جاذبه‌های زیرزمینی که باید از آن‌ها دیدن کنید. (بخش دوم)




 

جاذبه‌های زیرزمینی

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

جاذبه‌های زیرزمینی که باید از آن‌ها دیدن کنید. (بخش دوم)

 

خیلی از جاذبه‌های زیرزمینی که در دنیا وجود دارد بسیار قدیمی هستند و حتی ممکن است چندین قرن از دید کسانی که در آنجا زندگی می‌کردند پنهان مانده و به خاطر یک اتفاق دوباره کشف شده باشند. از نمونه‌های این چنینی می‌توان به پناهگاه غاری عصر یخبندان و نئاندرتال ها که توسط چوپان‌ها و کشاورزان کشف شد اشاره کرد.

 

یکی از نمونه‌های جالب این غارها بازیلیکا سیسترن در شهر استانبول است که توسط یک محقق کشف شد. این جاذبه زیرزمینی به دوران امپراتوری روم تعلق دارد و هزار سال از دید مردم پنهان بود تا اینکه یک محقق که به آنجا سفر کرده بود متوجه موضوعاتی شد که منجر به کشف این غار شدند. از جمله این موضوعات آب برداشتن مردم از کف خانه‌ها و ماهیگیری بود.

 

جاذبه‌های زیرزمینی مکان‌هایی مثل سنگرهای جنگی، معادن قدیمی، راه‌های زیرزمینی و غیره را شامل می‌شود که در این بخش تعداد دیگری را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی به این مناطق سفر کنید.

 

 

پناهگاه‌های بارسلون

 

پناهگاه‌های بمبی زیادی در بارسلون وجود دارد که بزرگ‌ترین پناهگاه Refugi 307 است که از تونل‌های زیرزمینی متروکه و یک مرکز خرید که در زیر زمین قرار دارد تشکیل شده است. اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم این پناهگاه جاذبه‌ی گردشگری محسوب نمی‌شود اما برای خیلی از گردشگرانی که حس کنجکاوی زیادی دارند و به دیدن این‌گونه مکان‌ها تمایل دارند جذاب است به همین دلیل با اینکه این پناهگاه در سال 1990 بسته شد، تورهایی را برای گردشگران مشتاقی که با بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی به بارسلون آمده‌اند برگزار می‌کند. در سال 1930 و در طی جنگ داخلی اسپانیا حملات هوایی زیادی انجام می‌شد که این پناهگاه از جان دو هزار نفر در مقابل این حملات محافظت کرد.

 

خرید بلیط خارجی ارزان

 

 

کوچه‌های تاریخی ادینبورو

 

اگر می‌خواهید با بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی به ادینبورو بروید باید بدانید یک خیابان قدیمی که به قرن هفدهم تعلق دارد انتظار شما را می‌کشد. در صورتی که می‌خواهید از این خیابان دیدن کنید می‌توانید از تورهایی که برای گردش در این خیابان برگزار می‌شوند استفاده کنید. برای دیدن این خیابان ابتدا به زیر زمین می‌روید و سپس تور لیدر شما را از مسیرهایی که با سنگفرش پوشانده شده‌اند به اتاق‌ها و محوطه‌ها می‌برد. در طول طی این مسیر داستان‌هایی را درباره‌ی زندگی در این خیابان می‌شنوید و متوجه می‌شوید که افراد بسیار فقیر زیادی در آنجا زندگی می‌کرده‌اند. اگر از آن دسته کسانی هستید که به ژانر وحشت علاقه دارید می‌توانید از تورهای شبانه‌ی این خیابان استفاده کنید.

 

 

غار پیش از تاریخ در اسپانیا

 

در شمال اسپانیا 18 غار پارینه سنگی وجود دارد که به عنوان یک مجموعه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. برای دیدن این غارها می‌توانید با بلیط خارجی به کشور اسپانیا سفر کنید یا اگر ساکن اسپانیا هستید با خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی به شمال اسپانیا بروید. یکی از این مجموعه غارها قدمتی 11 هزار ساله دارد که پر از استخوان حیوانات و هنرهای سنگی است. جالب است بدانید موزه‌ی زیرزمینی در این منطقه قرار دارد که به خاطر حفظ نقاشی‌های ارزشمند روی دیوار فقط 5 نفر در هفته به صورت تصادفی می‌توانند از آن دیدن کنند.

 

 

قصر غرق شده استانبول

 

بازیلیکا سیسترن یا همان قصر غرق شده در سال 532 میلادی ساخته شده است و یک آب انبار زیبا متعلق به امپراتوری روم است. ظرفیت این آب انبار 17.5 میلیون گالن است. برای دیدن این جاذبه‌ی زیبا می‌توانید با بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی به شهر استانبول سفر کنید.

 

 

بنای آجری زیرزمینی در بروکسل

 

در دوران قرون وسطی قصر بروکسل یکی از زیباترین قصرها بوده است که دارای چندین انبار و سردابه است. در سال 1731 وقوع یک آتش سوزی باعث تخریب این قصر شد و ساختمان‌های جدیدی روی بقایای آن ساخته شد. در حال حاضر قسمت‌هایی از این قصر مرمت شده که گردشگران با بلیط هواپیما داخلی و بلیط خارجی به بروکسل می‌آیند و از آن‌ها دیدن می‌کنند. از جمله این قسمت‌ها می‌توان به انبارها، آشپزخانه قدیمی و یک خیابان اشاره کرد.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو