آشنایی با زیباترین شهرهای مرزی ایران (بخش سوم)




 

شهرهای مرزی ایران

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با زیباترین شهرهای مرزی ایران

 

همان‌طور که  در بخش اول و دوم گفته شد منظور از شهرهای مرزی، شهرهایی است که داخل مرز کشورمان وجود دارند و این شهرها دقیقاً بین دو کشور واقع‌شده‌اند. به دلیل مسافت زیاد، گردشگران کمتری به این نقاط سفر می‌کنند.

 

کشور ایران دارای مرزهای زمین و آبی است. ایران از 6 هزار کیلومتر مرز زمینی با کشورهای ترکیه، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و عراق دار دو مرز آبی نیز شامل 2700 کیلومتر است که از سمت دریای عمان، خلیج‌فارس و خزر است.

 

ایران به دلیل داشتن مرز زمینی بیشتر نسبت به مرز آبی، شهرهای مرزی زیادی دارد. این شهرهای مرزی جاذبه‌های بسیار دیدنی‌ای دارند. اگر قصد دارید از این شهرهای مرزی زیبا دیدن کنید، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما با یک پرواز داخلی از این شهرها دیدن کنید.

 

در مطالب قبل شما را با شهرهای آستارا، جلفا، ماکو که جزو شهرهای مرزی زیبا هستند آشنا کردیم. در این مطلب قصد داریم شما را یکی دیگر از شهرهای مرزی به اسم زاهدان آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا این شهر را بیشتر بشناسید.

 

 

زاهدان

 

یکی دیگر از شهرهای مرزی کشور ایران زاهدان است. شاید کمتر کسی بداند که این شهر جزو شهرهای مرزی محسوب می‌شود. شهر زاهدان جزو شهرهای بزرگ سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود و در مرکز این استان قرار دارد.

 

زهدان دارای مرز مشترک با افغانستان و پاستان است. زهدان در ابتدا به اسم (دزآپ) بوده است و بعدها توسط رضاشاه پهلوی به زاهدان تغییر یافت. رضاشاه در دوره‌ی حکومت خود اسم این شهر را تغییر داد و تا امروزه این شهر به این نام معروف است.

 

چنانچه قصد دارید از این شهر مرزی دیدن کنید، اقدام به خرید بلیط هواپیما گنید تا با یک پرواز داخلی به این شهر برسید و از آن دیدن کنید.

 

موقعیت جغرافیایی زاهدان به‌صورت زیر است:

در سمت جنوب شهر زاهدان، خاش واقع‌شده است.

در سمت شرق شهر زاهدان، افغانستان و پاکستان واقع‌شده‌اند.

در سمت غرب شهر زاهدان، فهرج واقع‌شده است.

 

این شهر به دلیل اینکه به مرزهای ملتهب منطقه نزدیک است، جزو مرزهای خطرناک محسوب می‌شود. به همین خاطر مسافران کمتری خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی به این منطقه انجام می‌دهند.

 

اما باید بدانید که این شهر بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است و اگر به این شهر سفر کنید حتماً از آن لذت می‌برید. زیرا که این شهر زیبا از افرادی خونگرم تشکیل‌شده که آن را لذت‌بخش‌تر کرده است.

 

به دلیل اینکه ذهنیت بدنی در ذهن مردم ایران در رابطه با این شهر وجود دارد، افرادی کمتری به این شهر سفر می‌کنند. اما همه‌ی ایرانی‌ها باید بدانند که مرزبان‌های غیوری که در این مرز وجود دارند مانع بروز خطر می‌شوند و شما با خیال راحت می‌توانید خرید بلیط هواپیما انجام دهید و با یک پرواز داخلی به این شهر سفر کنید و درنهایت امنیت از مکان‌های آن بازدید کنید.

 

بنابراین باوجود مرزبان‌ها اصلاً نگران نباشید و با خیال راحت به این شهر سفر کنید و از دیدن جاذبه‌های آن لذت ببرید.

 

زاهدان دارای جاذبه‌های زیادی است که در ادامه برای شما مختصر توضیحی داده می‌شود تا اگر قصد خرید بلیط هواپیما برای این منطقه را داشتید بدانید که وقتی با یک پرواز داخلی به این شهر رسیدید از چه جاذبه‌هایی دیدن کنید.

 

جاذبه‌های تاریخی زاهدان عبارت‌اند از: روستای لادیز، مسجد زرنج، مسجد شاه علی، تالاب هامون،  موزه منطقه جنوب شرق ایران، موزه پست و ارتباطات و ... .

 

شهر زاهدان بیشتر از جاذبه‌های تاریخی تشکیل‌شده است که این جاذبه‌ها به‌قدری زیبا و دیدنی است که هرکسی با دیدن آن لذت می‌برد.

 

بنابراین اگر دوست دار مناطق دیدنی تاریخی هستید همین‌الان اقدام به خرید بلیط هواپیما برای یک پرواز داخلی کنید تا با دیدن این جاذبه‌ها لذت ببرید.

 

شما می‌توانید خیلی راحت از طریق سایت آژانس هواپیمایی سام سیر، خرید بلیط هواپیما به هر مقصدی انجام دهید و خیلی راحت می‌توانید با پرواز داخلی یا خارجی به مقصد موردنظر خود برسید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 

 



نظرتان را بنویسید







منو