انواع لیوری هواپیماها در طول تاریخ (بخش دوم)




 

انواع لیوری هواپیماها

 

بلیط ارزان هواپیما سام سیر

 

آشنایی با انواع لیوری هواپیماها در طول تاریخ

 

شرکت هواپیماهایی امارات برای رنگآمیزی هواپیمای ایرباس 380 خود از 32 متخصص در این زمینه استفاده کرد که کار آنها برای رنگآمیزی این نوع هواپیما 15 روز به طول انجامید. برای رنگآمیزی این هواپیما که در 7 لایه انجام شده است حدود 1100 کیلوگرم رنگ مصرف شده است.

 

 این شرکت همه ساله با استفاده از این هواپیما هزاران مسافری که با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی قصد انجام سفر هوایی دارند را به مقاصد مورد نظرشان منتقل کردهاند.

 

 

اجزای سازنده لیوری هواپیما

 

امروزه شرکتهای هواپیماهایی به این وسیله نقلیه به شکل یک لوگوی متحرک نگاه میکند که میتواند به شکلی موثر به تبلیغ آن شرکت هواپیمایی بپردازد. در طراحی لیوری این نوع هواپیماها که همه ساله افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما ارزان به مقاصد مورد نظرشان منتقل میکنند.

 

 مشخصاتی بکار رفته میشود که شامل یک متن تجاری که با قلمی مخصوص نوشته شده باشد، اندازه و نوع آن براساس کوچک و یا بزرگ بودن حروف و سایز نوشته، نحوه قرارگیری حروف در کنار یکدیگر و وزن و نسبت نوشته خواهد بود.

 

 تمامی این مواردی که در لیوری یک هواپیما باید رعایت شود به نوع هواپیمای مورد نظر بستگی دارد و در هرچه هواپیمای مورد نظر بزرگتر باشد علایمی که برروی آن نگاشته میشود نیز باید بزرگتر باشند. نوشتههایی که برروی بدنه هواپیماها قرار داده میشوند باید به شکلی طراحی شوند که در حالت منحنی نیز خوانایی خوبی داشته باشند و به راحتی قابل خواندن باشند.

 

یکنواخت کردن و یکسانسازی لیوری خطوط هوایی از سال 1950 تا 1960 شروع شده است. پیش از این خطوط هواپیمایی به شکلی سفارشی از لیوریهای مختلف برای هواپیماهای خود استفاده میکردند و از آنها برای جابجایی مسافرانی که با بلیط خارجی ارزان یا بلیط ارزان هواپیما داخلی قصد انجام سفر هوایی را داشتهاند مورد استفاده قرار میگرفت.

 

شرکت ایرفلوت برای هواپیماهای خود از طرحها و رنگهای مختلفی استفاده میکرده اما از سال 1974 تصمیم میگیرد که از لیوری یکنواختی برای هواپیماهای خود استفاده کند.

 

 

انواع مختلف لیوری در طول زمان

 

 

فلز لخت

 

تا قبل از جنگ جهانی دوم برای رنگآمیز بدنه هواپیماهایی که مسافران با استفاده از بلیط خارجی و رعایت نکات خرید بلیط ارزان هواپیما از آنها برای انجام سفرهای هوایی مورد استفاده قرار میگرفت از هیچ نوع رنگی استفاده نمیشد.

 

هواپیماهایی که در آن زمان بدون رنگآمیزی به بازار جهانی ارائه شدند بوئینگ 247، داگلاس dc2 و dc3 بوده است. از دلایلی که این نوع هواپیماها بدون رنگ به بازار ارائه شدند میتوان به گران بودن رنگ اشاره کرد و علاوهبر این رنگآمیزی سبب سنگینتر شدن هواپیما نیز میشده است.

 

 در آن زمان استفاده از رنک باعث بوجود آمدن واکنشهای شیمیایی و در نتیجه ایحاد ترک در بدنه هواپیما میشده است. به همین جهات در آن زمان هواپیماهایی که مسافران با تهیه بلیط ارزان هواپیما قادر به استفاده کردن از خدمات آنها بودند رنگآمیزی نمیشدند.

 

 با توجه به تحقیقی که در مورد بتونه کاری بدنه هواپیما در هنگام رنگآمیزی صورت گرفته است نشان دهنده آن است که این کار سبب شده تا عمر مفید بدنه هواپیما افزایش پیدا کند.

 

برخی از شرکتهای هواپیمایی که از هواپیماهای تمام فلزی بدون رنگ استفاده کردهاند ادعا کردهاند که این نوع هواپیماها سبکتر بودهاند اما هزینه تعمیر و نگهداری بسیار بالایی خواهند داشت.

 

  یکی از شرکتهای هواپیمایی که از هواپیماهای تمام فلزی به مدتی طولانی استفاده کرده است میتوان به شرکت آمریکن ایرلاینز اشاره کرد. این شرکت در سال 2013 کار با لیوری را به تصویب رساند و از آن استفاده کرد.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو