مقررات خرید بلیط هواپیما چارتری




 

مقررات خرید بلیط هواپیما چارتری

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با مقررات خرید بلیط هواپیما چارتری

 

 بلیط چارتر توسط یک شخص واسط که به آن چارتر کننده می‌گویند ارائه می‌شود. این شخص وظیفه‌ای جز ارائه بلیط هواپیما باقیمت زیاد یا بلیط ارزان هواپیما به مسافران، وظیفه‌ی دیگری ندارد؛ به همین خاطر هیچ مسئولیتی در قبال چیزی ندارد. مثلا مسئولیت مشکلاتی مثل تغییر نام، جا ماندن از پرواز داخلی یا خارجی و جابجایی بلیط ارزان هواپیما را ندارد.

 

کنسل کردن بلیط:

 

در حالتی که مسافر قصد دارد بلیط خود را کنسل کند، شخص چارتر کننده وارد عمل می‌شود و بلیط ارزان هواپیمای او را برای پرواز داخلی یا خارجی کنسل می‌کند و طبق قوانین چارتر هزینه‌ای که مسافر برای خرید آن بلیط داده است را با کسر از خسارتی که تعیین‌شده به مسافر برمیگرداند. البته میزان پولی که به مسافر برمی‌گرد خیلی کمتر از هزینه اولیه است.

تذکر : در برخی موارد آژانس‌های هواپیمایی مسافر را مستقیماً به چارتر کننده وصل می‌کنند و مسافر خود عملیات کنسل کردن بلیط ارزان هواپیما را انجام می‌دهد.

همه‌ی چارتر کنندگان بایستی قوانین CRCN را رعایت کنند و به آن پایبند باشند. ولی در برخی موارد، بعضی از آژانس هواپیمایی‌ها این قوانین را رعایت نمی‌کنند و قوانین خاص خود را عمل می‌کنند. در این موارد نیز چارتر کننده مسئولیتی ندارد و به او مربوط نمی‌شود.

در چنین حالت‌هایی آژانس‌های هواپیمایی اسم چارتر کننده را به مسافر می گویند تا مسافر خودش به طور مستقیم اقدام به کنسل کردن بلیط ارزان هواپیما نماید و حق و حقوق خود را دریافت کند. در بلیط های سیستمی این مشکلات وجود ندارد و قوانین به‌درستی بین همه رعایت می‌شود.

لازم است بدانید که هزینه‌ای که در بلیط ارزان هواپیما یا همان بلیط چارتری به عنوان دستمزد چارتر کننده تعیین‌شده و شما آن را با همان بلیط هواپیما پرداخت کردید، در هنگام کنسل کردن بلیط هواپیما برای پرواز داخلی یا خارجی به شما برگردانده نمی‌شود. ولی در بلیط های سیستمی به این صورت نیست تقریبا بیشتر مبلغی که پرداخت کرده اید برگرداننده می‌شود.

 

تغییر نام :

 

در صورتی که مسافر بخواهد نام بلیطی که رزرو کرده است را تغییر دهد می‌تواند به صورت مستقیم با چارتر کننده درمیان بگذارد و با پرداخت خسارت این کار انجام دهد.

 

 

جابجایی بلیط :

 

در صورت که مسافر بخواهد بلیط ارزان خود را جابه جا کند بستگی به آژانس هواپیمایی چارتر کننده‌ی اول دارد که ببیند پرواز داخلی یا خارجی دیگری وجود دارد تا جابه جا شود. ممکن است بابت جابه جایی بلیط، خسارتی از مسافر دریافت شود.

 

 

جا ماندن مسافر:

 

در صورتی که مسافر از پرواز داخلی یا خارجی چارتری جا بماند یعنی ضرر 100 درصدی کرده؛ زیرا چارتر کننده بابت جا ماندن شما از پرواز هیچ مبلغی به شما نمی‌دهد و مسئولیت جا ماندن از هواپیما پای خود مسافر است.

 

 

تغییر زمان پرواز توسط آژانس چارتر کننده:

 

در بعضی از موارد آژانس‌های هواپیمایی به خاطر هر دلیلی پرواز داخلی یا خارجی‌ای را تغییر روز و ساعت می‌دهند. در چنین مواردی شخص چارتر کننده هیچ مسئولیتی ندارد و فقط وظیفه دارد به مسافران اعلام کند.

 

 

بلیط های با نرخ بالاتر از نرخ مصوب :

 

در برخی از موارد چارتر کننده می‌بیند که مسیر پرواز بسیار پر طرفدار است قیمت بلیط هواپیما را بیشتر می‌کند. برای چنین مواردی قانون خاصی وجود ندارد؛ البته ناگفته نماند در بعضی موارد به صورت غیر قانونی این کار انجام می‌شود.

در چنین وضعیت‌هایی آژانس‌های هواپیمایی هیچ مسئولیتی ندارند و تمام اقدمات توسط چارتر کننده انجام می‌شود. او بخواهد در بعضی موارد بلیط ارزان هواپیما ارائه می‌دهد در بعضی موارد  بلیط باقیمت بالا ارائه می‌دهد. می توانید خیلی راحتت با مراجعه به سایت آژانس هواپیمایی سام سیر قیمت بلیط ها را مقایسه کنید.

پس هنگام خرید بلیط هواپیما چارتری برای پرواز داخلی یا خارجی حواستان به این مورد باشد و حتما پیش از آن از قیمت بلیط سیستمی آگاه باشید.

 



نظرتان را بنویسید







منو