آشنایی با هواپیمای یالکوو 42 ( بخش دوم)




 

هواپیمای یالکوو 42

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با هواپیمای یالکوو 42 

 

 

 امروزه از این نوع هواپیما برای سفرهای خارجی با مسافت کم نیز استفاده خواهد شد که برای استفاده از آن ملزم به تهیه بلیط خارجی خواهید بود.

 

نسل اول این نوع هواپیما تا سال 1981 تنها شامل 10 فروند هواپیما بوده است که در طراحی و ساخت آن 120 صندلی در نظر گرفته شده بود تا مسافران بتوانند با استفاده از بلیط خارجی ارزان و بلیط ارزان هواپیما از این نوع هواپیما استفاده کنند و به مقاصد مورد نظرشان سفر کنند.

 

مدلهایی که پس از این مدل به بازار ارائه شد بدلیل داشتن کم و همچنین نداشتن تکنولوژی روز دنیا از هواپیماهای ساخته شده در کشورهای عقب ماند و در نتیجه ساخت این سری از هواپیماها به پایان رسید.

 

مقایسه طراحی یالکوو 42 با مدلهای مشابه

 

در این کشور قبل از اینکه طراحی و ساخت این نوع هواپیما استارت شود هواپیمای یاک 40 ساخته میشد و مورد استفاده قرار میگرفت و مسافران زیادی را همه ساله با رعایت نکاتی درباره بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما جابجا میکرد. در ساخت هواپیمای یالکوو 42 از موتورهای lotarev d36 استفاده شده است که در مقایسه با هواپیماهای هم دوره خودش که در کشورهای دیگر ساخته میشدند ضعیفتر بود.

 

و اما از آیا از اساسی‌ترین مسائل خرید بلیط هواپیما مطلع هستید؟

 

 در آن دوره هواپیمای انگلیسی فوکر 50 نیز به بازار ارائه شده بود که یالکوو 42 از نظر قدرت موتوری بسیار ضعیفتر از این هواپیمای ساخت انگلیس بود.

 

به دلیل داشتن موتور ضعیفتر و همچنین طراحی بدنه تکراری در بین هواپیماهای هم دوره خود از فروش کمتری برخوردار شد اما با این حال یالکوو 42 با توجه به خصوصیاتی که در آن بکار برده شد یک پرنده نسبتا رده بالا به حساب میآمد و بسیاری از ایرلاینها برای جابجایی مسافرانی که با بیط خارجی و بلیط ارزان قصد سفر داشتند از این نوع هواپیما استفاده میکردند.

 

  در ساخت هواپیماهای یالکوو42 از موتورهای تازه طراحی شده استفاده شد که موتورهای توربوفندار بودند که از قدرت بیشتری بهره میبردند. همانطور که گفته شد در این نوع هواپیما از سه موتور استفاده شده بود که موتور سوم در داخل بدنه جایگذاری میشد.

 

برای اینکه تهویه به شکلی بهتر و موثرتر انجام شود در این هواپیما از برای تهویه موتور از کانکتورهای s استفاده میشده است. در طراحی این نوع هواپیما شاهد کوچکتر شدن بالها خواهیم بود.

 

نکاتی در رابطه با پیدا کردم بلیط ارزان هواپیما

 

 علاوهبر این برای بهبود عملکرد موتورها و افزایش قدرت آنها از APU در این ساخت این هواپیما نیز استفاده شده است. در ادامه به ارائه مشخصات کلی و ظاهری این نوع هواپیما خواهیم پرداخت.

 

  • این هواپیما ظرفین حمل 100 الی 120 مسافر را در یک نوبت پرواز دارا میباشد.
  • حداکثر سرعتی که میتواند این هواپیما با بیشترین میزان مسافر داشته باشد 810 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
  • سوختی که این هواپیما در مخازن خود میتواند ذخیره کند 6800 گالن آمریکایی میباشد.
  • این هواپیما رکوردار سفر 3/38 مایل دریایی میان مسکو و خارباروسک با یک باک بنزین را دارا میباشد.
  • طول عمر پروازی مفید این هواپیما 30 هزار ساعت تخمین زده شده است.

 

پروازهای یالکوو 42

 

در اولین نسل از این نوع هواپیما سه بخش مجزا برای پروازهای اکونومی، بیزینس و خصوصی در نظر گرفته شده بود. در این نوع هواپیماها تعداد صندلیها از 120 به  96 صندلی کاهش پیدا کرده بود. در این هواپیماها با 96 صندلی فضای بازتر و راحتتری برای مسافران بوجود آمده بود که احساس راحتی بیشتری را در طول سفر تجربه میکردند.

 

از یالکوو ابتدا تنها در ناوگان هوایی شوروی استفاده میشد که پس گذشت مدتی به سراسر جهان ارسال شد و بسیاری از شرکتهای هواپیمایی از این هواپیما در ناوگان هوایی خود استفاده کردند. از این هواپیما برای انجام سفرهای بینالمللی نیز استفاده میشد.

 

 اولین هواپیمایی از این نوع که پس از جابجایی 200 هزار مسافر سقوط کرد در سال 1982 بود و همین موضوع سبب شد تا اندکی از محبوبیت این نوع هواپیما کاسته شود. با این حال از این نوع هواپیما در بسیاری از ایرلاینها استفاده شده است و همه ساله هزاران مسافر توسط این نوع هواپیما در سرتاسر کره زمبن جابجا میشوند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو