معرفی بهترین و معروف‎ترین غذاهای بالی (بخش اول)




 

معرفی غذاهای بالی

 

تور بالی سام سیر

 

معرفی بهترین و معروفترین غذاهای بالی (بخش اول)

 

استان بالی در اندونزی قرار گرفته است که این استان شامل جزیره اصلی بالی و جزایر نوسا پنیدا، نوسا لمبونگان، نوسا سنینگان میباشد. جزیره بالی اصلیترین و مهمترین جزیره در بین جزایر موجود در اندونزی میباشد که همه ساله گردشگران بسیاری با تور بالی از سراسر جهان برای دیدن این جزیره زیبا یه بالی سفر میکنند.

 

اگر بخواهیم این جزیره زیبا را که به بهشت زمین نیز شهرت دارد از نظر موقعیت جغرافیایی مورد بررسی قرار دهیم این جزیره در غربیترین نقطه از جزایر سوندای کوچک قرار گرفته است و موقعیت آن از غرب با جاوا و از شرق با لومبوگ برمیخورد و با آنها همسایه است.

 

مرکز این استان دنپاسار نام دارد. همه ساله افراد زیادی از سراسر جهان برای دیدن این جزیره زیبا و آثار تاریخی موجود در آن با پرواز خارجی به این جزیره سفر میکنند. زیباییهای این منطقه به شکلی است که حتی افرادی که در مناطق دیگر اندونزی نیز سکونت دارند با پرواز داخلی به این جزیره میآیند تا همانند گردشگران دیگر از جاذبههای موجود در این جزیره از نزدیک دیدن کنند.

 

در ادامه به معرفی برخی از بهترین و خوشمزهترین غذاهایی که در این جزیره طبخ میشود خواهیم پرداخت.

 

 

ساته

 

این غذا یکی از خوشمزهترین و لذیذترین غذاهای طبخ شده در این جزیره میباشد که همه گردشگرانی که با تور بالی به دیدن این جزیره زیبا رفتهاند حداقل یکبار طعم دلنشین آن را چشیدهاند و از آن لذت برده‌اند. این غذا با غذایی که در مالزی طبخ میشود از نظر نام و ظاهر تشابه زیادی دارد اما تفاوتهایی نیز در آنها دیده میشود.

 

در صورتیکه با پرواز خارجی و یا پرواز داخلی به دیدن این جزیره زیبا در اندونزی رفتید پیشنهاد میشود که حتما طعم این غذای خوشمزه را بچشید و از آن لذت ببرید. در طبخ این غذا  مرغ چرخ شده را با مقدار مورد نیاز از ادویههای مختلف ترکیب میکنند و آنها را دور چوبهای لیمو میپیچند و برروی آتش قرار میدهند تا کباب شوند.

 

این غذا بدلیل طعم مزه خوب و دلنشینی که دارد از طرفداران زیادی برخوردار است و زمانیکه با تور بالی به این جزیره سفر میکنند برای چشیدن طعم منحصر بفرد این خوراک خوشمزه راهی رستورانهای موجود در این شهر میشوند. از آنجاییکه خوراکهای کبابی یکی از علایق مردم ایران میباش در نتیجه زمانیکه با پرواز خارجی و یا پرواز داخلی به این جزیره سفر کردید حتما از این غذا بچشید و طعم متفاوت آن را حس کنید.

 

 

ناسی کامپور

 

این کلمه به فارسی به معنای برنج مخلوط میباشد که این غذا نیز یکی از خوراکهای خوشمزهای است که در این جزیره طبخ میشود و توسط بسیاری از گردشگرانی که با تور بالی به این منطقه سفر کردهاند مورد استقبال قرار گرفته است. این غذا را میتوان خوشمزهترین و پرطرفدارترین غذای موجود در بالی دانست که همه افرادی که با پرواز خارجی و پرواز داخلی به بالی سفر کردهاند حداقل یک بار طعم لذیذ آن را چشیدهاند. این غذای خوشمزه با ترکیب برنج، سبزیجات، ماهی و یا گوشت و ادویه‏های مختلف طبخ میشود.

 

این غذا به گونهای طبخ و ترکیب میشود که این ترکیب خوشمزهترین و لذیذترین ترکیب در بالی نام گرفته است و افراد زیادی با تور بالی به این جزیره سفر میکنند از چشیدن طعم خاص این غذا هیجان زده میشوند. یک موضوع جالب که در این طبخ این غذا مشاهده میشود این است که طعم آن در رستورانهای مختلف متفاوت است و گردشگرانی که با پرواز داخلی و پرواز خارجی به این جزیره سفر میکنند میتوانند طعمهای مختلف این غذای لذیذ را در رستورانهای مختلف این جزیره تجربه کنند. بدلیل وجود برنج در این غذا و علاقه ایرانیان به برنج میتواند ابن غذا به یک غذای لذیذ برای ما تبدیل شود.

 

برای مشاهده قیمت و افرهای لحظه اخری بالی روی لینک تور بالی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو