چگونه برای سفر پول ذخیره کنیم؟( بخش دوم)




 

پس انداز پول برای سفر

 

پرواز داخلی سام سیر

 

آشناییی با چگونگی پس انداز کردن پول برای سفر

 

۴. تا جای ممکن لباس و کتاب و وسایل خود را که دیگر نیازی ندارید بفروشید.

شما می‌توانید وسایل و کتاب یا لباسی که دیگر به آن احتیاجی ندارید و خیلی‌ام از آن استفاده نکردید به عنوان اجناس دست دوم بفروشید.

شما از طریق فروشگاه‌های فروش اجناس دست دوم می‌توانید وسایل خود را بفروشید یا می‌توانید از طریق اپلیکشن های موجود آنها را به پول تبدیل کنید تا بتوانید بلیط خارجی یا داخلی را برای سفر خود تهیه کنید.

به این نکته نیز توجه کنید که وسایلی که قرار است بفروشید، کهنه و آسیب‌دیده نباشد.

 

۵.  بهتر است در مصرف گاز، برق و آب صرفه‌جویی کنید.

حتماً درباره‌ی مصرف انرژی تحقیق کنید تا متوجه شوید که چه راه‌حل‌هایی وجود دارد تا مبلغ مربوط به مصرف آب و برق و گاز کم شود. این کار علاوه بر اینکه موجب استفاده درست از منابع می‌شود، موجب ذخیره پول برای سفر نیز می‌شود.

شما با کوتاه کردن مدت‌زمان حمام کردن و خاموش کردن لامپ های اضافی و تنظیم کردن دمای گرمایشی می‌توانید مقدار پول بیشتری برای خرید بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی کنار بگذارید و سفر راحت‌تری داشته باشید.

سعی کنید مطابق با مصرف خود بسته اینترنتی بگیرید و همین‌طور تا جایی ممکن از تلفن زدن غیرضروری خودداری کنید تا بتوانید پول بیشتری برای سفر خود پس‌انداز کنید.

۶. برای کم کردن هزینه‌های ماشین و رانندگی بهتر است تا جای ممکن از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنید و یا پیاده بروید.

چنانچه اغلب مسیر رفت و آمد شما از منزل تا محل کار اتان با اتوبوس یا مترو است، بهتر است ساعت آنها را چک کنید تا از آنها جا نمانید. شما می‌توانید با خرید بلیط ها و کارت های شارژ وسایل عمومی هزینه کمتری  را برای خود ایجاد کنید.

 همچنین شما می‌توانید برای راه‌های نزدیک از دوچرخه استفاده کنید. با انجام این کارها شما می تونید پول بیشتری برای خرید بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی پس‌انداز کنید.

 

با استفاده از وسایل عمومی هزینه‌های مربوط به سوخت و پارکینگ و تعمیرات نیز کاهش میابد و شما می‌توانید مقدار پول بیشتری ذخیره کنید. البته ناگفته نماند که استفاده از وسایل عمومی بستگی به محل زندگی و دسترسی به آنها دارد.

برای حمل‌ونقل عموی یکسری بلیط های اعتباری ماهانه یا سالانه وجود دارد که با تهیه آنها می‌توانید پول کمتری صرف خرید بلیط اتوبوس یا مترو کنید و پول پس‌انداز شده‌ی خود را صرف خرید بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی سفر خود کنید تا از سفرتان لذت ببرید.

چنانچه شما دانشجو هستید می‌توانید این بلیط های اتوبوس یا مترو را به‌صورت دانشجویی با تخفیف بیشتر تهیه کنید.

 

روش دوم

 

برنامه‌ریزی مالی برای سفر

 

۱.  حتماً یک ماه هزینه‌های مصرفی خود را چک کنید تا متوجه شوید که پول‌های خود را بیشتر صرف چه چیزهایی می‌کنید.

برای مدیریت خرج‌های خود می‌توانید از یک اپلیکشن استفاده کنید. شما تمام خریدها و خرج‌های خود را در این اپلیکشن ثبت کنید یا می‌توانید آنها را یادداشت کنید. شما با این کار می‌توانید تمام خرج‌های خود را مدیریت کنید.

با این کار شما می‌توانید خرج‌های اضافی را حذف کنید و آنها را مدیریت کنید تا پول بیشتر برای خرید بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی پس‌انداز کنید.

چنانچه یادداشت برداری و ثبت در اپلیکشن برایتان کار سختی است می‌توانید صورتت حساب بانکی خود را در یک ماه از بانک دریافت کنید. و با این کار هزینه‌ها مخارج خود را مشاهده کنید و سعی کنید تا جای ممکن هزینه‌های اضافی را کم کنید تا بتوانید پول بیشتری برای هزینه‌های سفر مثل هزینه‌ی مربوط به خرید بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی و ... پس‌انداز کنید.

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو