آشنایی با نان‌های کشورهای مختلف دنیا (بخش ششم)




 

نان‌های کشورهای مختلف دنیا

 

بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با نان‌های کشورهای مختلف دنیا

 

تقریباًهمه‌ی کشورها در میان وعده‌های غذایی اشان چیزی به نام نان دارند. این نان در هر کشوری به یک روش پخته می‌شود و طعم و مزه‌ی متفاوتی دارد. شاید برای شمایی که قرار است بلیط هواپیما و بلیط خارجی تهیه کنید و به یک کشور خارجی سفر کنید جالب باشد که نان‌های آن کشور چگونه و با چه مواد پخته می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع نان‌های موجود در جهان آشنا کنیم.

 

 

نان چاودار سیاه در ایسلند

 

 

یکی از نان‌های ایسلند، نان چاودار است که توسط حرارت زمین  این کشور که موجب جوشش چشمه‌های آب گرم و دهانه‌های بخار شده است و تنور طبیعی به وجود آمده است، به آرامی پخته می‌شود. این نان ایسلندی به رنگ سیاه است زیرا که با آرد چاودار تیره پخته می‌شود. خمیر این نان را در یک تابه ی فلزی قرار می‌دهند و این تابه را در درون زمین گرم که نزدیک به چشمه آب گرم است دفن می‌کنند. این روش سنتی پخت این نان است که 24 ساعت طول می‌کشد تا نان پخته شود.

 

این روش پخت یک نوع استفاده از منابع طبیعی است، افرادی که بلیط هواپیما و بلیط خارجی به این مقصد را خریداری کرده‌اند و قرار است به ایسلند سفر کنند. می‌توانند در هنگام بازدید از چشمه‌های آب گرم می‌توانند از این نان به‌صورت تازه و پخته‌شده در زیرزمین میل کنند.

 

 

 

نان پاراتا درهند

 

یکی از نان‌های موجود در هند، نان مسطح پاراتا است. این نان از آرد گندم درست می‌شود و به دو صورت ساده و مغز دار وجود دارد. نانواهای هندی خمیر این نان را تاکرده و آن را با پیچاندن بر روی یک‌لایه نازک چربی آماده‌ی پخته شدن می‌کند. این نان‌های به دلیل پیچ خوردن شامل چندین لایه می‌شوند که ظاهر زیبایی دارند. این نان طعم و عطر بی‌نظیری دارد. تکنیک این نان ها دقیقا مشابه با تکنیک پخت کروسان یا شیرینی‌های پفی است. اگر خرید بلیط هواپیما یا بلیط خارجی تهیه کردید و به هند آمدید حتماً از این نان ها میل کنید.

 

نان پاراتا به‌صورت مغز دار قدمت صدها ساله در کشور هند دارد. این نان مغز دار از صدها سال پیش در هند وجود داشته است و این موضوع به‌وسیله‌ی یک متن سانسکریت در قرن دوازدهم که به این نان ها اشاره‌شده است، نیز ثابت‌شده است. در این متن درباره‌ی توصیف‌های قدیمی این نان نوشته شده است. بنابراین اگر بلیط هواپیما و بلیط خارجی تهیه کرده اید و قرار است به این کشور سفر کنید حتماً از این نان‌های مغز دار که قدمتت صدساله دارد میل کنید. شما می تونید برای خرید بلیط هواپیما وارد سایت خرید-بلیط-هواپیما-داخلی/https://samseir.com شوید.

 

 

نان روتی گامبانگ  دراندونزی

 

یکی از نان‌های محبوب و معروف اندونزی نان روتی گامبانگ است. این نان به دلیل وجود شکر و دارچین در خود، شیرینی دلپذیری دارد. این نان از آرد گندم تشکیل شده است و در اکثر نانوایی‌های جاکارتای اندونزی پخته می‌شود و بین مردم بسیار محبوب است. نکته‌ی جالب دیگری که وجود دارد این است که نام این نان با نام یکی از آلت‌های موسیقی اندونزی یکی است. این آلت موسیقی شبیه به این نان نیز است. به‌صورت قهوه‌ای رنگ و باریک است. اگر بلیط هواپیما یا بلیط خارجی لحظه آخری به این مقصد را تهیه کردید و به اینجا سفر کردید حتما از این نان ها میل کنید.

 

نانواهای اندونزی برای طرز پخت این نان، از دستور های دوران استعمار استفاده می‌کنند. این نانوا ها از کوکی های ادویه دار تا بیسکویت های پنیری با رویه ی گودا یا ایدام را می پزند. به طور کلی پخت و پز اندونزی ها با مواد غذایی و تکنیک های هلندی است که با ذائقه ی مردم محلی مطابقت داده شده است.

 

بنابراین اگر بلیط هواپیما و یا بلیط خارجی به این مقصد را تهیه کردید حتماً نان‌های شیرین و دلچسب آن را میل کنید تا متوجه طعم متفاوت آن شوید. شما می توانید برای تهیه بلیط خارجی وارد سایت /https://samseir.com شوید.

 



نظرتان را بنویسید







منو