بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل




 

 

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

 

ویزای کانادا

 

آشنایی با بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

 

اکثر اشخاصی که می خواهند به خارج از کشور برای تحصیل مهاجرت کنند، اولین جایی که به ذهنشان می آید کانادا است، چون در شهرهای این کشور دانشگاه های زیادی وجود دارد که برگزیدن یکی از آن ها کار دشواری است.

نکته جالبش این است که درکانادا 80 دانشگاه و 240 کالج وجود دارد. هر ساله بیشتر از150000 دانشجو برای تحصیل به کانادا مهاجرت می کنند و ویزای کانادا میگرند.یکی از شهر های کانادا که اسمش کبک است به بهشت دانشگاهی معروف است.

 

ما در اینجا دررابطه با بهترین دانشگاه ها و شهر های کشور کانلدا که برای تحصیل مناسب است سخن گفته ایم. اگر بخواهیم بگوییم که چه دانشگاهی خوب است کدام شهر یا کشور برای ادامه تحصیل مطلوب تر است.

معیار های بین المللی و استانداردهایی وجود دارد که با چک کردن آن ها مش شود طبق آن ها انتخاب کرد که کدام دانشگاه بهتر است. برای گرفتن ویزا کانادا این نکات را باید بدانید پس ادامه مطلب را بخوانید.

 

شاخص های استاندارد برای برگزیدن دانشگاه های بهتر

 

همانگونه که گفتیم، به منظور این که توانایی تنظیم کردن لیستی از بهترین شهر یا دانشگاهی را داشته باشیم. برای این کارشاخص ها و استانداردهایی وجود دارد که در پایین نام بردیم.

 

شاخص اول: رنکینگ دانشگاهی

 

از اینکه برای دانشگاه ها رنکینگ میگذارد و آن را در رتبه بندی QS دانشگاه های دنیا ثبت می کنند این است که کارکرد دانشگاه ها به طور جمعی رتبه بندی شود.

 

شاخص دوم: ترکیب دانشجویی

 

منظور این شاخص این است که شهر آن دانشگاه ساختاری مناساب دارد و تهسیلات مورد احتیاج دانشجو ها را داشته باشد و بتواند از دانشجویان به خوبی پذیرایی کند.

 

شاخص سوم: مطلوبیت

 

این معیار قصد دارد مطلوبیت کامل هر شهر را برسی کند. به این شکل که افرادی که قصد ادامه تحصیل دارد می گردند تا شهر های خوب و غنی را پیدا کنند بایستی امنیت آن را نیز در نظر بگیرند.

 

شاخص چهارم: فعالیت کارفرمایان

 

این شاخص این است که باید جست و جو کنید ببنید کارفرمایان فارغ التحصیلان کدام شهر ها را بیشتر استخدام می کنند. آنها بر طبق QS جهان نیز استخدام می کنند.

 

شاخص پنجم: مقرون به صرفه بودن

 

باید در نظر گرفته شود هزینه هایی که خانواده ها باید بپردازند مقرون به صرفه است یا نه هزینه هایی مثل شهریه و مخارج زندگی .

شاخص ششم: دیدگاه دانشجویان

 

شاخص های تازه که در به روز رسانی های سال 2017 افزوده شد، دیدگاه دانشجویان است که در این شاخص دید دانشجویان را در رابطه با فرصت به اشتراک گذاشتن تجربه های تحصیلی خود در یک شهر خاص را چک می کند.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

 

مونترآل

 

از بهترین شهر های کانادا به منظور ادامه تحصیل می توان مونترآل را نام برد که حتی به بهترین مکان دانشجویی دنیا مشهور است. طبق سایت QS که چهار سال بود پاریس رتبه اول در مطلوب ترین شهر برای تحصیل را داشت الان مونترآل این رتبه را کسب کرده.

این پایتخت فرهنگی کانادا که به دو زبان فرانسوی و انگلیسی صحبت می کنند جزو لیست بهترین مناطق زندگی جهان است و جدیدا به عنوان شهر هوشمند سال اعلام شده است. همچنین در 6 شاخص گفته شده به خوبی عملکرده توجه داشته باشید زبان اصلی آن ها فرانسوی میباشد.

دانشگاه مک گیل در شهر مونترآل از بهترین دانشگاه ها است و رتبه اش 17 است.

آب و هوای شهر مونترال

 

آب و هوایی آن شهری که قرار است به آن جا مهاجرت کنید مهم است این شهر تابستان گرم و مرطوب و زمستان سرد و طوفانی و یخ دارد. بنابراین برای اینکه بخواهید در این شهر تحصیل کنید بایستی ویزای کانادا تحصیلی بگیرید.

 

اوتاوا

 

این شهر در رتبه بندی که انجام شده بعد از مونترال است و دانشگاه های خوبی دارد طبق نظر سنجی شهری مناسب برا دانشجویان، فضای دو زبانه و محیطی مناسب برای کسب تجربه است.

آب و هوای اوتاوا

 

 

آب و هوای آن نامشخص است روز های آفتابی گرم و روز های زمستان سرد در این شهر 120 روز در سال برف بالای 1 متر وجود دارد و ممکن است در تابستانش هم مه بیاید. برای تحصیل در این شهر ویزا کانادا بگیرید.

ونکوور

 

تقریبا همه ی شهر های کانادا در رتبه بندی تحصیلی امتیاز بالای دارند این شهرنیز دانشگاه های خوبی دارد. طبق رتبه بندی مونترال اول است و ونکوور رتبه دهم است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه 445 قرار دارد و جزو بهترین دانشگاه های این شهر است همچنین دانشگاه سایمون فریزرنیز دانشگاهی خوبی یاست و در محیطی کاملا به خصوص طراحی شده و خارج از شهر است.

آب‌ و‌ هوای ونکوور

 

این شهر شرایط آب و هوایی اش تقریبا معتدل است و در فصل تابستان گرم است وبقیه ی فصول بارانی است. برای تحصیل در شهر ونکوور نیز بایستی ویزای کانادا بگیرید.

 

تورنتو 

 

رتبه این شهر 11 ام جهان است و بسیار قوی است از لحاظ تحصیلی و در ارزیابی آن شیش شاخص امتیاز بالایی دارد و محبوب است برای دانشجویان. زیرا که همه ی معیار های مورد احتیاج  یک دانشجو برای زندگی در شهر آماده است. همچنین جاذبه های زیبا و تفریحات شبانه  نیز وجود دارد.

آب و هوای شهر تورنتو

 

این شهر جزو شهر های 4 فصل کانادا است.تابستان هایش گرو ولی زمستان های بسیار سرد دارد. در فصل بهار و تابستان بهتر زمان به منظور مسافرت به آن است. در این شهز که زمستانی سرد دارد ممکن است چند روز دمای آن بالای 0 نرسد. این شهر نیز مانند شهر های دیگر برای تحصیل در آن نیاز به ویزا کانادا دارد.

کبک

 

این شهر نییز جزو رتبه های برتر است و به بهشت دانشجویی معروف است. هزینه تحصیل آن کمتر از بقیه ی شهر هاست و برای دانشجویان کشور های دیگر مقرون به صرفه است. ارزان ترین شهریه دانشگاه های کانادا در این شهر است.

 

دانشگاه مک گیل که رتبه 17 جهان را دارد (بر رشته های علوم پایه/پزشکی و مهندسی تمرکز دارد) و دانشگاه تازه تاسیس کنکوردیا که خیلی سریع پیشترفت کرد(بر رشته های علوم پایه/ پزشکی و مهندسی و بازرگانی تمرکز دارد) زبانشان انگلیسی است.

دانشگاه مونترال(تمرکز بر رشته های علوم پایه/ پزشکی و مهندسی)و دانشگاه لاوال و شربروک و دانشگاه کبک و دانشگاه های اکول پلی تکنیک و اچ ای سی HEC (مدرسه بازرگانی) زبانشان فرانسوی است. اگر قصد تحصیل در انی شهر را دارید بایستی ویزای کانادا بگیرید.

 

آب و هوای شهر کبک

 

آب و هوای آن در بهار بسیار متعادل در پاییز سرد و زمستان طولانی و سرد و تابستان شرجی دارد.

 

دانشگاه های مورد تایید کشور کانادا در وزارت علوم ایران

 

گروه الف (عالی)

 

۱- Dalhousie University

۲- Laval University

 

۳- (Montréal School of Higher Commercial Studies (HEC Montréal

 

۴- McGill University

 

۵- McMaster University

 

۶- Queen’s University

 

۷- Université de Montreal

 

۸- Universitié de Montreal Ecole Polytechnic

 

۹- University of Alberta

 

۱۰- University of Calgary

 

۱۱- University of Ottawa

 

۱۲- University of Toronto

 

۱۳- University of Victoria

 

۱۴- University of Waterloo

 

گروه ب (خوب)

 

۱- Carleton University

۲- Concordia University

 

۳- Ecole de Technologie Supérieure, University of Quebec

 

۴- The University of Western Ontario

 

۵- Université du Québec

 

۶- University of Guelph

 

۷- University of Manitoba

 

۸- University of Saskatchewan

 

۹- York University

 

۱۰- University of New Brunswick

 

۱۱- university of Regina

 

۱۲- Memorial University of Newfoundland

 

۱۳- National Institute Scientific Research, University of Quebec

 

۱۴- University of Windsor

 

گروه ج (متوسط)

 

۱- Acadia University

۲- Augustana University College

 

۳- Bishops University

 

۴- Brandon University

 

۵- Brock University

 

۶- Cape Breton University

 

۷- Lakehead University

 

۸- Laurentian University

 

۹- Mount Allison University

 

۱۰- Mount Saint Vincent University

 

۱۱- National School of Public Administration, University of Quebec

 

۱۲- Nipissing University

 

۱۳- Nova Scotia Agricultural College

 

۱۴- Ryerson University

 

مدارک کلی اخذ ویزا کانادا برای تحصیل

 

گذرنامه

عکس در اندازه عکس گذرنامه

نامه پذیرش بدون قید و شرط

رسید شهریه

نامه کمک هزینه تحصیلی (در صورت وجود)

هرگونه مکاتبه مربوط به دانشگاه

مدارک مالی

مدارک علمی

نمرات آزمون

گواهی سابقه کار (درصورت وجود)

گزارش پزشکی (اگر قبلا انجام شده)

 

 



نظرتان را بنویسید







منو