عید نوروز به کجا سفر کنیم؟ (بخش چهارم)




 

سفر در عید نوروز

 

پرواز داخلی سام سیر

 

آشنایی با سفر نوروزی

 

 

تقریباً همه افراد از چند ماه قبل از عید به فکر برنامه‌ریزی سفری که قرار است در تعطیلات نوروز انجام دهند، هستند. اولین چیزی که در برنامه‌ریزی سفر مهم است این است که مقصد موردنظر را انتخاب کنید. بعد از انتخاب مقصد که معمولاً سخت‌ترین مرحله است باید مدت‌زمان سفر را مشخص کنید.

 

آخرین مرحله‌ی برنامه‌ریزی سفر این است که مشخص کنید با چه وسیله‌ای قرار است سفر کنید. برخی به دلیل ترافیک زیادی که در تعطیلات عید در جاده‌ها به وجود می‌آید، ترجیح می‌دهند که با هواپیما سفر کنند. این افراد برای خرید بلیط هواپیما برای یک پرواز داخلی یا خارجی باید زودتر اقدام کنند تا تمام نشوند.

 

شما می‌توانید برای انتخاب مقصد اطلاعاتی در رابطه با جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف کسب کنید و با توجه به علایق خود مقصد موردنظر را پیدا کنید. در ادامه می‌خواهیم از شهر زیبای رشت و جاذبه‌های موجود در آن برای شما سخن بگوییم.

 

همان‌طور که شاید خیلی از شما بدانید شهر رشت شهر بسیار زیبا و دیدنی است پس اگر می‌خواهید این شهر را به‌عنوان مقصد سفر خود برای تعطیلات عید انتخاب کنید، بهتر است همین‌الان اقدام به خرید بلیط هواپیما برای یک پرواز داخلی به رشت کنید.

 

 

خانه میرزا کوچک خان

 

همان‌طور که گفته شد، رشت دارای جاذبه‌های گردشگری و جاذبه‌های تاریخی بسیاری است که شما از دیدن آن لذتت می‌برید. یکی از جاذبه‌های تاریخی جالب رشت، خانه میرزا کوچک خان جنگلی است.

 

نام اصلی میرزا کوچک خان جنگلی یونس استادسرایی است که در سال 1257 در این خانه متولدشده است. در حقیقت این خانه زادگاه یکی از بزرگ‌ترین مبارزان ایران است. میرزا کوچک خان جنگلی یکی از مبارزان شجاع ایران بود که برای آزادی خطه گیلان از دست اشغال شوروی مبارزه کرد.

 

به دلیل همین اقدامات شجاعانه‌ی آن مردم ایران نسبت به خانه‌ی آن احترام زیادی قائل هستند و همین‌طور علاقه‌مند هستند که از خانه‌ی او دیدن کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید از این بنای تاریخی دیدن کنید همین‌الان اقدام به خرید بلیط هواپیما برای پرواز داخلی به رشت کنید.

 

این خانه‌ی کوچک به مدت 85 سال خالی از سکنه بود و در اوایل دهه‌ی 80 تقریباً رو به ویرانی می‌رفت. اما دوستداران تاریخ این اجازه را ندادند و در سال 1382 این بنا با سازی شد و امروزه به یک بنای تاریخی تبدیل شد.

 

سالانه مسافرانی زیادی که بلیط هواپیما خریده‌اند و با پرواز داخلی به رشت آمده‌اند از این جاذبه‌ی تاریخی دیدن می‌کنند. افراد با دیدن این بناهای تاریخی با افراد مشهور بیشتر آشنا می‌شوند. میرزا کوچک خان واقعاً یک شخصیت بزرگ و مبارز بود، روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

حال نوبت آن رسیده است که در رابطه با خوراکی و غذاهای خوشمزه رشت صحبت کنیم. بیشتر افراد وقتی اسم رشت را می‌شنوند ناخودآگاه به غذاهای خوشمزه فکر می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید غذاهای خوشمزه رشت را امتحان کنید، همین‌الان بلیط هواپیما برای پرواز داخلی به سمت رشت را رزرو کنید و از خوردن غذاهای محلی آن لذت ببرید.

 

واقعیت های عجیب و غریب در پرواز خارجی و داخلی

 

 

رشت پایتخت خوراک ایران

 

نکته‌ی جالبی که در رابطه با شهر رشت وجود دارد این است که در سال 2015 سازمان جهانی یونسکو، رشت را در زمره بهترین شهرهای جهان ازنظر خوراک قرار داده است. علت این اقدام  را می‌توان تعداد زیاد خوراکی‌های متنوع این شهر دانست. در این شهر و استان گیلان به‌طورکلی 220 نوع غذای محلی وجود دارد. مواد تشکیل دهند ی این غذاها اغلب در زمین‌های کشاورزی حاصلخیز پیرامون رشت کشت می‌شود.

 

غذاهای موجود در رشتت عبارت‌اند از: سیر قلیه، کباب ترش، غوره مسما، خوروش باقلا، فسنجان ماهی، مرغ ترش، آلوچه مسما، شوید قرمه، خورش کدوحلوایی، کویی تره، سنگه خورش، انار آویج، ترشه کباب، فسنجان رشتی و ... .

 

این غذاها که نام‌برده شد فقط چند نوع از غذاهای موجود در رشت است و نکته‌ای که باید بدانید این است که همه‌ی این غذا به‌قدری خوشمزه هستند که حتی فکر کردن به آن‌ها دهان را آب می‌اندازد.

 

اگر با ماشین شخصی یا با خرید بلیط هواپیما و پرواز داخلی به این شهر آمدید، حتماً از غذاهای محلی آن نوش جان‌کنید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو