دلایل فرود اضطراری هواپیما




 

دلایل فرود اضطراری هواپیما

 

بلیط خارجی سام سیر

 

دلایل فرود اضطراری هواپیما چیست؟

 

مواردی پیش می‎آید که باعث فرود اضطراری هواپیما می‌شود. اکثر این عوامل برای حفظ آرامش و سلامتی مسافران است. در ادامه می‌خواهیم به دلایل مؤثر در فرود اضطراری بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

فرود اضطراری در موارد مختلفی رخ می‌دهد. در این مواقع اصلاً مهم نیست که شما بلیط هواپیما خود را گران تهیه کردید و یا بلیط ارزان هواپیما را خریداری کرده‎اید. بلکه مهم‎ترین نکته این است که جان مسافرین به خطر نیفتد. درنتیجه پس از اعلام فرود اضطراری برای خلبان مهم نیست که مسافرین بلیط خارجی یا داخلی فرست کلاس تمایلی به معطل شدن و دیر رسیدن به مقصد را ندارند.

 

درنتیجه بهتر است با این موضوع منطقی برخورد شود. زیرا در پرواز ماندن برای جان تمام مسافرین خطرآفرین است. هرچند که تلاش عوامل داخل هواپیما بر این است که تا جای ممکن از این فرودها جلوگیری شود و مشکل را به نحوی دیگر حل نمایند. اما ممکن است مشکل تنها با فرود اضطراری حل شود.

 

 

تمام شدن سوخت و یا وجود مشکلات فنی

 

فرض کنید که شما بلیط هواپیما خریداری کردید و سوار هواپیما شدید. ممکن است ناگهان خلبان اعلام کند که به دلیل کمبود سوخت و یا مشکلات فنی هواپیما قادر به ادامه پرواز نیست و باید فرود اضطراری صورت بگیرد. این فرود از پیش برنامه‌ریزی نشده است. پس ممکن است این فرود بر روی آب و یا خیابان و ... صورت بگیرد. در این مواقع سعی خلبان بر این است که با کمترین صدمات فرود را انجام دهد.

 

 

وجود پرندگان

 

فرض کنید شما بلیط خارجی و یا داخلی تهیه کردید و قصد سفر با هواپیما را دارید. پس از پرواز هواپیما، متوجه تعداد زیادی پرنده در اطراف هواپیما می‌شوید. وجود پرندگان خطرآفرین است زیرا ممکن است داخل موتور گیر کنند و موجب خرابی در عملکرد هواپیما شوند. در این مواقع خلبان با توجه به تجربه ممکن است فرود اضطراری اعلام کند. که این امر کاری درست است.

 

 

خراب بودن دستشویی

 

در صورتی که دستشویی هواپیما خراب باشد خلبان فرود اضطراری را اعلام می‌کند. زیرا دستشویی امری مهم در سلامت مسافرین است و در مقاصد طولانی تحمل سفر بدون دستشویی مقدور نیست. درنتیجه حتی مسافرین بخش فرست کلاس که دارای دستشویی مجزا می‌باشند باید معطل شوند تا دستشویی عمومی بخش اکونومی (بلیط ارزان هواپیما) تعمیر شود.

 

 

حمل حیوانات خطرناک

 

در صورتی که حیوانی خطرناک مانند سگ وحشی، مار و ... در هواپیما باشد و موجب آسیب به مسافران شود فرود اضطراری صورت می‌گیرد.

 به عنوان مثال مسافری با آوردن مار کبرا به داخل کابین هواپیما باعث نیش خوردن سایرین شد و این موضوع باعث فرود اضطراری هواپیما شد. حتماً به یاد داشته باشید که برای حمل این حیوانات نباید بلیط هواپیما تهیه کنید بلکه باید با وسیله نقلیه خود این کار را انجام دهید. پس از فرود اضطراری مسافر خاطی از هواپیما اخراج شد.

 

 

وجود بوی نامطبوع

 

اگر بوی نامطبوعی در کابین هواپیما بپیچد خلبان مجبور به فرود اضطراری می‌شود. زیرا تهویه هواپیما نمی‌تواند بوی نامطبوع را به‌سرعت از بین ببرد و بوی نامطبوع ممکن است تا ساعت‌ها در کابین باقی بماند. به عنوان مثال خانمی پوشک بچه خود را پس از تعویض داخل دستشویی هواپیما رها کرده بود. این کار باعث پخش بوی نامطبوع در کل کابین شده بود. پس از فرود اضطراری خانم به همراه فرزندش از هواپیما اخراج شدند.

 

 

آتش‌سوزی در هواپیما

 

در صورتی که آتش‌سوزی در کابین صورت بگیرد خلبان فرود اضطراری را اعلام می‌کند. یکی از دلایل ممنوع بودن کشیدن سیگار در هواپیما آتش‌سوزی و دلیل دوم باقی ماندن بو در کابین است.

 

 

مریض شدن خلبان

 

در صورتی که حال خلبان بد شود از خلبان جایگزین استفاده می‌شود. اما در صورتی که حال خلبان به حدی بد باشد که برای او مرگ‌آفرین باشد فرود اضطراری صورت می‌گیرد.

 

همان‌طور که مطالعه کردید عوامل مختلفی در فرود اضطراری تأثیرگذار است. عوامل مؤثر در این فرودها گاهی خود مسافرین هستند. پس بهتر است به هنگام خرید بلیط ارزان هواپیما و یا بلیط خارجی و داخلی فرست کلاس به نکات بالا توجه کنید. درصورتی‌که شرایط سوارشدن به هواپیما را ندارید پس از خرید بلیط هواپیما صرف‌نظر کنید و مسافرت‎های زمینی و آبی را اولویت خود قرار دهید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو