چه مواقعی برای خوردن غذا در سفر با هواپیما بهتر است؟ (بخش اول)




 

خوردن غذا در سفر با هواپیما

 

بلیط هواپیما خارجی سام سیر

 

چه مواقعی برای خوردن غذا در سفر با هواپیما بهتر است؟ (بخش اول)

 

اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی یا بلیط داخلی هواپیما را دارید و می‌خواهید به‌زودی به یک سفر بروید باید بدانید هنگام سفر با هواپیما چه مواقعی را برای غذا خوردن انتخاب کنید. مخصوصاً غذا خوردن شما در طول پرواز به عامل‌های زیادی بستگی دارد که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

اینکه بلیط داخلی دارید یا بلیط هواپیما خارجی تفاوتی در خوردن غذا ایجاد نمی‌کند چون شما در طول هر دو پرواز نیاز دارید تا چیزی بخورید مگر اینکه مدت پرواز شما خیلی کوتاه باشد. اگر برای بار اول است که با هواپیما سفر می‌کنید باید بدانید زمانی که پایتان را در فرودگاه می‌گذارید با پیشنهادهای غذایی زیادی روبه‌رو می‌شوید و ممکن است فکر کنید باید قبل از سوارشدن به هواپیما حسابی غذا بخورید تا در طول پرواز گرسنگی به سراغتان نیاید.

 

خوردن غذای زیاد قبل از پرواز ممکن است برای یک سری از افراد مشکلی ایجاد نکند اما برای خیلی از مسافران نگه‌داشتن رژیم غذایی سالم و رژیم‌هایی باهدف کم کردن وزن در طول سفر بسیار سخت است. حتی بعضی افراد با رعایت رژیم قصد دارند با جت لگ مقابله کنند و یا تا جایی که می‌توانند به خوردن غذای سالم بپردازند. به همین علت غذا خوردن در هنگام سفر و زمانی که در هواپیما هستید اهمیت زیادی دارد و علاوه بر آن زمان خوردن آن‌هم مهم است.

 

 

قبل از اینکه سوار هواپیما شوید غذا میل کنید.

 

معمولاً مسافرانی که بلیط داخلی یا بلیط هواپیما خارجی خریده‌اند 2 ساعت قبل از پرواز به فرودگاه می‌آیند و این زمان بهترین موقعی است که شما می‌توانید غذا بخورید چون معمولاً غذاهایی که در هواپیما به شما داده می‌شود کیفیت چندان خوبی ندارد و کیفیت غذاهای داخل فرودگاه بهتر از آن‌هاست. هم‌چنین شما می‌توانید در فرودگاه غذاهای سالم‌تر و بهتری را پیدا کنید و قبل از اینکه سوار هواپیما شوید کمی غذا میل کنید.

 

به‌صورت کلی این قانون را همیشه به ذهنتان بسپارید که اگر مدت‌زمان پرواز شما با هواپیما کمتر از 3 ساعت است قبل از پرواز در فرودگاه غذا بخورید. این غذا می‌تواند یک وعده‌ی غذایی سالم مثل سالاد سزار باشد.

 

 

با توجه به برنامه پرواز خود برنامه غذایی را تنظیم کنید.

 

به‌صورت کلی اگر می‌خواهید سلامت بدن خود را حفظ کنید باید هر 4 یا 5 ساعت یک‌بار غذا میل کنید نه اینکه هرزمانی که فرصت داشتید یک غذای سبک بخورید و ریزه‌خواری کنید.

 

سعی کنید در طول سفر کاری نکنید که باعث شود سوخت و ساز بدنتان به مشکل بخورد.

 

اگر جزو کسانی هستید که زیاد سفر می‌کنید و بارها در طول سال بلیط هواپیما خارجی یا بلیط داخلی می‌خرید بهتر است برای خود یک الگو داشته باشید. مثلاً:

 

اگر مدت‌زمان پرواز شما کمتر از 3 ساعت است در فرودگاه غذا میل کنید.

اگر مدت‌زمان پرواز شما حدود 5 ساعت است یک وعده در فرودگاه و یک غذای ساده در هواپیما میل کنید.

اگر مدت‌زمان پرواز شما بین 5 تا 8 ساعت است یک وعده‌غذا و یک میان وعده در هواپیما میل کنید.

اگر مدت‌زمان پرواز شما بیشتر از 8 ساعت است دو وعده‌غذا در هواپیما میل کنید.

 

 

به جهت سفر توجه داشته باشید.

 

اگر می‌خواهید بلیط داخلی یا بلیط هواپیما خارجی بخرید و برنامه غذایی خوبی در سفر داشته باشید می‌توانید آن را با ریتم شبانه‌روزی هماهنگ کنید. یعنی الگوی غذایی شما باید با توجه به اینکه به سمت غرب پرواز می‌کنید یا به سمت شرق تغییر کند. می‌توانید مثل الگوی زیر رفتار کنید:

 

به سمت غرب

 

اگر بلیط هواپیما خارجی یا داخلی به سمت غرب خریده‌اید باید بدانید که در زمان به عقب برمی‌گردید و معمولاً برای ناهار یا شام به مقصد موردنظر می‌رسید. در این حالت باید 3 وعده‌ی غذایی در طول روز میل کنید. مثلاً فرض کنید یک بلیط هواپیما به مقصد لس‌آنجلس دارید و هنگام شام به آنجا می‌رسید در این صورت باید قبل از اینکه از هواپیما پیاده شوید صبحانه، ناهار و یک میان وعده خورده باشید.

 

به سمت شرق

 

اگر بلیط داخلی یا خارجی به سمت شرق خریده‌اید باید بدانید که در زمان به جلو می‌روید و معمولاً صبح یا بعدازظهر روز بعد به مقصد موردنظر می‌رسید. در چنین حالتی اگر پرواز شما در شب است می‌توانید شام نخورید و به صبحانه اکتفا کنید اما اگر پرواز شما بعدازظهر است باید یک شام سبک و یک صبحانه در هواپیما میل کنید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک بلیط هواپیما خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو