لیوری های مختلف هواپیما را بشناسید. (بخش دوم)




 

لیوری های مختلف هواپیما

 

بلیط خارجی سام سیر

 

لیوری های مختلف هواپیما را بشناسید. (بخش دوم)

 

بیلبورد

 

در سالهای 1970 به بعد یک نوع لیوری به نام بیلبورد در سطح جهان شهرت پیدا کرد و مورد استفاده خطوط هوایی مختلف قرار گرفت. از این نوع لیوری در کنار خطوط فریب استفاده میشده است.

 

 UTA را میتوان اولین شرکت هواپیمایی دانست که از این نوع رنگآمیزی در هواپیماهای خود استفاده کرده است. دو شرکت هواپیمایی وسترن و پن نیز آخرین شرکتهای هواپیمایی بودند که از این نوع رنگآمیزی استفاده کردهاند.

 

همانطور که گفته شد این لیوری از شهرتی جهانی برخوردار بود و تا حدودی محبوب نیز بود به طوریکه در سال 1990 تا 2000 دو شرکت از سه شرکت موجود در اتحادیه هواپیمایی از این نوع لیوری برای هواپیماهایی که همه ساله مسافران با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما و با انجام پرواز داخلی و پرواز خارجی برای رسیدن به مقاصد خود از آنها استفاده میکردند از این نوع لیوری استفاده میشده است.

 

 

لیوری یادبود

 

از این نوع لیوری برای یادآوری یک زمان مهم در این صنعت مانند سالگرد یک رویداد مهم استفاده میشده است. ATA یک شرکت هواپیمایی بوده است برای سالگرد 25 سالگی خود از این نوع لیوری استفاده کرده است.

 

در خطوط هوایی آفریقای جنوبی  یک هواپیمای بوئینگ 747 را به شکلی رنگین کمانی رنگآمیزی کردهاند و از آن برای جابجایی بازیکنان در این المپیک استفاده میشده است. این اتفاق در سال 2000 روی داد و نام این هواپیما اندیزانی بوده است.

 

خرید بلیط خارجی ارزان

 

 

لیوری میراثی

 

در این نوع رنگ‏آمیزی بخش تجاری و تبلیغاتی پررنگتر از بخشهای دیگر میباشد و این نوع لیوری در شرکتهایی استفاده خواهد شد که قصد انجام تبلیغات دارند و یا میخواهند سنتهای گذشته خود را حذف کنند.

 

 

لوگو

 

این نوع رنگآمیزی که امروزه بسیار فراگیر و پر کاربرد میباشد در آن از نشان تجاری یک شرکت هواپیمایی استفاده خواهد شد. بسیاری از شرکتهای هواپیمایی برای تبلیغات و همچنین معرفی خود از این نوع لیوری استفاده میکنند تا زمانیکه مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما و انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی به مقصد خود رسیدند با نام و نشان تجاری آن شرکت هواپیمایی نیز آشنا شوند.

 

 SOUTHWEST AIRLINES یکی از شرکتهای هواپیمایی میباشد که در این زمینه از شهرت خاصی بهره میبرد و از انواع مختلف این لیوری استفاده کرده است. در این شرکت از نقاشیهای متنوع پرچم ایالات متحده و سازمان NBA برروی هواپیماها استفاده شده است که همین موضوع سبب منحصر بفرد شدن این خط هوایی خواهد شد.

 

 

برندهای متحد

 

در جهان سه اتحادیه ناوگان و هواپیماهای خود را گسترش دادهاند که شامل حاملهای اصلی، حاملهای مهاجم و سایر ارتباطات بوده است.

SKY TEAM ,STAR ALIANCE ,ONEWORLD شرکتهایی هستند که در این اتحادیه عضو میباشند که تعداد هواپیماهای زیادی به شکل جداگانه در اختیار دارند که با توجه به اساس نامه تنظیم شده میتوانند با یک کد مشترک با یکدیگر همکاری داشته باشند و از یک طراحی خاص و یکسان استفاده کنند.

 

بلیط ارزان هواپیما داخلی

 

 

دولتها

 

اغلب هواپیماهایی که در زمینه حمل و نقل سران یک کشور در حال فعالیت هستند و یا متعلق به یک ارگان خاص دولتی میباشند از رنگهای متفاوتی برای رنگآمیزی آنها استفاده خواهد شد. به عنوان مثال در هواپیمایی که برای جابجایی رئیس جمهور آمریکا از آن استفاده میشود از پرچم آمریکا که در زمینهای آبی رنگ قرار گرفته در کنار مهر ریاست جمهوری رنگآمیزی شده است.

 

 برای طراحی این نوع رنگآمیزی از طراح معروف فرانسوی آمریکایی به نام ریموند لووی کمک گرفته شده است. این کار در کشورهای دیگر نیز مشاهده شده است که در آنها با توجه به رنگ پرچم هواپیماها رنگ آمیزی شدهاند و مورد استفاده در این زمینه قرار خواهند گرفت.

 

 

هواپیماهای نظامی

 

در این گونه از هواپیماها از رنگهای استفاده میشود که با استفاده از آنها هواپیما بتواند به راحتی استتار کند و از دید دشمن در امان بماند. در این نوع هواپیماها در برخی از موارد از رنگهای خاص و منحصر بفردی استفاده خواهد شد که این هواپیما توسط رادارها نیز قابل تشخیص نخواهد بود. البته توجه به این نکته کخ استتار بصری نمیتواند هواپیماها را از رادارها و یا کنترلهای حرارتی مخفی نگه دارد.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی  کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو