با قشنگ‌ترین قلعه‌های دنیا آشنا شوید. (بخش سوم)




 

قشنگ‌ترین قلعه‌های دنیا

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

با قشنگ‌ترین قلعه‌های دنیا آشنا شوید. (بخش سوم)

 

همان‌طور که در بخش‌های قبل گفتیم یکی از قشنگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین ساختمان‌هایی که به دست انسان‌ها ساخته‌شده‌اند قلعه‌ها می‌باشند. قلعه‌ها در طول سالیان دراز داستان‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و رازهای زیادی در دل آن‌ها وجود دارد. ساختن سازه‌ای که هم مثل یک خانه راحت باشد و هم به عنوان یک سد دفاعی عمل کند کار بسیار سختی است و دلیل جذابیت قلعه‌ها نیز دقیقاً همین است. در ادامه‌ی بخش‌های قبلی می‌خواهیم شما را برای گرفتن بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما برای بازدید از این قلعه‌ها وسوسه کنیم.

 

این قلعه‌ها در طول سالیان دراز شاهد تولد فرزندان سلطنتی، عروسی سلطنتی، توطئه‌های درباری، قتل‌های افراد مهم و خیلی چیزهای دیگر بوده‌اند به همین دلیل برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است و کسانی که به دیدن قلعه‌ها می‌روند تا زمانی که آنجا هستند بسیار مشتاق حرف زدن هستند. برای سفر کردن به کشورهای خارجی نگران بالا رفتن هزینه‌ها نباشید چون می‌توانید با رعایت مواردی مثل گرفتن بلیط ارزان هواپیما به  جای بلیط هواپیما اکونومی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

 

 

قلعه ادینبورگ، اسکاتلند

 

قدمت این قلعه بیش از 1100 سال است و در طول این سال‌ها در مجموع حداقل 26 بار مورد حمله‌های بسیار بزرگ قرار گرفته است. این قلعه بیشتر از سایر قلعه‌هایی که در بریتانیا وجود دارند مورد هجوم و محاصره قرار گرفته است.

 

امروزه در این قلعه از قدیمی‌ترین تاج‌های جواهر بریتانیا نگهداری می‌شود و در طول سال کنسرت‌های موسیقی، نمایش سلاح‌های نظامی و رویدادهای دیگر در داخل این قلعه برگزار می‌شود. جالب است بدانید این قلعه دارای یک قبرستان است به نام قبرستان سگ که طلسم‌های نظامی قدیمی در آنجا خاک شده است. تمام این رویدادها باعث شده تا مردم زیادی از سراسر نقاط دنیا با بلیط هواپیما اکونومی یا بلیط ارزان هواپیما برای دیدن این قلعه و سایر مناطق گردشگری به اسکاتلند سفر کنند.

 

 

قلعه Schloss Vianden، لوکزامبورگ

 

در شهر لوکزامبورگ حدود 50 قلعه وجود دارد که با توجه به مساحت کوچک آن عدد زیادی محسوب می‌شود. تمام این قلعه‌ها به‌صورت پراکنده در منطقه‌ای از لوکزامبورگ قرار دارند که از مساحت منطقه متروی لندن کوچک‌تر است.  یکی از زیباترین قلعه‌های موجود در این شهر که در ساخت آن از سبک‌های گوتیم و رنسانس بهره گرفته شده است قلعه‌ی Schloss Vianden می‌باشد که در شمال شهر قرار گرفته است. سال ساخت این قلعه به قرن 11 و 14 میلادی مربوط می‌شود.

 

قلعه‌ی Schloss Vianden روی بقایای یک قلعه که از دوران باستانی روم باقی‌مانده بود ساخته‌شده است. قلعه‌ی قبلی از امپراتوری روم در مقابل حمله‌های متعدد محافظت می‌کرده است. اگر قرار است از این قلعه دیدن کنید برای کاهش هزینه‌های سفر می‌توانید به‌جای خرید بلیط هواپیما اکونومی از بلیط ارزان هواپیما استفاده کنید.

 

 

قلعه Novgorod Detinets، روسیه

 

این قلعه قبل از مهم شدن مسکو محل استقرار جمهوری قدرتمند روسیه بود یعنی بین قرن‌های 11 تا 15 میلادی این قلعه اهمیت ویژه‌ای داشت. قلعه‌ی بسیار زیبای Novgorod Detinets در فاصله‌ی 200 کیلومتری جنوب سن‌پترزبورگ واقع‌شده و دارای دیوارها و برج‌های بسیار مستحکم است.

 

این قلعه مکان‌های دیدنی زیبایی دارد ازجمله کلیسای جامع حکمت مقدس که گنبدهای آن نقره‌ای است و بنای یادبود هزاره روسیه. اگر قصد خریدن بلیط هواپیما اکونومی یا بلیط ارزان هواپیما (برای دانستن 24 نکته درباره ی بلیط ارزان هواپیما روی لینک کلیک کنید) به مقصد روسیه هستید بازدید از این قلعه‌ی زیبا را فراموش نکنید.

 

 

قلعه چمبورد (Chateau de Chambord)، فرانسه

 

یکی از جالب‌ترین قلعه‌های قرون‌وسطایی قلعه‌ی چمبورد است که ساختن آن 28 سال طول کشید و دارای 440 اتاق است. دستور ساخت این قلعه را شاه فرانسوا در قرن 16 میلادی داد تا به عنوان یک اقامتگاه شکار از آن استفاده کند. این قلعه کم‌کم به یک‌خانه‌ی مجلل رنسانسی تبدیل‌شده و در دره‌ی لوآغ قرار گرفته است.

 

یکی از سؤال‌های مبهم درباره‌ی این قلعه این است که آیا راه‌پله‌ی مارپیچی این قلعه توسط لئوناردو داوینچی طراحی‌شده یا شخص دیگری این کار را انجام داده است؟ به‌هرحال امسال سالگرد 500 سالگی چمبورد است که قرار است جشن گرفته شود. بهتر است از الآن برای تورهای تابستانی و سفرهای خارجی خود فرانسه را انتخاب کرده و به فکر گرفتن بلیط هواپیما و در صورت تمایل بلیط ارزان هواپیما از آژانس هواپیمایی سام سیر باشید تا بازدید از این قلعه‌ی شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو