مکان‌های رها شده‌ای که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده اند (بخش اول)




 

مکان های رهاشده ی جذاب دنیا

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

مکان‌های رها شده‌ای که به جاذبه گردشگری تبدیل‌شده اند (بخش اول)

 

اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که تمایل زیادی به بازدید از مکان‌هایی دارید که هرکسی از آن باخبر نیست و سال‌های زیادی است که رها شده خواندن این مطلب را ادامه دهید تا شما را با این مکان‌ها در سراسر دنیا آشنا کنیم و در صورت تمایل با گرفتن بلیط هواپیما به دیدن این مکان ها بروید.

 

دیدن بناها و مکان‌هایی که جزئی از تاریخ هستند اما متروکه شده اند به افراد ماجراجو و علاقه‌مند به چیزهای ترسناک حس و حال جالبی می‌دهد. خیلی از این مکان‌ها بااینکه حالا شیشه‌های شکسته و خاک و غبار در همه جای آن‌ها به چشم می‌خورد اما باز هم شکوه خود را حفظ کرده‌اند. علاقه‌مندان زیادی هر سال با تهیه بلیط هواپیما و سفر با یک پرواز خارجی از این مکان‌ها دیدن می‌کنند.

 

 

کلیسای مرغ، ماگلانگ، اندونزی

 

معماری که کلیسای مرغ را ساخته است در ابتدا قصد داشته کلیسایی بسازد که به شکل یک کبوتر است اما در نهایت کلیسای ساخته شده توسط این معمار به شکل یک مرغ درآمد!

 

کلیسای Gereja Ayam یا همان کلیسای مرغ در سال 1990 افتتاح شد اما چیزی نگذشت که به دلایل مختلفی مثل هزینه‌ی سنگین ساختش به‌صورت متروکه درآمد. این کلیسا دارای نقاشی‌های دیواری جذابی است که باعث زیبا شدن فضای داخلی آن شده است و یک‌ چشم‌انداز فوق‌العاده زیبا به جنگل دارد که از طریق منقار مرغ می‌توان آن را مشاهده کرد. در این کلیسای متروکه که حالا به یک نقطه‌ی گردشگری تبدیل‌شده و گردشگران زیادی با گرفتن بلیط هواپیما و تجربه‌ی یک پرواز خارجی از آن بازدید می‌کنند، یک کافه‌ی نقلی وجود دارد که خوراکی‌های خوشمزه‌ای می‌فروشد. این کافه تقریباً نزدیک به پرهای دم مرغ قرارگرفته است.

 

 

تیاندوچنگ، هانگژو، چین

 

در سال 2007 چین اقدام به ساخت شهری کرد که در واقع یک ماکت مینیاتوری از پاریس محسوب می‌شود. نام این منطقه تیاندوچنگ گذاشته شد و از شهر هانگژو فقط 40 دقیقه فاصله دارد. این شهر قرار بود محل زندگی 10 هزار نفر باشد اما با وجود ساختن برج ایفل 91 متری و خیابان شانزلیزه با شکست مواجه شد و تنها چند هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. از جمله کسانی که زیاد به تیاندوچنگ می‌روند عروس و دامادهایی هستند که می‌خواهند عکس‌های عروسی خود را در پاریس بگیرند. اگر می‌خواهید با پرواز خارجی به چین سفر کنید می‌توانید به دیدن تیاندوچنگ بروید تا با یک تیر دو نشان بزنید! در این صورت دیگر نیازی نیست که برای دیدن پاریس هم بلیط هواپیما جداگانه بخرید.

 

 

زندان رومو، استونی

 

مکان‌های زیادی در دنیا وجود دارند که ممکن است تمام آن‌ها یا فقط نصفشان در آب قرارگرفته باشد اما ترسناک‌ترین آن‌ها زندان رومو در استونی است. اتحاد جماهیر شوروی این زندان را ساخته است. در دهه‌ی 1940 زندانی‌های زیادی در آنجا زندانی بودند که مجبور به کار در معدن سنگ آهکی که در نزدیکی زندان قرارگرفته بودند. جالب است بدانید نیمی از این زندان در آب قرارگرفته است و در سال 1991 به یک مکان متروکه تبدیل شد. زندان رومو به یک جاذبه‌ی گردشگری معروف تبدیل‌شده که سالانه غواصان زیادی با گرفتن بلیط هواپیما و پرواز خارجی از سراسر دنیا به این زندان می‌روند و از این ساختمان در زیر آب دیدن می‌کنند.

 

 

پریپیات، اوکراین

 

در سال 1986 یک فاجعه‌ی اتمی در چرنوبیل اوکراین رخ داد که شهر پریپیات نیز تحت تأثیر آن واقع شد. در پی این حادثه مقدار بسیار زیادی اشعه‌ی رادیواکتیو منتشر شد که باعث فرار کسانی شد که در این شهر زندگی می‌کردند. پریپیات یکی از معروف‌ترین مناطق خالی از سکنه‌ی دنیا است که آثار زیادی از دوران فاجعه‌ی چرنوبیل را در خود جای‌داده است.

 

از جمله چیزهایی که در پریپیات باقی‌مانده می‌توان به اسباب‌بازی‌های موجود در مدرسه، ساعت‌هایی که در زمان رخ دادن این فاجعه از کار افتاده‌اند و شهربازی معروفی که خراب شده است اشاره کرد. شهرت و معروفیت این مکان به حدی رسیده که اوکراین آن را به یک جاذبه‌ی گردشگری تبدیل کرده است. سالانه گردشگران بسیاری از همه نقاط بلیط هواپیما به مقصد اوکراین می‌گیرند و با پرواز خارجی به دیدن این مکان متروکه می‌آیند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو