سرعت هواپیما در زمان تیک آف چقدر است؟




 

سرعت هواپیما موقع تیک آف

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

سرعت هواپیما در زمان تیک آف چقدر است؟

 

هواپیماها امروزه به یکی از مهمترین وسایل نقلیه در جهان تبدیل شدهاند که افراد زیادی برای رسیدن به مقاصد خود با تهیه بلیط هواپیما از خدماتی که توسط این وسیله نقلیه ارائه میشود استفاده می‏کنند. در بسیاری از موارد از هواپیماها برای جابجایی بارهایی سنگین و حجیم استفاده میشود که توسط این وسیلهها به مقصدی که ممکن است هزاران کیلومتر دورتر باشد رسانده خواهد شد.

 

برای ایتکه یک هواپیما بتواند پروازی مناسب و بی خطر داشته باشد نیاز است فاکتورهای مختلفی را رعایت کند تا با رعایت آنها مسافرانی که با بلیط ارزان هواپیما داخلی و خارجی قصد انجام پرواز خارجی و داخلی دارند رت به سلامت به مقصد خود برساند. پرواز هواپیماهایی که در سراسر جهان همه روزه برای جابجایی مسافران و جهت حمل و نقل بار صورت میپذیرد با توجه به مقادیر معین محاسبه شده میباشد و همین موضوع است که تضمین میکند یک هواپیما بطوری ایمن و کارآمد در حال فعالیت است.

 

یکی از مهمترین مقادیری که در چگونگی بلند شدن هواپیما از روی زمین تاثیر بسیار مهمی دارد سرعت تیک آف هواپیما میباشد که نیاز است بطوری دقیق محاسبه شود. این سرعت برای هواپیماهای مختلف متفاوت میباشد و توسط مهندسان هوا فضا محاسبه خواهد شد. این محاسبات باید به شکلی دقیق انجام شود تا مسافرانی که با بلیط هواپیما قصد انجام پرواز خارجی و داخلی دارند به سلامت به مقاصد خود برسند.

 

با توجه به مطالب گفته شده سرعت تیک آف هر هواپیما متفاوت بوده و وزن هواپیما و تعدا مسافرانی را با بلیط ارزان هواپیما داخلی و خارجی برای رساندن به مقاصد مورد نظرشان میتواند حمل کند در میزان این سرعت تاثیر مستقیم دارند. در ادامه اطلاعاتی در مورد سرعت تیک آف هواپیما ارائه شد تا در زمانی که با بلیط هواپیما در حال سفر هستید اطلاعات مفیدی در این رابطه داشته باشید.

 

برای این عمل در هواپیما از اصطلاحات مختلفی استفاده میشود که حداقل سرعت کنترل و حداکثر سرعت لاستیک دو مورد از آنها میباشد. مقادیری که برای این منظور محاسبه میشود به نوع هواپیما بستگی دارد و برای هریک از این پرندههای آهنی غول پیکر میزان آن متفاوت است. برای مشخص شدن سرهت فرود و برخواست هواپیما فاکتورهایی چون وزن هواپیما به همراه مسافرانی که با بلیط ارزان هواپیما داخلی و خارجی و قصد انجام پرواز خارجی و داخلی دارند، دانسیته هوا و طول باند تاثیر گذار خواهد بود.

 

یک هواپیما که از موتور جت در ساخت آن استفاده شده است باید برای تیک آف از سه مرحله زیر عبور کند:

  • سرعت گیری هواپیما برروی زمین که با نام take-off roll شناخته میشود.
  • شروع مرحله جدا شدن هواپیما از زمین.
  • کنده شدن هواپیما از زمین و شناور شدن در هوا
     

از این مراحل به عنوان مراحل اصلی تیک آف یک هواپیما نام برده میشود و همه هواپیماها برای یک صعود ایمن و مناسب نیاز دارند این سه مورد را به بهترین شکل انجام دهند تا مسافرانی که با بلیط هواپیما به انجام پرواز خارجی و داخلی تمایل دارند به سلامت به مقصد خود برسند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو