اطلاعاتی در مورد کم سر و صداترین هواپیمای مسافربری (بخش دوم)




 

کم سر و صداترین هواپیماها

 

پرواز خارجی سام سیر

 

آشنایی با اطلاعاتی در مورد کم سر و صداترین هواپیمای مسافربری

 

 

رقیبی سرسخت برای فوکر f27 HS146 

 

در ابتدای سالهای فعالیت Bae تیم طراحی این شرکت به طراحی و ساخت هواپیمایی با نام HS146 مشغول شدند که این هواپیمای مسافربری رقیبی سرسخت برای هواپیمای فوکر f27 تلقی میشد.

 

این هواپیما توانایی حمل 70 مسافر در هر نوبت پروازی داشته است که در سال 1973 به بازار جهانی عرضه شده بود و در آن زمان ایرلاینهای زیادی برای جابجایی مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و پرواز خارجی داشتند از این نوع هواپیما استفاده میکردند.

 

این هواپیما تازه طراحی شده از موتورهای جت بهره میبرد. این موتورهای از نوع موتور لوبو 6500 بودند که در مکان قرارگیری آنها در زیر بالها بوده است. این هواپیما را میتوان به عنوان پدر هواپیما Bae معرفی کرد و در نظر گرفت که بعد از سپری شدن چند سال به بازار جهانی توسط این شرکت انگلیسی عرضه شد.

 

Bae معروف به جت منطقهای

 

این نوع هواپیما از نوع هواپیماهای کوتاه برد بوده است و برای جابجایی مساقرانی که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و پرواز خارجی ارزان را داشتهاند طراحی و ساخته شده است. از دلایلی که این هواپیما به جت منطقهای شهرت پیدا کرده است این است که  در ساخت این هواپیما از موتورهای جت استفاده شده است و مساقتهای کم را میپیماید.

 

 

بیشتر از این نوع هواپیما در سفرهای داخلی استفاده خواهد شد. البته در سفرهای خارجی که مسافتی کوتاه دارند نیز میتوان از این نوع هواپیما استفاده کرد.

 

در طراحی و ساخت این نوع هواپیما هردو بال بالای پنجرهها قرار گرفتهاند این موضوع سبب میشود تا مسافران بتوانند بدون هیچ گونه مزاحمتی به منظره بیرون با استفاده از پنجرههای طراحی شده در این هواپیما دستیابی داشته باشند.

 

دم بکار گرفته شده در این نوع هواپیما کوتاه برد به شکل T بوده است و به این شکل طراحی شده است. این نوع هواپیما به شکلی طراحی و ساخته شده است که در زمان پرواز کوچکترین و صدا و لرزشی نداشته باشد و مسافرانی که این هواپیما را برای سفر خود انتخاب کردهاند از آرامش بیشتری برخوردار باشند.

 

این هواپیما به شکلی طراحی شده است که توانای فرود در باندهای فرود با طول کم را دارا میباشد و همین موضوع سبب محبوبیت این نوع هواپیما در بسیاری اط کشورهای جهان شده است و از اینرو سعی در استفاده این هواپیما در خطوط هوایی خود را داشتهاند.

 

 

 در ساخت این هواپیما از ترمزهای کربنی و آیرودینامیکی استفاده شده است که همین موضوع دلیل توقف سریع این هواپیما در هنگام فرود خواهد بود.

 

در ساخت این هواپیما برای ایجاد نیروی پیشرانه از 4 موتور توربوفن استفاده شده است. در ادامه به ارائه جزئیاتی در مورد این هواپیما خواهیم پرداخت.

 

نکاتی در رابطه با خرید بلیط هواپیما

 

  • بیشترین وزن قابل حمل در زمان پرواز در این هواپیما 44225 کیلوگرم میباشد.
  • طول بالهایی که در این هواپیما مورد استفاده قرار گرفته است حدود 26.34 متر بوده است.
  • این هواپیما از بدنهای 30.99 متری بهره میبرد.
  • ارتفاع این هواپیما 8.59متر بوده است.
  • این هواپیما میتواند مسافت 2900تا 3340 کیلومتری را با یک باک سوخت بپماید که این تفاوت برد به مدل هواپیما بستگی خواهد داشت.
  • میزان مسافری که در هر نوبت پرواز میتواند این هواپیما با خود حمل کند 70 تا 127 نفر بوده که با توجه به مدل هواپیمای بکار گرفته شده متفاوت میباشد.
  • بیشترین سرعتی که این هواپیما با بیشترین مسافر میتواند داشته باشد 790 کیلومتر بر ساعت خوهد بود.
  • حداکثر ارتفاع پروازی این نوع هواپیما 11000 متری از سطح زمین میباشد.

یکی از نکات مورد توجه و جالب در مورد این هواپیما آن است که این مدل از هواپیما یکی از مقاومترین انواع هواپیما بوده است و در شرایط سخت عملکرد مناسبی را از خود بروز خواهد داد.

 

در میان این هواپیماها مدل RJ85 بعد گذشت 31 سال همچنان مورد استفاده قرار میگیرد و مسافران را به مقاصد مورد نظرشان میرساند. از این مدل هواپیما که توسطاین شرکت انگلیسی طراحی و ساخته شده در بازار 88 فروند وجود دارد.

 

 داشتن مقاومت بالا و همچنین حفظ کیفیت با گذشت سالهای متمادی سبب شده تا این هواپیماها مورد توجه بسیاری از ایرلاینهای جهان قرار بگیرند. این در حالی است که بسیاری از این شرکتهای هواپیمایی اقدام به خرید هواپیماهای دست دوم و دست چندم از این نوع هواپیما خواهند کرد.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی پرواز خارجی کلیک نمایید.

 

 



نظرتان را بنویسید







منو