چگونه روبه‌رو شدن با اتفاقات بدی که ممکن است در سفر برایتان پیش آید.




 

اتفاقات بد در سفر

 

بلیط هواپیما خارجی سام سیر

 

چگونه روبه‌رو شدن با اتفاقات بدی که ممکن است در سفر برایتان پیش آید.

 

فرض کنید قصد رفتن به سفری را دارید و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اید، بلیط هواپیما یا هر وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری را خریده‌اید و چمدانتان را هم بسته اید اما به‌طور کاملاً ناگهانی مریض می‌شوید، مدارک سفر را گم می‌کنید و یا در هنگام سفر چمدانتان گم می‌شوید. در این مطلب می‌خواهیم بدانیم چگونه باید با چنین اتفاقاتی در سفر روبه‌رو شد و به سفر ادامه داد؟

 

 

مسمومیت غذایی

 

مسمومیت غذایی یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی است که برای هر شخصی که در سفر است احتمال دارد پیش آید. فرض کنید یک بلیط هواپیما خارجی خریده‌اید و به کشور دیگری سفرکرده‌اید، قاعدتاً تغییراتی در سبک غذا خوردنتان به وجود خواهد آمد. بزرگ‌ترین عامل آن تغییر در سبک غذا خوردن است که چند روزی فرد را درگیر خود می‌کند. عامل‌های زیادی وجود دارند که ممکن است مقاومت بدن شمارا پایین و ابتلا به بیماری را بالا ببرند.

 

اولین راه برای پیشگیری از چنین موضوعی استفاده نکردن از غذاهای مانده و آلوده، جلوگیری از کم‌خوابی، استراحت کردن به میزان کافی و رعایت بهداشت فردی می‌باشد. سعی کنید از رستوران‌های خیابانی غذا نگیرید تا احتمال مبتلا شدن به مسمومیت را کاهش دهید.

 

یکی دیگر از مواردی که باعث مسمومیت می‌شود آلوده بودن دست‌هایتان است. یادتان باشد اگر بلیط هواپیما گرفته‌اید و در طول پرواز به سرویس بهداشتی رفتید حتماً باید دست‌های خود را با مایع دستشویی یا ژل ضدعفونی‌کننده بشویید تا میکروب‌های موجود از بین بروند و معده و روده منتقل نشوند.

 

 

جا گذاشتن مدارک

 

درصورتی‌که بلیط هواپیما خارجی خریدید باید بدانید که داشتن مدارک یکی از واجبات در پرواز خارجی است. حال فرض کنید زمان سفرتان فرارسیده و به فرودگاه می‌روید. هنگامی‌که می‌خواهید از گیت بازرسی عبور کنید متوجه می‌شوید که مدارک سفر را همراه خود نیاوردید. در چنین شرایطی ابتدا باید به زمان باقی‌مانده نگاه کنید و اگر فرصت داشتید به کسی بگویید مدارک را برایتان بیاورد یا خودتان به منزل رفته و آن‌ها را بیاورید.

 

درصورتی‌که زمان کمی به پرواز مانده باشد و نتوانید مدارک را بیاورید باید بلیط هواپیما خود را لغو کنید. در صورت لغو کردن بلیط هواپیما خارجی شما ضرر زیادی می‌کنید اما می‌توانید با هوشیاری قبل از سفر و تهیه بیمه مسافرتی از این خسارت جلوگیری کنید. توجه داشته باشید تنها داشتن مدارک ملاک نیست و معتبر بودن آن‌ها نیز مهم است. مثلاً اگر گذرنامه‌ی شما کمتر از 6 ماه اعتبار داشته باشد نمی‌توانید به کشور موردنظر سفر کنید. پس برای خریدن بلیط هواپیما حتما باید این نکات را در نظر داشته باشید.

 

 

تحقیق درباره رسوم محلی

 

بهتر است بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی در مورد رسم‌ها و سنت‌های مقصدی که قرار است به آن سفر کنید تحقیق و مطالعه داشته باشید. آشنا نبودن با بعضی از آداب و رسوم و سنت‌ها ممکن است برای شما دردسر ایجاد کند و به ضررتان تمام شود. بیشتر مردم دنیا به عقاید و رسوم خود پایبند هستند و ممکن است کاری که در کشور شما بسیار عادی است در جای دیگری توهین به عقاید و سنت‌ها باشد.

 

به همین دلیل نداشتن اطلاعات درباره‌ی این رسوم می‌تواند باعث ناراحتی مردم و یا حتی زیر پا گذاشتن قانون شود. فراموش نکنید رعایت این نکته ی به ظاهر بی اهمیت می تواند از خیلی اتفاقات ناگوار پیشگیری کند پس حتما بعد از انتخاب مقصد و خریدن بلیط هواپیما، مطالعه درباره ی سنت ها و آداب و رسوم را فراموش نکنید.

 

 

بار غیرمجاز

 

باید بدانید اگر قصد سفر و خرید بلیط هواپیما را دارید باری که شما به همراه خود می‌برید باید هم‌وزن مجازی داشته باشد و هم چیزهایی که درون آن است مجاز باشد. درصورتی‌که وزن بارتان از حد مجاز بیشتر باشد شما باید جریمه‌ای را پرداخت کنید. درصورتی‌که می‌خواهید بلیط هواپیما خارجی بگیرید و به کشور دیگری سفر کنید حتماً باید لیست لوازم ممنوعه در آن کشور را مطالعه کنید تا برای حمل چیزهای ساده‌ای مثل قرص سرماخوردگی متحمل پرداخت جریمه و مشکلات قانونی نشوید.

 

حال اگر با دانستن همه‌ی این موارد بازهم به‌طور اتفاقی چیزی را با خود بردید که غیرقانونی است اصلاً با مأموران گیت درگیر نشوید و با آن‌ها همکاری لازم را داشته باشید.

 

برای کسب اطلاعات در مورد چگونگی اخذ ویزای کانادا روی کلمه ی ویزای کانادا کلیک کنید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط هواپیما خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو