آشنایی با نان‌های کشورهای مختلف دنیا (بخش پنجم)




 

نان‌های کشورهای مختلف

 

بلیط هواپسما سام سیر

 

آشنایی با نان‌های کشورهای مختلف دنیا

 

نان تنها خوراک مشترک بین کشورهای کمختلف جهان است و تقریبا همه ی کشور ها نان میپزند و میل می کنند البته نوع پخت ومواد تشکیل دهنده ی آنها در کشور های مختلف متفاوت است. در این مطلب قصد داریم شما را نان های کشور های مختلف آشنا کنیم. بنابراین اگر بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی تهیه کرده اید و قرار است به مسافرت بروید این مطلب را بخوانید تا با نان منطقه ای که قرار است به آنجا سفر کنید آشنا شوید.

 

 

نان خاچاپوری در گرجستان

 

یکی از نان های گرجستان که به عنوان میان وعده میل می شود و در بین مردمانش بسیار محبوب است، نان خاچاری است. رویه ای این نان از پنیر ایمرولی و سلوقونی تشکیل شده است. مواد تشکیل دهنده ی این نان خوشمزه و لذیذ خمیری نرم و تخمیر شده است. شکل طاهری این نان به صورت گهواره ای و قایقی است. مواد میانی این نان تخم مرغ و پنیر است و آن را لذیذ تر می کند. شکل خمیده و کشیده ی این نان باعث شده است اطراف آن برشته و ترد شود و قسمت میانی آن نرم باقی بماند. خوردن این نان به این صورت است که می توان گوشه های نان خاچاپوری که ترد هستند را جدا کرده و آنها را به قسمت میانی ک نرم است بزنید و بعد میل می کنید. اگر می خواهید از این نان لذیذ امتحان کنید بهتر است برای خرید آنلاین بلیط خارجی یا داخلی ببرای پرواز داخلی یا خارجی به این مقصد، اقدام کنید.

 

نان خاچاپوری در گرجستان فقط به عنوان میان وعده شناخته نشده است بلکه اهمیت این نان بیشتر از این حرفا می باشد. این نان را به عنوان شاخصه ی معیاری برای رفاه اقتصاد کشور نیز میشناسند. سازمان ملی حفاظت از میراث فرهنگی گرجستان در سال 2019 این نان را به عنوان میراث فرهنگی ناملموس این کشور ثبت کرد.

 

بنابراین اگر بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی به این مقصد را تهیه کردید و قرار است به این کشور سفر کنید، حتما از این نان ها میل کنید زیرا طعم بسیار متفاوتی دارند.

 

 

نان جو سیاه سبوس‌دار درآلمان

 

 

یکی از نان های آلما که بیشتر نمادی از شمال آلمان تست، نان جو سیاه سبوس دار است. این نان به دلیل بکار گیری آرد چاودار خالص رنگش تیره است. این نان در مدل سنتی اش به مدت 24 ساعت در تنور گرم و بخار آب پخته می شود. این کار باعث می شود قند موجود در آرد چاودار آزاد شود وطعم شیرین طبیعی و دلچسبی به نان بدهد. اگر می خواهید از این نان شیرین و دلچسب امتحان کنید بهتر است برای خرید بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی به این مقصد، اقدام کنید.

 

برای صد ها سال است که نان جو سبوس دار درمنطقه ی وست فالن آلمان  جایگاه ویژه ای دارد. حتی در ان خصوص یک نانوایی خانوادگی از سال 1570 به همین روش مشغول پخت نان های دلپسب و لذیذ است و مردم نیز به شدت طرفدار این نانها هستند.

 

توجه داشته باشید که اگر بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی به این مقصد را تهیه کردید و قرار است به این کشور سفر کنید، فراموش نکنید که از این نان ها میل کنید زیرا طعم بسیار لذیذی دارند. واقعیت های عجیب و غریب درباره ی پرواز داخلی را قبل از سفر بخوانید.

 

 

نان پای بائو در هنگ کنگ

 

یک مورد جالبی که در بین نانواهای هنگ کنگ وجود دارد این است که آن ها بر پختن نرم ترین و پوک ترین نان با یکدیگر رقابت دارند. یکی از نان های هنگ کنگ که از بقیه نان ها بالاتر است نان پای بائو است. مواد تشکیل دهنده ی این نان ها خمیر گندم است. نانوا ها معمولا در زمان مخلوط کردن خمیر گندم، مقداری آرد پخته شده و آب را به مواد اضافه می کنند. همین تغیرات جزئی کیفیت نان را خیلی بهتر می کند. در نتیجه نان نرم تری به وجود می آید و رطوبت خود را تا چند روز حفظ می کند.

 

بنابراین اگر بلیط خارجی یا داخلی برای پرواز داخلی یا خارجی به این مقصد را تهیه کردید و قرار است به این کشور سفر کنید، فراموش نکنید که از این نان ها به عنوان میان وعده میل کنید زیرا طعم بسیار لذیذی دارند.

 



نظرتان را بنویسید







منو