تاریخچه کلیسای نوتردام در پاریس (بخش دوم)




 

کلیسای نوتردام پاریس

 

تور فرانسه سام سیر

 

تاریخچه کلیسای نوتردام در پاریس (بخش دوم)

 

این کلیسا یکی از جاذبههای گردشگری موجود در شهر پاریس فرانسه میباشد که همه ساله هزاران نفر برای دیدن آن با استفاده از تور فرانسه به این کشور سفر خواهند کرد و این بنا را از نزدیک نظاره میکنند. از این کلیسا در بسیاری از آثار هنری و متون هنری یاد شده است و یکی از آثار مشهوری که نام این کلیسا در آن برده شده است گوژپشت نوتردام است که اثر ویکتور هوگو میباشد. متاسفانه این بنای تاریخی و جاذبه گردشگری موجود در این شهر که برای دیدن آن افراد زیادی با استفاده از تور فرانسه و با تهیه بلیط هواپیما به شهر پاریس سفر میکردند دچار حریق شده است.

 

این اتفاق در حالی رخ داده است که افرادی در حال بازسازی و مرمت این بنای تاریخی گردشگری بودهاند. در اثر این آتش سوزی این جاذبه گردشگری زیبا سقف و مناره اصلی خود که از مهمترین بخشهای این بنا به حساب میآمدند را از دست داده است. همانطور که گفته شد این بنای تاریخی از مهمترین و جذابترین آثار گردشگری موجود در این شهر بوده است که افراد زیادی برای دیدن آن با بلیط هواپیما و انجام پرواز خارجی به این شهر سفر میکردند. در ادامه به ارائه اطلاعات بیشتری در مورد این کلیسا خواهیم پرداخت.

 

 

کلیسای نوتردام

 

این بنا را میتوان یکی از شاهکارهای معماری در زمان خودش دانست که به شکلی منحصربفرد طراحی و ساخته شده است. این کلیسا برروی بسیاری از آثار هنری موجود در فرانسه و همچنین آثار هنری جهان تاثیر چشمگیری داشته است و بسیاری از هنرمندان از آن در آثار خود بهره بردهاند. این کلیسا که در پاریس فرانسه قرار دارد همه ساله هزاران گردشگر را که با تور فرانسه و با تهیه بلیط هواپیما به این شهر سفر میکردند را به سوی خود میکشاند امسال بدلیل حریق در صدر اخبار جهان قرار گرفته بود.

 

در طراحی و ساخت این کلیسا از سبک گوتیک استفاده شده است که این بنا را میتوان بهترین نمونه از این سبک معماری دانست که در طول تاریخ به جای مانده است. معماران زیادی برای گرفتن ایده با استفاده از تور فرانسه و با انجام پرواز خارجی به شهر پاریس سفر میکردند تا از این بنا دیدن کنند.

 

برای دیدن این کلیسا باید به منطقه  4 شهر و در میانه رود سن بروید. با توجه به اسناد و مدارکی که از گذشته در اختیار میباشد قبلا محل فعلی این کلیسا به یک تالار مذهبی تعلق داشته است. در قرن 4 میلادی این تالار خراب میشود و به نوعی تغییر کاربری می‏دهد. بعد از خراب شدن آن تالار در آن منطقه یک کلیسای بزرگ ساخته میشود. کلیسای ساخته شده با نام نوتردام یا بانوی ما شناخته میشود که امروزه یکی از مهمترین جاذبههای گردشگری موجود در فرانسه به حساب میآید و افراد زیادی برای دیدن آن با تور فرانسه و با انجام پرواز خارجی به این شهر سفر کردهاند.

 

در قرن 12 میلادی تصمیم گرفته شد تا این کلیسا گسترش داده شود و یکی از دلایل این تصمیم افزایش جمعیت در این منطقه بوده است. بنا به این تصمیمی که توشط شورای شهر پاریس گرفته شد کلیسای قبلی که در این منطقه قرار داشت را تخریب کردند و این بنای زیبا را به عنوان جایگزینی برای آن در نظر گرفتند. برای دیدن این اثر تارخی میتوانید با بلیط هواپیما سام سیر و با انجام پرواز خارجی به پاریس سفر کنید.

 

موضوعی که در مورد این اثر تاریخی گردشگری مورد توجه است و جالب به نظر میرسد این است که ساخت این بنا از تاریخ 1163 آغاز شد و بعد از دو قرن به اتمام رسید. همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی با بلیط هواپیما و انجام پرواز خارجی برای دیدن اقر هنری به این کشور سفر کنند.

 

برای مشاهده قیمت و افرهای لحظه اخری فرانسه روی لینک تور فرانسه کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو