ترفند های مناسب برای راحتی مسافرانی که از قدبلند برخوردار هستند( بخش دوم)




 

مسافران قد بلند در هوادپیما

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با ترفند های مناسب برای راحتی مسافرانی که از قدبلند برخوردار هستند

 

افرادی که از قد بلند برخوردار هستند معمولا از نشستن بر روی صندلی های ماشین، اتوبوس و یا هواپیما در مدت زمان طولانی خسته می شوند. در این مطلب قسط داریم برای افرادی که دارای قد بلندی هستند و بلیط ارزان هواپیما یا سیستمی را تهیه کرده اند و قرار است با یک پرواز خارجی سفر کنند، یکسری نکات شرح دهیم تا در طول پرواز دچار مشکل نشوند.

 

 

نامناسب ترین صندلی هواپیما برای مسافران قدبلند

 

همانطور که می دانید در هواپیما ها کلاس های مختلفی وجود دارد؛ این کلاس ها به این صورت است که با یک دیوار عرضی صندلی ها از هم جدا شده است. باید بدانید که این دیواره ها برای افراد قد بلند مشکل ساز است. این دیواره ها به دلیل اینکه مانع دراز کردن پای افراد به زیر صندلی ی جلویی می شود و همان چند سانتی متر فضای آزاد مسافران را نیز اشغال می کند.

 

البته ناگفته نماند که بسیاری از مسافران قد بلند از بلیط ارزان هواپیما ی این کلاس ها استفاده می کنند زیرا از اینکه صندلی جلویی نمی تواند در طول پرواز خارجی یا داخلی صندلی خود را بخواباند و به زانوی آنها فشار نیاورد راضی هستند.

 

 

تحقیق درباره‌ی هواپیما

 

 شما بایستی قبل از خرید بلیط ارزان هواپیما خارجی یا بلیط سیستمی دربارهی آن هواپیما و نوع صندلی های آن تحقیقق کنید. شما می توانید از سایت SeatGuru  برای تحقیق درباره ی جزئیات هواپیما استفاده کنید. این سایت تمام نقاط ضعف یا قوت صندلی های هواپیما ها را به طور کامل شرح داده است.

 

به عنوان مثال در بعضی از هواپیما های ایرباس A321به خصوص هواپیماهایی که مطلق به شرکت‌های جت‌بلو و دلتا هستند، ذر جلوی یکی از صندلی های کنار پنجره ردیف جلو که در کنار درب خروج اضطرای است هیچ صندلی ای نیست و فضای کافی برای افراد قد بلند وجود دارد تا پاهایشان را دراز کنند. ممکن است هزینه بلیط هواپیما برای این صندلی ها کمی گرانتر باشد ولی ارزش خرید آن را دارد زیرا افراد قد بلند در طول پرواز خارجی یا داخلی دچار مشکل نمی شوند.

 

 

راز دکمه‌های روی دسته‌ صندلی‌های راهرو

 

در برخی از هواپیما موردی وجود دارد که شاید کمتر کسی بداند زیرا مهمانداران هواپیما خیلی به این مورد توجه نمی کنند. البته ناگفته نماند که همه ی هواپیما ها این ویژگی را در بر ندارند. باید بدانید که در برخی از هواپیما ها در زیر صندلی ها راهرو دکمه ی مخفی ای وجود دارد که با فشار دادن آن دسته بالاتر می آید.

 

افرادی که دارای قد بلند دارند بعد از خرید بلیط ارزان هواپیما یا بلیط سیستمی اگر این صندلی های راهرو را رزرو کنند با فشار دادن دکمه ی زیر صندلی می توانند فضای بیشتری برای خم شدن به سمت راهرو و تغییر زاویه دادن ایجاد کنند. بنابراین  زمانی که روی صندلی های راهرو می نشیند حتما از وجود این دکمه مطلع شوید.

 

بنابراین سعی کنید تا جای ممکن در زمان خرید بلیط ارزان هواپیما یا بلیط سیستمی صندلی های راهرو را انتخاب کنید تا در طول پرواز خارجی ارزان یا داخلی راحت تر باشید.

 

 

استفاده از بالش

 

افرادی که بلیط ارزان هواپیما یا بلیط سیستمی تهیه کرده اند و قرار است با هواپیما سفر ککند باید بدانند که استفاده از بالش باعث می شود سفری راحت تر داشته باشند. برای این کار می توانید قبل از سفر بالشی کوچک تهیه کنید. اما در صورتی که نتوانستید آن را تهیه کنید می توانید از مهماندار یک بطری بگیرید و آن را تا نصفه پر کنید و با پیچیدن یک حوله دور آن در طول پرواز خارجی یا داخلی در پشت خود بگذارید.

 

البته ناگفته نماند در سفر های طولانی استفاده از بطری به صورت مدام باعث کمر درد می شود. در پرواز خارجی یا داخلی بیشتر از دو ساعت، سعی کنید حالت مناسبی را برای نشستن بر روی صندلی داشته باشید تا به سلامتی بدنتان آسیب وارد نشود.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی پرواز خارجی  کلیک نمایید.

 



نظرتان را بنویسید







منو