی که اصطکاک زیادی روی آن وارد شده و وزن هواپیما را در زمان پریدن و فرود آمدن متحمل می‌شود، چرخ دنده‌ها هستند. این بخش مستقیماً به قسمت‌های اصلی بدنه وصل است در نتیجه هنگام پریدن تمام چرخ‌ها به درون هواپیما جمع شده تا از فشار زیاد بر روی چرخ‌ دنده‌ها و بدنه‌ی هواپیما کاسته شود.

 

هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی باید نوع هواپیمای ایرلاین را هم در نظر بگیرید زیرا چرخ دنده‌ها در هر یک از مدل‌های هواپیما با یکدیگر متفاوت بوده و باید تحت هر شرایطی هواپیما را متوقف کنند. علاوه بر اینکه مراقبت از فرمان هواپیما و ترمز چرخ‌ها در مراقبت از هواپیما بسیار مهم و ضروری است، باید بدانیم که عمر چرخ دنده‌ها حداکثر برای  ۶۰،۰۰۰ فرود طراحی شده که استفاده از آن‌ها بیشتر از این تعداد خطرناک است. این موضوع برای مسافرانی که  خرید بلیط هواپیما را برای پرواز خارجی و داخلی خود انجام داده‌اند امری مهم است چون به امنیت و جان آن‌ها مربوط می‌شود و برای خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی هزینه کرده‌اند.

 

 

تایرهای هواپیما

 

لاستیک، سیم نایلونی و فولاد سه لایه‌ی تشکیل دهنده‌ی تایر هواپیما هستند که با استفاده از روش ولکانیزاسیون ترکیب شده تا پیوند بین آن‌ها صورت گیرد. تایرهای شعاعی و متقاطع دو نوع اصلی تایرها هستند. تایرهایی که فنری تقویتی در بین تسمه‌های خود دارند در سرعت‌های بالا از قدرت ثبات بیشتری برخوردار هستند. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به کاهش اعوجاج رانندگی، حفاظت از ورقه‌های پوششی لاستیک‌ها و شاخص میزان ساییدگی اشاره کرد. بازسازی درست و اصولی تایرها از خرید دوباره ‌آن بسیار به صرفه ‌تر است.

 

 

دمای کابین هواپیما

 

تعویض هوا در کابین هواپیما با سرعت بسیار بالایی انجام می‌گیرد یعنی در هر ۲ تا ۳ دقیقه کل حجم هوای درون کابین عوض می‌شود. هوای بسیار سرد ارتفاعات که معمولاً ۲۰- درجه است توسط موتورها، وارد سیستم کنترل هوای هواپیما شده و بعدازآنکه توسط هیترها به دمای مناسب رسید، به داخل کابین فرستاده می‌شود. در نتیجه فشار هوا، درجه حرارت و کیفیت داخل هواپیما در پرواز خارجی و پرواز داخلی برای مسافرانی که هزینه‌ی خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی را پرداخته‌اند باید مورد تحقیق قرار گیرد.

 

 

کامپوزیت

 

از ترکیب دو یا چند ماده کامپوزیت‌ها ساخته می‌شوند که استفاده از آن در طراحی هواپیما یک مزیت به حساب می‌آید. از قدیم تا کنون، از کامپوزیت برای ساخت بدنه‌ی بیرونی هواپیما و یا مناطق سبک وزن استفاده می‌شود، که علاوه بر سبکی، دارای قدرت استقامت بالایی نیز هستند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو