شرایطی که با داشتن آنها می‎توانید مهماندار  هواپیما شوید(بخش اول)




 

شرایط مهماندار هواپیما شدن

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با شرایطی که با داشتن آنها می‎توانید مهماندار  هواپیما شوید

 

هواپیماها یکی از مهمترین وسایل نقلیه در جهان میباشند که همه ساله هزاران نفر با استفاده از آنها و با تهیه بلیط هواپیما موفق به انجام انواع سفر هوایی خواهند شد. در این نوع وسایل نقلیه که در تمامی نقاط جهان در حال ارائه خدمات به مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و با استفاده از بلیط خارجی در آن حضور پیدا میکنند هستند افرادی با عنوان خدمه پرواز در حال فعالیت میباشند که برخی از انها مهمانداران هواپیما نامیده میشوند.

 

 برای اینکه یک فرد بتواند به عنوان یک مهماندار در یک هواپیما به فعالیت بپردازد نیاز است که شامل استاداردهایی باشد که در این شغل نیاز بوده است. این افراد برای اینکه بتوانند به این شغل دست پیدا کنند و خدماتی را در طول پرواز به مسافرانی که با تهیه بلیط هواپیما و یا با تهیه بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفر هوایی را دارند ارائه کنند باید این استانداردهای موجود در آن زمینه را رعایت کنند.

 

علاوهبر این استانداردها برخی از شرکتهای هواپیمایی قوانینی سخت و تعجبآور نیز برای افرادی که علاقه دارند در این زمینه به فعالیت بپردازند در نظر گرفتهاند که برای دسترسی به این شغل باید آنها را نیز شامل شوند. در ادامه در مورد استانداردهای موجود در این شغل که افراد نیاز به داشتن و رعایت کردن آنها میباشند خواهیم پرداخت.

 

 

 

قد و گستره دستان

 

این دو عامل را میتوان به عنوان دو عامل اصلی در استخدام مهمانداران هواپیما در نظر گرفت. در صورتیکه فردی میخواهد تا به عنوان یک مهماندار در هواپیمایی که افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی قصد انجام سفر هوایی را دارند حضور پیدا کند باید قدی بین 160 تا 189 سانت داشته باشد که این ارتفاع بدون کفش محاسبه خواهد شد.

 

البته این مقدار برای مردانی که به این شغل علاقهمند هستند کمی بیشتر نیز ممکن است باشد. به عنوان مثال در یکی از شرکتهای هواپیمایی که همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و با بلیط ارزان هواپیما از خدمات آن استفاده میکنند شرکت هواپیمایی اتحاد است که در آن باید مهمانداران توانایی داشته باشند تا به ارتفاع 210 سانت دسترسی داشته باشند.

 

 شرکت هواپیمایی امارات که یکی از بزرگترین و برترین شرکتهای هواپیمایی میباشد و همه ساله هزاران مسافر با استفاده از بلیط هواپیماو با تهیه بلیط خارجی از خدمات این شرکت هواپیمایی بهره میبرند اعتقاد دارد که باید مهمانداران یک هواپیما زمانی که بر روی پنجه پا خود ایستادهاند باید بتواند گسترهای 212 سانتی متری را پوشش دهند.

 

 یکی دیگر از شرکتهای هواپیمایی نیز بر این عقیده است که مهمانداران حاضر در یک پرواز باید بتوانند جسمی 10 کیلویی را به میزان 170 سانتیمتر بدون اینکه پاهایشان از زمین بلند شود منتقل کنند. این شرکت هواپیمایی که همه ساله هزاران مسافری که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما در پرواز حضور پیدا میکنند را به مقاصد مورد نظرشان میرساند ایر نیوزیلند بوده است.

 

 

شاخص توده بدنی

 

یکی از استاندارهایی که باید هر فردی که میخواهد به عنوان یک مهماندار در یک هواپیمایی که سالانه هزاران مسافری که با خرید بلیط خارجی و تهیه بلیط ارزان هواپیما در آن حضور پیدا میکنند را به مقاصد مورد نظرشان منتقل میکند داشتن تناسبی مناسب قد و وزن این افراد میباشد.

 

 داشتن اندامی متناسب و مناسب یکی از ویژگیهای مهم برای افرادی است که به این شغل علاقه دارند. این افراد باید به شکلی دارای وزن سالم باشند و باید توده بدنی آنها در حالت نرمال قرار گرفته باشد. این شاخص دارای فرمولی خاص میباشد که وزن و قد فرد در آن دخالت دارند و با استفاده از آنها میتوان به میزان توده بدنی یک شخص درسترسی داشت.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری آنلاین با تخفیف 8%، روی بلیط خارجی کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو