نکاتی که برای رفتن به سفر خارجی باید بدانید!




 

نکاتی برای رفتن به سفر خارجی

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

نکاتی که برای رفتن به سفر خارجی باید بدانید!

 

برای سفر کردن معمولاً یک‌رویه‌ای را برای انجام دادن کارها پیش می‌گیریم مثلاً اگر قصد رفتن به یک سفر خارجی را داشته باشیم، اول پاسپورت می‌گیریم، برای ویزای کشوری که قصد رفتن به آن راداریم درخواست می‌دهیم، بلیط خارجی می‌خریم و حتی هتل هم رزرو می‌کنیم اما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کارهایی بپردازیم که ممکن است تابه‌حال به آن‌ها توجهی نکرده باشید.

 

 

۱- بیمه مسافرتی:

 

اگر به نظرتان داشتن بیمه مسافرتی فقط یک هزینه‌ی اضافی است و فایده‌ای ندارد باید بدانید که وقتی در کشور خارجی بیمار شوید یا خرید بلیط هواپیما انجام دهید و از پروازتان جا بمانید همین بیمه‌ی مسافرتی که به نظر فقط یک هزینه‌ی اضافی است به کمک شما خواهد آمد و از اینکه هزینه‌های سنگینی بپردازید جلوگیری خواهد کرد. ممکن است به بیمه مسافرتی هم مانند بیمه‌های دیگر مثلاً بیمه ماشین نیازی پیدا نکنید اما داشتن آن بهتر از نداشتنش است و باعث می‌شود با خرید یک بلیط خارجی به همراه بیمه یک سفر امن را تجربه کنید.

 

 

۲- سفر خود را برنامه‌ریزی کنید:

 

توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید در طول چند روز از تمام جاذبه‌های توریستی که در آن کشور است دیدن کنید پس بهتر است با تهیه یک لیست از جاذبه‌های توریستی موردعلاقه خود و در صورت امکان رزرو کردن بلیط آن‌ها سفر را برای خود لذت‌بخش‌تر کنید. با برنامه‌ریزی دقیق بعد از خرید بلیط هواپیما به‌خصوص برای سفرهای خارجی که بلیط خارجی تهیه می‌کنید سفر خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

 

 

۳- مدیریت مالی:

 

اگر می‌خواهید بدانید سفرتان به‌طور میانگین چقدر برای شما خرج برمی‌دارد بهتر است بعد از خریدن بلیط خارجی، به‌صورت آنلاین هتلتان را هم رزرو کنید تا بتوانید قیمت‌ها را مقایسه کنید و یک میانگین از هزینه‌هایتان داشته باشید. این کار به شما در مدیریت کردن هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

 

 

۴- سیم‌کارت اعتباری:

 

برای کم کردن هزینه‌های سفر، باید به‌جای استفاده از سیم‌کارت فعلی که دارید یک سیم‌کارت محلی بخرید تا از هزینه‌های اینترنت همراه و طرح رومینگ جلوگیری کنید. پس بعد از خرید بلیط هواپیما به فکر گرفتن یک سیم‌کارت محلی باشید.

 

 

۵- عادات و حساسیت‌های غذایی:

 

هر شخصی ممکن است یک سری عادات غذایی داشته باشد یا نسبت به ادویه یا غذای خاصی آلرژی داشته باشد. اگر جزو این دسته از افراد هستید سعی کنید از غذاهایی که نمی‌شناسید یا نمی‌دانید چه موادی در آن استفاده‌شده سفارش ندهید. اگر دوست دارید از غذاهای محلی بخورید اما به چیزی آلرژی دارید بعد از گرفتن بلیط خارجی درباره‌ی غذاها و مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن‌ها تحقیق کنید تا با خوردن غذایی که به آن آلرژی دارید دچار مشکل نشوید.  

 

 

6- بردن وسیله‌های گران‌قیمت ممنوع!

 

پیشنهاد می‌کنیم که اگر خرید بلیط هواپیما برایتان قطعی شد وسایل گران‌قیمت مانند جواهرات، ساعت‌های لوکس و ... را با خود نبرید یا در صورت بردن آن‌ها را در چمدان قرار ندهید. همچنین هیچ‌وقت پول‌هایتان را به‌صورت یکجا در چمدان نگذارید تا اگر چمدانتان گم یا دزدیده شد خسارت زیادی برای شما نداشته باشد.

 

 

7- چمدان خود را قفل کنید!

 

قفل‌کردن چمدانتان را از یاد نبرید. سارقان همیشه توجه کمتری به چمدانی که قفل دارد می‌کنند. پس یکی از کارهایی که باید بعد از خرید بلیط هواپیما انجام دهید، خریدن یک قفل برای چمدانتان است.

 

 

8- موقع عبور از گیت، حواستان به چمدانتان باشد.

 

زمانی که چمدان‌ها در گیت امنیتی توسط اشعه بررسی می‌شوند ممکن است کسی از عمد یا غیر عمد چمدان شمارا بردارد و با خود ببرد. باید در این مرحله حسابی حواستان را جمع کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

 

9- از چمدان‌های خاص استفاده نکنید.

 

بیشتر چمدان‌هایی که طرح و رنگ خاص دارند نسبت به چمدان‌های معمولی گران‌تر هستند ازاین‌رو بیشتر توجه دزدها را به خود جلب می‌کنند چون فکر می‌کنند وسایل داخل چمدان نیز مانند خود چمدان گران است. پس بهتر است اگر چمدان معمولی ندارید بعد از خرید بلیط هواپیما، به بازار رفته و یک چمدان مناسب تهیه کنید.

نکاتی که گفته شد تقریباً تمام چیزهایی است که شما باید قبل از خرید بلیط خارجی بدانید تا با رعایت آن‌ها سفر خوبی داشته باشید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو