از درست یا غلط بودن اسرار هواپیما چه می دانید؟




 

درست یا غلط بودن اسرار هواپیما

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

از درست یا غلط بودن اسرار هواپیما چه می دانید؟

 

هنگام خرید بلیط هواپیما ممکن است داستان‌هایی درباره‌ی این سازه‌ی غول‌ پیکر شنیده باشید که درباره‌ی درستی و یا نادرستی آن‌ها دچار تردید شده‌اید. هنگام پرداخت هزینه برای سفرهای هوایی مخصوصاً پرواز خارجی، ممکن است خدمات شرکت هواپیمایی، مکان صندلی و امنیت پرواز برای بسیاری از مسافران مهم باشد و طبق شنیده‌های خود اقدام به خرید بلیط هواپیما خارجی یا خرید بلیط برای پرواز داخلی کنند. اما آیا این شنیده‌ها حقیقت دارد یا نه؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا تمامی حقایق برای شما روشن گردد.

 

 

امنیت همه‌ی صندلی‌های هواپیما یکسان نیست

 

اول از همه باید بگوییم که این گفته صحت ندارد. برخی از افراد معتقدند که هنگام بروز سوانح هوایی، مسافرانی که بر روی برخی از صندلی‌ها می‌نشینند آسیب کمتری دیده و خطر کمتری جان آن‌ها را تهدید می‌کند در نتیجه هنگام خرید بلیط هواپیما دچار تردید شده و به دنبال رزرو این صندلی‌ها برای پرواز خارجی و پرواز داخلی خود هستند.

 

طبق تحقیقات ‌FAA هیچ یک از صندلی‌های درون هواپیما از دیگری امن‌تر نیست. از طرفی دیگر طبق تحقیقی که انجام شد، صندلی‌های بخش انتهایی هواپیما ۳۲ درصد کمتر دچار آسیب‌دیدگی شدند، با این حال بسیاری از افراد بر این باورند که هیچ‌کس به‌طور دقیق نمی‌تواند درباره‌ی این موضوع نظر داده و نتیجه‌گیری کند. پس برای خرید بلیط خارجی و حتی خرید بلیط برای پرواز داخلی خود وسواس به خرج ندهید.

 

 

تحمل رعدوبرق توسط هواپیما

 

این گفته کاملاً درست است زیرا هواپیماها در ارتفاعاتی پرواز می‌کنند که امکان وقوع رعدوبرق بسیار زیاد است، در نتیجه این سازه طوری طراحی شده است که ‌بتواند بدون کوچک‌ترین آسیبی از رعدوبرق عبور کرده و به سلامت به مقصد برسد. تاکنون صاعقه در طول پرواز خارجی و پرواز داخلی باعث سقوط هواپیما نشده است. پس دیگر نگران خرید بلیط هواپیما در هوای بارانی نباشید.

 

 

شباهت لاستیک هواپیما با لاستیک خودرو

 

این عقیده کاملاً اشتباه است. لاستیک‌های هواپیما نسبت به لاستیک‌های سایر وسایل نقلیه بسیار متفاوت بوده و هیچ‌گونه شباهتی به یکدیگر ندارند. این لاستیک‌ها با اندازه‌ی کوچکی که نسبت به بدنه‌ی بزرگ و سنگین هواپیما دارند هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کنند. طراحی لاستیک‌های هواپیما به‌گونه‌ای است که می‌تواند ۲۸ تن وزن را با جثه‌ی کوچک خود تحمل کند.

 

هنگام تعویض لاستیک‌ها باید همانند لاستیک خودرو، هواپیما را با جک بالا ببرند تا بتوانند لاستیک را عوض کنند. شاید تاکنون هنگام خرید بلیط هواپیما به این لاستیک‌های اعجاب‌انگیز فکر هم نکرده باشید، اما تمامی قطعات هواپیما به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که پروازی امن و به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان بیاورند.

 

 

مهمانداران هرگز استراحت نمی‌کنند

 

وقتی شما برای خرید بلیط هواپیما اقدام می‌کنید، خود را برای سفری طولانی در آسمان آماده می‌کنید. مطمئناً در طول پرواز خارجی طولانی، نیاز به خواب و استراحت پیدا می‌کنید. مهماندارها نیز مانند شما به استراحت نیاز دارند زیرا گاهی مجبور می‌شوند ۱۶ ساعت در طول روز، به دلیل برخی از پروازهای خارجی طولانی مدت، کار کنند. هواپیماهای بزرگی مانند بوئینگ ۷۷۷ و ۷۸۷، اتاق‌های سیار کوچکی برای استراحت کادر پرواز خود دارند. مهمانداران می‌توانند مدت زمان کوتاهی در آنجا استراحت کرده و از امکانات آنجا مانند تخت، حمام و سرگرمی‌های دیجیتال استفاده کنند.

 

 

بی‌مزه بودن غذای هواپیما

 

این موضوع که باوری اشتباه است ممکن است برای کسانی که برای سفرهای طولانی، اقدام به خرید بلیط هواپیما می‌کنند، موضوعی مهم باشد. اما نکته‌ی جالب اینجا است که غذاهای هواپیما بی‌مزه نیستند، در واقع ما طعم آن‌ها را بنا به دلایل علمی سخت می‌فهمیم. طبق تحقیقات انجام شده ارتفاع و خشکی هوای درون کابین، تأثیر زیادی روی سیستم چشایی انسان می‌گذارد و به همین دلیل قدرت چشایی ما کم شده و نمی‌توانیم طعم و مزه‌ی غذا را به خوبی احساس کنیم.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو