آشنایی با نحوه بازیافت هواپیماها بعد از اتمام عمر کاریشان (بخش اول)




 

نحوه بازیافت هواپیماها

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با نحوه بازیافت هواپیماها بعد از اتمام عمر کاریشان (بخش اول)

 

همانطور که همه ساله تعداد زیادی هواپیمای نو وارد ناوگان هوایی شرکتهای مختلف میشود همه ساله تعداد زیادی هواپیما نیز دیگر قادر به انجام پرواز نمیباشند و نمیتوان از آنها برای جابجایی مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی دارند استفاده کرد.

 

برخی از این هواپیماها یا دچار نقص فنی میشوند و یا دیگر اینقدر از عمرشان گذشته است که دیگر استفاده از آنها در انجام سفرهای هوایی میتواند خطرساز باشد. گاها تعمیرات هواپیماهایی که دچار نقص فنی شدید شدهاند بسیار پرهزینه خواهد بود و رها کردن این هواپیماها در طبیعت نیز سبب وارد شدن صدماتی جدی به محیط زیست میشود.

 

با توجه به این موضوع سوالی در رابطه با این نوع هواپیماهای از رده خارج که دیگر قادر به جابجایی مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرو.از خارجی را داشتند نمیباشند چه باید کرد؟

 

بعد از اینکه یک هواپیما دیگر نتوانست به انجام پرواز هوایی بپردازد و مسافران نتوانند با استفاده از خدمات آن و با خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما به پرواز داخلی و یا پرواز خارجی بپردازند و عملا این هواپیما از رده خارج شده محسوب شد متخصصان فعال در این زمینه شروع به جداسازی اجزای مختلف این هواپیماها و بازیافت تفکیک شده آنها میپردازند تا با این کار از آنها در صنایع دیگری استفاده کنند.

 

 هواپیماها یکی از وسایل نقلیه پیچیدهای هستند که از هزاران قطعه مختلف ساخته شدهاند و تعداد قابل توجهی از آنها قابل بازیافت میباشد. پس از بازیافت این بخشها میتوان از آنها در هواپیماهای جدید و یا دیگر صنایع استفاده شود.

 

در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با بازیافت هواپیماهای از رده خارجی شده که دیگر قادر به جابجایی مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی دارند نیستند بیشتر آشنا شوید.

 

 

 

بازیافت

 

در هواپیماهای که با استفاده از آنها مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا خرید بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی دارند به مقاصد مورد نظرشان منتقل میشوند موادی خطرناک وجود دارد که در زمان بازیافت به طور کامل از هواپیما خارج میشوند.

 

 این بخشها میتوانند باطری و روغنهای موجود در هواپیما باشند. خارج شدن این نوع مایعات از هواپیما قبل از آغاز مراحل بازیافت سبب میشود افرادی که در این زمینه در حال فعالیت هستند مطمئن باشند که در حین بازیافت هیچ چیزی نشت نخواهد کردو به محیط زیست آسیبی نخواهد رسید.

 

 زمانویک از رئیسان یکی از شرکتهای بازیافت هواپیما میباشد که در این رابطه چنین گفته است: ما تمامی قطعات کاربردی و مناسب هواپیما را جدا کرده و سپس آنها را برای انجام عملیات بازیافت خرد خواهیم کرد. در این شرکت همه ساله چیزی حدود 12 هواپیما به بازیافت در خواهند آمد.

 

در این نوع هواپیماها که دیگر قادر به جابجایی مسافرانی نمیباشد که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما و انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی  قصد انجام سفر هوایی را دارند بخشهایی چون موتور، ارابه فرود و شیشه جلو پنجره وجود دارند که میتوان از آنها در هواپیماهای دیگر استفاده کرد که بعد از بازرسی و انجام تعمیرات مورد نیاز دوباره به چرخه فعالیت باز خواهند گشت.

 

علاوهبر این میتوان از کابین خلبان به عنوان یک شبیه ساز پرواز استفاده کرد و از آن برای آموزش افرادی که برای فعالیت در زمینه خلبانی خود را آماده میکنند بکار گرفته شود. بدنه هواپیما هم میتواند مورد بررسی و مطالعه متخصصان قرار گیرد تا نسلهای بعدی هواپیما با کیفیت بیشتر و یا با استفاده از تکنولوژی مدرنتر وارد عرصه تولید شوند و با استفاده از آنها مسافران بتوانند با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما خارجی موفق به انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی بشوند.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو